Temat: zwiększenie sprzedaży
Trudno się nie zgodzić z opiniami moich zacnych Koleżanek i Kolegów - szczególnie pozdrawiam Beatę i Darka!
Ewo!
Zanim wydasz gdziekolwiek jakąkolwiek złotówkę to zachęcam do 1 - 2 godzinnego ćwiczenia. Zabierz te 4 osoby w jakieś spokojne miejsce z flipchartem i/lub 4-5 znajomych i spróbujcie wejść w buty Waszych potencjalnych Klientów odpowiadając sobie na parę pytań - pomijając kluczowe, które pewnie było podstawą podjęcia decyzji od rozpoczęciu działalności czyli kto ma być naszym Klientem i dlaczego to właśnie my mamy być dostawcą. Zupełnie inaczej przecież docieramy do małej firmy, a zupełnie inaczej zostajemy dostawcą zarządu JSW :), jeśli działamy tak samo jak Biuroplus, Lyreco, etc. to co nas wyróżnia cena, relacja z Klientem, etc. Odpowiedzi na wszystkie te pytania pozwalają zrozumieć swój biznes i zbudować jego unikalność.
Ale wracając do ćwiczenia to bazując na propozycjach m.in. Beaty i Darka, proponuję, żebyście odpowiedzieli sobie na kolejne pytania:
- chcecie zwiększyć sprzedaż rozszerzając rynek, czy zwiększając sprzedaż na Kliencie przez nowe oferty i produkty - oczywiście można robić i jedno i drugie, ale...
- jeśli JA szukam produktów biurowych to gdzie ich szukam?
- jeśli JA szukam czegoś w co chcę kupić w necie to... szukam tego a google, czy od razu idę na "Alledrogo"?
- jak reaguję na telefon kogoś, kogo nie zniam, nie znam jego firmy, a chce mi coś sprzedać - od lat jestem związany m.in. z CC i uważam, że to świetne i drogie narzędzie sprzedaży, a jego efektywność absolutnie rośnie jeśli sprzedajesz coś Klientom z którym już masz jakąś relację - oczywiście duże (bogate) organizacje stać na wysoki CpC, preselekcje, scoringi, etc.;
Ja oczywiście stoję na stanowisku, że kupuje się ze względu na relację, więc dobieram takie narzędzia, które z daną grupą Klientów pozwalają najlepiej ją zbudować. Myślę, że reklama w lokalnej gazecie typu: Firma X oferuje produkty Y nie ma sensu. Ale reklama typu: Jesteśmy ze Śląska i zaopatrujemy śląskie firmy! - podejmuje wyzwanie jej budowania, choć dalej tego rodzaj medium mnie nie przekonuje. To oczywiście tylko przykład i wierzę, że w głowach macie podobnych pomysłów znacznie więcej. Tak czy siak POWODZENIA