konto usunięte

Temat: Pogadajmy o skutecznych kolorach pomagających w...

W. Goethe powiedział: miejcie się na baczności z kolorami,
gdyż wywierają duży wpływ na ciało i duszę człowieka...

a w Wy zawodowcy sprzedaży, czy zwracacie uwagę na kolor ubioru w jaki się ubieracie, koloru okładek oferty, koloru papieru na jakim piszecie ofertę, etc., jak idziecie na spotkanie do klienta, i czy analizujecie kolorystykę ubioru klienta w rokowaniach sprzedażowych i kontraktowych?

Stosowanie technik chromoterologicznych może skutecznie pomóc w sprzedawaniu, gdyż odwołuje się do naturalnych reakcji klienta na efekt jakim jest zasotosowanie koloru w oddziaływaniu na efekt końcowy - decyzyjny wyboru, albo rezygnacji z oferty.

Dario

Suplemencik do w/w tematu:
----------------------------
W związku, że otrzmałem na privados wiele pytań na temat psychologii i inzynierii koloru niebieskiego z przyjemnością przedstawiam opis psychologiczny koloru niebieskiego w sytuacji oddziaływania transakcyjnego i rokowaniowego:

1/ kolor NIEBIESKI [ moim zdaniem najbardziej skuteczny transakcyjnie]. Świetło tej barwy działa bardzo chłodząco i radośnie na rozmówcę/klienta, ale troszkę sennie i rozluźniająco, dlatego stosuje się sztuczki podnoszące oddziaływanie strategoczne barwy np. kontrast kolorystyczny w butonierce i rozjaśniający kolor krawatu i białą koszulę - ostatni bardzo modny styl handlowe to wszystkie kolory niebieskie w niebieskich " blue in blue ".
Kolory głębolkiego granatu powinno się stosować szczegolnie w sytuacji trudnych spotkań i negocjacji z klientem, gdyż wprowadza do emocji spokój i łagodzi wzburzone myśli oraz powoduje lepsze skupienie się na działaniach i nie rozprasza.
Handlowiec ubierajacy się w kolory niebieskie/granaty jest uważany za bardziej wiernego i stłego w kontaktacg transakcyjnych, którem można zaufać we współpracy.
Stosowanie przez handlowca inżynierii niebieskiej daję większą powagę i kontrolowanie i panowanie nad emocjami w sytuacjach stresowych.
Handlowcy lubiący ten kolor to osoby oszczędne w słowach i ruchach oraz wyrozumiałe dla klientów.
Granaty/niebieskie najczęściej stosują osoby bardzo inteligentne, posiadające wiedzę i błyskotliwe oraz wtrwałe i nieustępliwe w dążeniu do sukcesu sprzedażowego.
Rady:
-------
Stosuj kolor niebieski w/n/w sytuacjach:
-tam gdzie w grę wchodzą do wynegocjowania poważne pieniadze -tam gdzie w grę wchodzi spotkanie z klientem trudnym i wymagającym
-w sytuacji realizacji prezentacji i wystąpienia publicznego
-w sytuacji reklamacji klienta i jego zastrzeżeń i obiekcji
-w sytuacji spotkania o pracę

Dario