konto usunięte
Temat: Jak budować autorytet sprzedawcy/handlowca?
Sprzedawca buduje własny autorytet w negocjacjach w oparciu o dwa elementy. Swoją wiedzę i atrybuty.Wiedza, to merytoryka, kompetencja i doskonała znajmość produktu.
Ale bardzo ważne są elementy pozamerytoryczne...ważne, aby merytoryka i pozamerytoryka szły ze sobą w parze!
Atrybuty, to wszystko, co kojarzy się z sukcesem. Dla sytuacji biznesowej najczęściej trzyczęściowy garnitur, wieczne pióro, skórzana teczka itp. Nie ma tu jednak ścisłych reguł. Atrybuty muszą być dostosowane do branży i konkretnego klienta. Polityk chcący przekonać do siebie np. osoby ze środowisk ubogich nie powinien odstawać swym ubiorem od audytorium. Jeżeli mamy do czynienia z branżą medyczną, to nic lepiej nie działa jak biały fartuch. Badania dowodzą iż ubiory personelu medycznego wzbudzają u ludzi konformizm. Profesjonalizm należy podkreślać odpowiednimi wizytówkami, papierem firmowym, komputerem, samochodem, etc.
Wiedza, to nie tylko zasób informacji, ale również umiejętność stosowania profesjonalnego języka. Wiedzę dobrze jest wspierać atrybutami w postaci certyfikatów, licencji itp. Powoływać na czasopisma branżowe.
W budowaniu autorytetu warto powoływać się na osoby obdarzone dużym szacunkiem i na znajomości z tymi osobami.
Nzywa się ta technika: świecenie światłem innych osób
Napiszcie jak Wy budujecie swój autorytet w oczach stałych i nowych klientów?
Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.05.10 o godzinie 08:51