Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?
Michał S.:
Wydaje mi się, że rozmowa powinna trwać tyle ile oczekuje od nas Klient. To dobry nazwijmy go Doradca powinien rozpoznać profil Klienta; osobisty, rzeczowy, zgodny na problemy i tak poprowadzić pierwszą rozmowę aby "kupić". Klienta. Często firmy mają standardy takich rozmów, czyli skrypty co po czym następuje, komunikaty, że rozmowa jest nagrywana itd itd, ale moim zdaniem myślenie, umiejętności miękkie i doświadczenie podpowiada Doradcy ile taka rozmowa powinna trwać. Często czas rozmowy uzależniony jest od ilości osób w bazie danego Doradcy i limitów jakie musi wyrobić, ale wszystko zależy od umiejętności Doradcy i jego doświadczenia.
Tak to ważne Michale wspomniałeś o standardach i bardzo ważnym aspekcie jak skrypty pomagające żółtodziobom - początkujących handlowcom nabrać wprawy i wdrożenia się posługiwania słowami kluczami. Te skrypty, to bardzo ważna sprawa na poczatku działania, ale potem każdy handlowiec powinien wypracować sobie własne frazy, które znakomicie i szybko przyspieszają złowienia klienta i szybkiej realizacji transakcji.
Obecnie, aby faktycznie sprzedać trzeba działać 3 razy szybciej niż konkurencja, co powoduje, że handlowiec jak sportowiec powinien codziennie trenować łatwość wysławiania skutecznych fraz, akcentowania, pauzy i modulacji.
I wtedy przychodzi niesamita łatwość wyrażania szybko skutecznych argumentów i kontr-argumentów w czasie rozmowy tak telefonicznej, jak i osobistej.
Ten czas to maximum 3 minuty profesjonalnego i dynamicznego toku dyskusji transakcyjnej.
Pzdr dario
Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 15:54