konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Zapraszam do dyskusji!
Ile Waszym zdaniem powinna trwać rozmowa telefoniczna a ile rozmowa osobista w czasie spotkania?

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 09:00

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Dariusz Szul:
Zapraszam do dyskusji!

Pzdr Dario

Jakiś kontekst rozmowy ?
mogą się pojawiać strzały : 5,10,15, godzina...
Nawiązujemy relacje, czy to nasz klient?
sprzedajemy papier ksero czy sprzedajemy produkt z usługą i wartością dodaną ?

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Adam Młynarczyk:
Dariusz Szul:
Zapraszam do dyskusji!

Pzdr Dario

Jakiś kontekst rozmowy ?
mogą się pojawiać strzały : 5,10,15, godzina...
Nawiązujemy relacje, czy to nasz klient?
sprzedajemy papier ksero czy sprzedajemy produkt z usługą i wartością dodaną ?

Adamie chodzi o pierwszy kontakt z potencjalnym klientem korporacyjnym.

Może zacznijmy od sprzedaży prostej jaką jest np. produkt finansowy, konto osobiste, lokata a konsultant dzwoni do klienta banku z nowym produktem.

Potem możemy przejść do produktów technicznych np. kopiarek i urzadzeń biurowych, mebli biurowych, etc...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 09:06

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Dariusz Szul:
Adam Młynarczyk:
Dariusz Szul:
Zapraszam do dyskusji!

Pzdr Dario

Jakiś kontekst rozmowy ?
mogą się pojawiać strzały : 5,10,15, godzina...
Nawiązujemy relacje, czy to nasz klient?
sprzedajemy papier ksero czy sprzedajemy produkt z usługą i wartością dodaną ?

Adamie chodzi o pierwszy kontakt z potencjalnym klientem korporacyjnym.

Może zacznijmy od sprzedaży prostej jaką jest np. produkt finansowy, konto osobiste, lokata a konsultant dzwoni do klienta banku z nowym produktem.

Potem możemy przejść do produktów technicznych np. kopiarek i urzadzeń biurowych, mebli biurowych, etc...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 09:06

Teoretyzujemy czy mówimy o żywym organizmie ?
wg mnie, przygotowanemu handlowcowi potrzeba 5-10 minut aby klienta wyczuć i rozpocząć proces sprzedaży. Jeśli mówimy o rozpoczęciu sprzedaży przez telefon, to b. ważna jest dobra dykcja i odpowiednia intonacja.

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Adam Młynarczyk:
Dariusz Szul:
Adam Młynarczyk:
Dariusz Szul:
Zapraszam do dyskusji!

Pzdr Dario

Jakiś kontekst rozmowy ?
mogą się pojawiać strzały : 5,10,15, godzina...
Nawiązujemy relacje, czy to nasz klient?
sprzedajemy papier ksero czy sprzedajemy produkt z usługą i wartością dodaną ?

Adamie chodzi o pierwszy kontakt z potencjalnym klientem korporacyjnym.

Może zacznijmy od sprzedaży prostej jaką jest np. produkt finansowy, konto osobiste, lokata a konsultant dzwoni do klienta banku z nowym produktem.

Potem możemy przejść do produktów technicznych np. kopiarek i urzadzeń biurowych, mebli biurowych, etc...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 09:06

Teoretyzujemy czy mówimy o żywym organizmie ?
wg mnie, przygotowanemu handlowcowi potrzeba 5-10 minut aby klienta wyczuć i rozpocząć proces sprzedaży. Jeśli mówimy o rozpoczęciu sprzedaży przez telefon, to b. ważna jest dobra dykcja i odpowiednia intonacja.

Oczywiście, że technika rozmowy, tembr głosu jak intonacja i akcentowanie to podstawa, ale moim zdaniem rozmowa nie powinna przekraczać maksymalnie 3 minut, gdyż po 3 minutach klient zaczyna się niecierpliwić i denerwować.

Pzdr Dario

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

zgadza się rozmowa telefoniczna to max 3 minuty, bo w jej trakcie mamy tylko doprowadzić do umówienia spotkania, a nie do sprzedaży, co do spotkania handlowego poprośmy Klienta by zarezerwował dla nas około 30 minut, a w trakcie wyczujemy, czy można je wydłużyć, czy może skrócić.

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Około 2 minut.
Chodzi o "zaczarowanie" klienta,

np.

"chciałbym obniżyć koszty Pana ubezpieczenia, żeby zostało Panu na kino lub jakiś drobiazg w miesiącu..."

"chciałbym zapewnić Pana żonie spokojną przyszłość..."


pozdrawiam
jz

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Janusz Z.:
Około 2 minut.
Chodzi o "zaczarowanie" klienta,

np.

"chciałbym obniżyć koszty Pana ubezpieczenia, żeby zostało Panu na kino lub jakiś drobiazg w miesiącu..."

To jest dobre!!!

"chciałbym zapewnić Pana żonie spokojną przyszłość..."

ale tu bym uważał Januszu mężowie są bardzo zazdrośni...szczególnie wtedy, gdy zony sa pięknymi kobietami :)

Pzdr Dario

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Dariusz Szul:
"chciałbym zapewnić Pana żonie spokojną przyszłość..."[/i]

ale tu bym uważał Januszu mężowie są bardzo zazdrośni...szczególnie wtedy, gdy zony sa pięknymi kobietami :)

Oczywiście umówione spotkanie odbyłoby się z obojgiem małżonków, nie ulega wątpliwości.
Jednak takim "zagajeniem" usuwamy nudę z rozmowy. Powiedziałem tylko wstęp, a mam 2 minuty.

pozdrawiam
jz

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Janusz Z.:
Dariusz Szul:
"chciałbym zapewnić Pana żonie spokojną przyszłość..."[/i]

ale tu bym uważał Januszu mężowie są bardzo zazdrośni...szczególnie wtedy, gdy zony sa pięknymi kobietami :)

Oczywiście umówione spotkanie odbyłoby się z obojgiem małżonków, nie ulega wątpliwości.
Jednak takim "zagajeniem" usuwamy nudę z rozmowy. Powiedziałem tylko wstęp, a mam 2 minuty.

pozdrawiam
jz

Oczywiście pewna doza humoru w rozmowie, to podstawa rozluźnienia atmosfery, ale trzeba uważać na wypowiadane frazy. Tu nie ma sentymentów, a jednym niefortunnym zdaniem możemy spalić klienta.

Ogólnie mówienie o " spokojnej starości " nie jest frazą pomagającą i jest w zasadzie frazesem handlowym, bo każdy rozumny klient wie, że starośc nie jest wesoła, chyba że mówimy o piosence o Wesołym Życiu Staruszka:
http://www.youtube.com/watch?v=qu7Y-Ww6s0w

Już poważnym Twoim sukcesem jest to, że małżonkowie przyszli razem na rozmowę.
Zagajeniem w takim przypadku jest podziękowanie za przyjście i poczęstowanie dobrą kawą lub czekoladą, która pomaga podejmować szybsze decyzje.

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 10:55

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Wydaje mi się, że rozmowa powinna trwać tyle ile oczekuje od nas Klient. To dobry nazwijmy go Doradca powinien rozpoznać profil Klienta; osobisty, rzeczowy, zgodny na problemy i tak poprowadzić pierwszą rozmowę aby "kupić". Klienta. Często firmy mają standardy takich rozmów, czyli skrypty co po czym następuje, komunikaty, że rozmowa jest nagrywana itd itd, ale moim zdaniem myślenie, umiejętności miękkie i doświadczenie podpowiada Doradcy ile taka rozmowa powinna trwać. Często czas rozmowy uzależniony jest od ilości osób w bazie danego Doradcy i limitów jakie musi wyrobić, ale wszystko zależy od umiejętności Doradcy i jego doświadczenia.

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Michał S.:
Wydaje mi się, że rozmowa powinna trwać tyle ile oczekuje od nas Klient. To dobry nazwijmy go Doradca powinien rozpoznać profil Klienta; osobisty, rzeczowy, zgodny na problemy i tak poprowadzić pierwszą rozmowę aby "kupić". Klienta. Często firmy mają standardy takich rozmów, czyli skrypty co po czym następuje, komunikaty, że rozmowa jest nagrywana itd itd, ale moim zdaniem myślenie, umiejętności miękkie i doświadczenie podpowiada Doradcy ile taka rozmowa powinna trwać. Często czas rozmowy uzależniony jest od ilości osób w bazie danego Doradcy i limitów jakie musi wyrobić, ale wszystko zależy od umiejętności Doradcy i jego doświadczenia.

Tak to ważne Michale wspomniałeś o standardach i bardzo ważnym aspekcie jak skrypty pomagające żółtodziobom - początkujących handlowcom nabrać wprawy i wdrożenia się posługiwania słowami kluczami. Te skrypty, to bardzo ważna sprawa na poczatku działania, ale potem każdy handlowiec powinien wypracować sobie własne frazy, które znakomicie i szybko przyspieszają złowienia klienta i szybkiej realizacji transakcji.
Obecnie, aby faktycznie sprzedać trzeba działać 3 razy szybciej niż konkurencja, co powoduje, że handlowiec jak sportowiec powinien codziennie trenować łatwość wysławiania skutecznych fraz, akcentowania, pauzy i modulacji.
I wtedy przychodzi niesamita łatwość wyrażania szybko skutecznych argumentów i kontr-argumentów w czasie rozmowy tak telefonicznej, jak i osobistej.
Ten czas to maximum 3 minuty profesjonalnego i dynamicznego toku dyskusji transakcyjnej.

Pzdr darioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 15:54

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Darek zgadzam się z Tobą w 100%.
Dobry sprzedawca to skarb dla firmy. Nie tylko sprzedaje produkty, ale buduje także długofalowe relacje z Klientami, którzy później sami wracają zadowoleni z dobrej obsługi. Dochodzi do tego doświadczenie, znajomość branży, produktów. Kompetentne osoby my Klienci postrzegamy bardzo pozytywnie. Cała sprzedaż bezpośrednia w Polsce, czyli D2D tak funkcjonuje, a dla mnie to numer 1 ;-).Michał S. edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 16:05

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Janusz Z.:
Około 2 minut.
Chodzi o "zaczarowanie" klienta,

np.
>

"chciałbym zapewnić Pana żonie spokojną przyszłość..."[/i]

pozdrawiam
jz


A jak klient nie ma żony czy też jest ciężko chora lub zmarła? Nie jest to ryzykowne zdanie?

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Patrycja Picheta:
"chciałbym zapewnić Pana żonie spokojną przyszłość..."[/i]
A jak klient nie ma żony czy też jest ciężko chora lub zmarła? Nie jest to ryzykowne zdanie?

Oczywiście przed wykonaniem telefonu wiedziałbym o tym.
Rozpoznanie terenu przystanek wcześniej.

jz

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Janusz Z.:
Patrycja Picheta:
"chciałbym zapewnić Pana żonie spokojną przyszłość..."[/i]
A jak klient nie ma żony czy też jest ciężko chora lub zmarła? Nie jest to ryzykowne zdanie?

Oczywiście przed wykonaniem telefonu wiedziałbym o tym.
Rozpoznanie terenu przystanek wcześniej.

jz


Wydaje mi się że nie zawsze da się wiedzieć.

konto usunięte

Temat: Ile powinna trwać rozmowa z klientem ?

Patrycja Picheta:
Wydaje mi się że nie zawsze da się wiedzieć.

Wówczas nie użyjemy tego zwrotu.
Lepiej jednak "uderzyć" po uprzednim rozpoznaniu, np. z polecenia.
Polecająca osoba powie nam jaka jest sytuacja rodzinna "namierzanego celu".

jz



Wyślij zaproszenie do