Temat: Czy handlowcy boją się klientów?
Temat ciekawy. Szczerze – wprawny handlowiec nie może bać się klientów.
Może czasem bać się reakcji klienta na nietypowe sytuacje – typu opóźnienia dostaw spowodowane „obsuwką” na produkcji czy błędami logistyki. Jest to naturalne. Jednak od tego jest dobry handlowiec, żeby klienta szczerze i niezwłocznie o tym poinformować, co pozwala zapobiec innym późniejszym komplikacją i utrzymać z klientem właściwą, partnerską relację.
Jeżeli handlowiec będzie się bał klienta to:
- będzie mu ciężko go zdobyć i później utrzymać,
- jeżeli już go zdobędzie a klient ma roszczeniową postawę, to będzie mógł takim handlowcem dowolnie „manewrować” i spowodować, że handlowiec będzie zawierał transakcje na granicy opłacalności,
- handlowiec bojący się klienta raczej nie zbuduje z nim stałego, profesjonalnego i korzystnego dla obu stron modelu współpracy,