konto usunięte
Temat: Co oznaczają zmarszczki na czole klienta, czyli...
Jak Wszyscy wiemy pierwsze spotkanie z klientem jest najważniejsze i decydujące w dalszych rokowaniach sprzedażowych. Możemy je spalić, albo wygrać, dlatego musimy się nauczyć błyskawicznie po charakterystyce i wyrazie twarzy, policzkach, podbródku, uszach, oczach, nosie,etc ocenić nasze możliwości i cechy klienta, które mogą Nam pomóc, albo zaszkodzić w dalszym toku spotkania i dyskusji transakcyjnej, czy negocjacji cenowych.Dla początkujących handlowców taką kopalnią informacji jest czoło klienta, a patrząc na nie klient myśli , że utrzymujemy tylko kontakt wzrokowy.
Zacznijmy, zatem od niuansów zmarszkowych:
klienci na których trzeba uważać - trudni i wymagający:
Najczęściej takimi klientami są osoby mające na czole kształt litery "C", która znajduje się powyżej pierwszej zmarszczki od góry. Są to klienci o doskonałej pamięci lubiący rozmawiać o szczegółach oferty.
[b]klientów łatwych do złowienia poznajemy po 5-6 zmarszczkach i tak mocno zarysowana 6-ta zmarszczka od góry mówi Nam, że klient ma dużą wyobraźnię, dlatego będzie Nas słuchał, jak bedziemy utwierdzali w jego świadomości wyobrażenie o ofercie i produkcie,
- zmarszczka 5-ta silnie zarysowana mówi nam o kliencie uczuciowym lubiącym kulturę i dobre wychowanie, ale chytrą, dlatego trzeba się dobrze ubrać na spotkanie i dobrze skalkulować cenę, aby nie była wyższa od konkurencji.
Jeżeli 5-ta zmarszczka jest załamana, albo poprzerywana to znaczy , że mamy do czynienia z klientem rozsądnym, który nie lubi improwizacja i chłatura ofertowej,
- jeżli 4-ta zmarszczka od góry jest nierówna to klient jest otwraty i szczodry, dlatego możemy nieco podwyższyć cenę, aby na spotkaniu ją obniżyć i wtedy klient bedzię bardzo zadowolny, ale tu jest haczyk!!! patrzcie uważnie jeżeli 4-ta zmarszczka jest dwa razy nierówno załamana, to klient jest skąpcem...i już nie możemy zawyżać ceny tylko skonfigurować na granicy opłacalności.
- jeżeli 3-cia zmarszczka od góry jest załamana, to mamy do czynienia z klientem gwałtownym i furiatem, który może nawet wywalić Nas na pysk ze spotkania jeżeli będziemy mu przerywać i zbytnio zadzierać nosa.
- 2-ga zmarszczka od góry mocno zarysowana, to klient sprytny i bardzo inteligentny, ale niekonsekwentny, dlatego nie obejdzie się bez kilku spotkań handlowych i wtedy nie dociskamy klienta na pierwszym spotkaniu, tylko spokojnie i nieustępliwie działając na trzecim spotkaniu dopniemy transakcji.
- najwyższa zmarszczka na środku czoła, klient z dobrą pamięcią , ale niespokojny, gadatliwy...trzeba mu się dać wygadać i wytrwale przekonywać do oferty. Nie obędzie się bez kilku spotkań.
Zapraszam do dyskusji!
DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 13:32