konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Agresywne przejmowanie klientów konkurecji, jedni mówią, że jest to technika nieetyczna inni, że jak każda inna, tylko realizowana z większym rozmachem i specjalnym zbudowanym zespołem wybitnie skutecznych handlowców - przeszkolonych specjalistów, którego zadaniem jest szybkie agresywne przejmowanie klientów firmy konkurencyjnej.

Czy możemy się aktywnie obronić/bronić, przed takim atakiem i tak aktywnym działaniem/procesem konkurencji?

DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 13.03.10 o godzinie 17:46

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

sposobów jest wiele na jedno i drugie także trochę zbyt ogólne pytanie moim zdaniem

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Maciej Kamiński:
sposobów jest wiele na jedno i drugie także trochę zbyt ogólne pytanie moim zdaniem

Ok Maćku to sprecyzuję:

czy Twoim zdaniem inwigilacje i rozeznanie OBIEKTU z listy referencyjnej przed atakiem przejmującym jest etyczne?

Dario

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Jeżeli lista referencyjna jest publiczna to nie widzę problemu skoro firma ją ujawnia.
Je jestem szczerze całkowitym przeciwnikiem referencji.
Jest to miecz obusieczny a jak mówi przysłowie...

Uważam ,że bardzo nie etyczne jest podkupowanie pracowników.
Uważam ,że dawanie i branie w łapę jest nie etyczne.
Uważam ,że walka cenowa jest idiotycznym psuciem rynku.

O to może tak :)

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Maciej Kamiński:
Jeżeli lista referencyjna jest publiczna to nie widzę problemu skoro firma ją ujawnia.
Je jestem szczerze całkowitym przeciwnikiem referencji.
Jest to miecz obusieczny a jak mówi przysłowie...

Uważam ,że bardzo nie etyczne jest podkupowanie pracowników.
Uważam ,że dawanie i branie w łapę jest nie etyczne.
Uważam ,że walka cenowa jest idiotycznym psuciem rynku.

O to może tak :)

Ja też tak uważam, ale praktyka i realia rynku niestety są zupełnie inne!
Okazuje się, że referencje firm są najczęściej wykorzystywane do ataków przejmujących.

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.03.10 o godzinie 09:34

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Zgadza się.
Sam często lookam czy firma nie chce się pochwalić gotowcem i jak to robi to widocznie jest tak pewna siebie ,że nie obawia się pokazywania swoich klientów.

Jeśli uzyskał bym dostęp do ich referencji kłamiąc ,że jestem potencjalnym klientem to zasługuję na lanie, jeśli firma to robi z własnej woli to ma pecha i głupi dział marketingu chyba ,że ich pozycja w tych firmach jest nie podważalna ale obaj wiemy ,że takiego czegoś nie ma i nie będzie (chyba ,że biorą w łapę lub jest to spółka z tym samym kapitałem lub spółka zależna)

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Ja też tak uważam, ale praktyka i realia rynku niestety są zupełnie inne!
Okazuje się, że referencje firm są najczęściej wykorzystywane
do ataków przejmujących.

W jakich branżach to zaobserwowałeś?

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Piotr M.:
Ja też tak uważam, ale praktyka i realia rynku niestety są zupełnie inne!
Okazuje się, że referencje firm są najczęściej wykorzystywane
do ataków przejmujących.

W jakich branżach to zaobserwowałeś?


Piotrze

Najczęściej i najłatwiej przejmuje się klientów w branży kopiarkowej...i telekomunikacyjnej oraz informatycznej.
Bardzo łatwo też przejmuje się klientów w branży szkoleniowej szczególnie słabym firmom szkoleniowym.

Pzdr Dario

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Piotrze

Najczęściej i najłatwiej przejmuje się klientów w branży kopiarkowej...i telekomunikacyjnej oraz informatycznej.
Bardzo łatwo też przejmuje się klientów w branży szkoleniowej szczególnie słabym firmom szkoleniowym.

Pzdr Dario

Czyli ogólnie tzw. back-office, z punktu widzenia EBW - poza core business, czyli tam, gdzie jest duża ilość dóbr wprost substytutowych, czyli walka cenowa.

Przypuszczać należy, że próg opłacalności dla takich ataków i przejmowania Klienta jest położony dosyć nisko i z niewielką marżą firma jest w stanie zbilansować koszt takiej akwizycji z zyskiem na transakcji.

Zakładając taką taktykę sprzedaży, nie ma co liczyć na wysoką prowizję...

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Piotr M.:
Piotrze

Najczęściej i najłatwiej przejmuje się klientów w branży kopiarkowej...i telekomunikacyjnej oraz informatycznej.
Bardzo łatwo też przejmuje się klientów w branży szkoleniowej szczególnie słabym firmom szkoleniowym.

Pzdr Dario

Czyli ogólnie tzw. back-office, z punktu widzenia EBW - poza core business, czyli tam, gdzie jest duża ilość dóbr wprost substytutowych, czyli walka cenowa.

Przypuszczać należy, że próg opłacalności dla takich ataków i przejmowania Klienta jest położony dosyć nisko i z niewielką marżą firma jest w stanie zbilansować koszt takiej akwizycji z zyskiem na transakcji.

Zakładając taką taktykę sprzedaży, nie ma co liczyć na wysoką prowizję...

To zależy Piotrze,

jeżeli chcesz przejąć klienta firmy konkurencyjnej jakim jest np, bank, który posiada 400 oddziałów w całej Polsce, to warto obniżyć cenę kopiarek/drukarek nawet poniżej kosztów, aby doskonale zarobić na materiałach eksploatacyjnych i serwisowaniu.
Tu są oczywiście różne szkoły działania.
Ważne, aby owcę przejąć, by potem ją ciągle strzyc!

http://www.youtube.com/watch?v=1YMfwaJ80mk&feature=rel...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 15.03.10 o godzinie 16:34

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

To zależy Piotrze,

jeżeli chcesz przejąć klienta firmy konkurencyjnej jakim jest
np, bank, który posiada 400 oddziałów w całej Polsce, to warto
obniżyć cenę kopiarek/drukarek nawet poniżej kosztów, aby doskonale zarobić na materiałach eksploatacyjnych i serwisowaniu.
Tu są oczywiście różne szkoły działania.
Ważne, aby owcę przejąć, by potem ją ciągle strzyc!

Pytanie jak głęboko należy zejść pod wodę aby być głębiej od pozostałych, można nie mieć sił się już wynurzyć.

Dario, poza tym od czterech lat nie siedzę w kopiarkach i drukarkach A3 więc ciężko mi podejmować dyskusję o tym jak jest teraz, mówmy ogólnie nie o kopiarkach bo ani ja ani chyba 99,5% osób w tej grupie się tym nie zajmuje.

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Piotr M.:
To zależy Piotrze,

jeżeli chcesz przejąć klienta firmy konkurencyjnej jakim jest
np, bank, który posiada 400 oddziałów w całej Polsce, to warto
obniżyć cenę kopiarek/drukarek nawet poniżej kosztów, aby doskonale zarobić na materiałach eksploatacyjnych i serwisowaniu.
Tu są oczywiście różne szkoły działania.
Ważne, aby owcę przejąć, by potem ją ciągle strzyc!

Pytanie jak głęboko należy zejść pod wodę aby być głębiej od pozostałych, można nie mieć sił się już wynurzyć.

Dario, poza tym od czterech lat nie siedzę w kopiarkach i drukarkach A3 więc ciężko mi podejmować dyskusję o tym jak jest teraz, mówmy ogólnie nie o kopiarkach bo ani ja ani chyba 99,5% osób w tej grupie się tym nie zajmuje.

To słuszna uwaga, ale te techniki " brylowania" ceną można zsstosować do działania przejmującego w zakresie różnych produktów i usług.

Pzdr Dario

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

To słuszna uwaga, ale te techniki " brylowania" ceną można zsstosować do działania przejmującego w zakresie różnych produktów i usług.


Teoretycznie tak, cały czas zastanawiam się tylko nad opłacalnością takiego działania...
Ale nie mi rozstrząsać:) Są mądrzejsi;)
Dariusz M.

Dariusz M. Poszukuje
skutecznych
handlowców do
sprzedaży usług
telek...

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Mysle ze warto dołożyć do kopiarki/plotera czy innego urządzenia drukującego aby poźniej klientowi sprzedawac ekspolatacje. Przykład. Ploter kupujesz za 10tys zł, sprzedajesz za 9. Klient się cieszy że dolozyles tysiaka a Ty sprzedajesz mu papiery na marży 1000% i tusze na powiedzmy 20%. materiałow zuzywa cale mnostwo i szybko wychodzisz na swoje. Problem z nielojalnym klientem ktory kupi ploter a i materiałów bedzie szukal najtaniej. Kwestia dobrego dobicia targu:)

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Dariusz Manijak:
Mysle ze warto dołożyć do kopiarki/plotera czy innego urządzenia drukującego aby poźniej klientowi sprzedawac ekspolatacje. Przykład. Ploter kupujesz za 10tys zł, sprzedajesz za 9. Klient się cieszy że dolozyles tysiaka a Ty sprzedajesz mu papiery na marży 1000% i tusze na powiedzmy 20%. materiałow zuzywa cale mnostwo i szybko wychodzisz na swoje. Problem z nielojalnym klientem ktory kupi ploter a i materiałów bedzie szukal najtaniej. Kwestia dobrego dobicia targu:)

Tak Darku,

w tym wypadku ważna jest dobra umowa sprzedaży i umowa gwarancyjna i pogwarancyjna.
Kiedyś jak jeszcze pracowałem w Toshibie sprzedałem 450 kopiarek do jednego z banków w tym 40 wysokonakładowych, ale najważniejszą sprawą nie była sama sprzedaż, co właśnie właściwa umowa, która określała ściśle i precyzyjnie, gdzie można zamawiać materiały eksploatacyjne i u jakich dealerów.

Dlatego jak klient jest gorący zawsze trzeba mieć przygotowaną dobrą i korzystną umowę i starać się ją jak najszybciej podpisać.

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 15.03.10 o godzinie 20:55

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Dariusz Manijak:
Mysle ze warto dołożyć do kopiarki/plotera czy innego urządzenia drukującego aby poźniej klientowi sprzedawac ekspolatacje. Przykład. Ploter kupujesz za 10tys zł, sprzedajesz za 9. Klient się cieszy że dolozyles tysiaka a Ty sprzedajesz mu papiery na marży 1000% i tusze na powiedzmy 20%. materiałow zuzywa cale mnostwo i szybko wychodzisz na swoje. Problem z nielojalnym klientem ktory kupi ploter a i materiałów bedzie szukal najtaniej. Kwestia dobrego dobicia targu:)


Teoretycznie tak, ale zawsze jest ale to które napisałeś w drugiej części wypowiedzi, poza tym dochodzą inne ryzyka związane ze sprzedażą urządzenia poniżej kosztów - np. koszty gwarancji czy przedwczesnego zonka w urządzeniu - tzn kosztownej awarii w ramach kontraktu serwisowego - np płyty za 2000zł.

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...


Tak Darku,

w tym wypadku ważna jest dobra umowa sprzedaży i umowa gwarancyjna i pogwarancyjna.
Kiedyś jak jeszcze pracowałem w Toshibie sprzedałem 450 kopiarek do jednego z banków w tym 40 wysokonakładowych, ale najważniejszą sprawą nie była sama sprzedaż, co właśnie właściwa umowa, która określała ściśle i precyzyjnie, gdzie można zamawiać materiały eksploatacyjne i u jakich dealerów.

Mogłeś lepiej - podpisujesz umowę od A4 z pełną obsługą i masz zwrot kosztów od pierwszego miesiąca...

Nawiązując do wcześniejszej wypowiedzi - co innego 1 ploter a co innego 450 kopiarek.

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Piotr M.:

Tak Darku,

w tym wypadku ważna jest dobra umowa sprzedaży i umowa gwarancyjna i pogwarancyjna.
Kiedyś jak jeszcze pracowałem w Toshibie sprzedałem 450 kopiarek do jednego z banków w tym 40 wysokonakładowych, ale najważniejszą sprawą nie była sama sprzedaż, co właśnie właściwa umowa, która określała ściśle i precyzyjnie, gdzie można zamawiać materiały eksploatacyjne i u jakich dealerów.

Mogłeś lepiej - podpisujesz umowę od A4 z pełną obsługą i masz zwrot kosztów od pierwszego miesiąca...

Nawiązując do wcześniejszej wypowiedzi - co innego 1 ploter a co innego 450 kopiarek.

Tak, ale trzeba pamiętać parafrazę tego powiedzenia:
jak nie szanujesz małej sprzedaży nigdy nie dojdziesz do dużej

Dario

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Tak, ale trzeba pamiętać parafrazę tego powiedzenia:
jak nie szanujesz małej sprzedaży nigdy nie dojdziesz do dużej

Możemy rzucać mądre zdania ale nie zmienia to faktu, że agresywna i nagminna polityka cenowa przechwycenia Klienta jest obarczona bardzo dużym ryzykiem po prostu przekręcenia się firmy.

konto usunięte

Temat: ATAK & AGRESYWNE przejmowanie klientów...

Piotr M.:
Tak, ale trzeba pamiętać parafrazę tego powiedzenia:
jak nie szanujesz małej sprzedaży nigdy nie dojdziesz do dużej

Możemy rzucać mądre zdania ale nie zmienia to faktu, że agresywna i nagminna polityka cenowa przechwycenia Klienta jest obarczona bardzo dużym ryzykiem po prostu przekręcenia się firmy.

To fakt, dlatego na takie przejęcia stać tylko firmy bogate.

Dario

Następna dyskusja:

Czarowanie klienta skuteczn...




Wyślij zaproszenie do