Anna Maria Mierzyńska PSYCHOLOG
Temat: RAPORTY
Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z ogromu możliwości, jakie otrzyma korzystając z informacji o przetragach, inwestycjach i dotacjach zebranych w drodze monitoringu rynku inewstycyjno - przetargowego. A możliwości jest naprawdę bardzo dużo.Dzięki raportom firma może:
badać trendy gospodarcze
analizować rynek i branże (potencjał, rozwój)
badać konkurencję (jakie przetargi wygrywa, w co inwestuje)
oszczędzić czas (nie musisz przeglądać wielu przetargów jakie przesyłane są w zbiorczych plikach, prosta tabela w formacie xls. pozwala bezpośrednio przenieść się do interesującej informacji )
precyzyjnie rozdzielić monitorowane informacje inwestycyjno-przetargowe na poszczególne oddziały firmy i obszary Polski – każdy otrzyma tylko tą część, którą wykorzystuje
monitorować informacje, które dotyczą przetargów lub wyników przetargów, według bardzo ścisłych kryteriów np. nazw produktów z podsumowaniem zapotrzebowania według ilości, wartości itp.
dotrzeć do firm w danej branży, które dysponują środkami pieniężnymi lub potrzebują podwykonawcy ponieważ otrzymały dotację, planują inwestycję czy wygrały przetarg – informacje o wygranych przetargach uzupełnione są o dane teleadresowe
W oparciu o nasze informacje można przeprowadzić następujące analizy i badania rynku:
Analiza konkurencji
Gromadzone informacje inwestycyjno-przetargowe pozwalają na przeprowadzenie analizy, z której dowiesz się m.in. na jakie kwoty konkurencja uzyskała zlecenia, jak jest aktywna na rynku, w jakich obszarach działa oraz jaki procent wszystkich przetargów wygrywa.
Dzięki tym informacjom możesz:
Wejść na rynek, wystartować w postępowaniu przetargowym z konkurencyjną ofertą
Przejąć rynek do tej pory zdominowany przez silniejszego konkurenta
Oszacować udział w rynku zamówień publicznych poszczególnych konkurentów
Badanie rynków i ocena udziału branży w rynku zamówień publicznych
Na podstawie informacji Instytutu Inwestycyjno-Przetargowego Pressinfo możesz w prosty sposób zbadać rynek i przeprowadzić dogłebną analizę. Dowiesz się: gdzie ogłasza się najwięcej zamówień przetargowych, w jakich branżach, w jakich regionach realizowanych jest najwięcej inwestycji, które i jakie podmioty najczęściej wygrywają przetargi oraz jakie organy i na jakie kwoty najczęściej organizują postępowania.
Dzięki tym informacjom możesz:
Minimalizować ryzyko związane z podjęciem niewłaściwej decyzji biznesowej
Wejść na nowy rynek
Eksplorować nowe rynki od strony produktowej i geograficznej
Pozyskiwanie partnerów biznesowych
Zgromadzone informacje o wynikach przetargów i ich zwycięzcach to najaktualniejsza baza danych potencjalnych partnerów biznesowych. To firmy, które wygrały zlecenia i mogą potrzebować podwykonawców i współpracowników. Wyniki przetargów dostarczane są na bieżąco w postaci bazy danych i stanowią doskonałe narzędzie dla działu handlowego każdego przedsiębiorstwa. Również informacje o planowanych i realizowanych inwestycjach oraz przyznanych dotacjach to dynamiczna baza danych podmiotów, które mają środki finansowe i muszą je wydać zgodnie z założeniami projektowymi lub planują inwestycję i potrzebują wykonawców i partnerów. Informacje o zwycięzcach przetargów, inwestorach i beneficjentach uzupełniamy o dane teleadresowe.
Dzięki tym informacjom możesz:
Pozyskać nowe zlecenia
Nawiązać współpracę biznesową
Ułatwić oraz uskutecznić pracę działu handlowego
Prognozowanie zamówień
Na podstawie analizy ex post (retrospektywnej) przetargów ogłoszonych w poprzednich okresach i ich wyników, możliwe jest prognozowanie, kiedy ogłoszony zostanie następny przetarg i na jaką kwotę powinna zostać złożona oferta. Jest to szczególnie przydatne narzędzie w branżach usługowych, np. ochrona, sprzątanie, dostawa, opieka medyczna itp., w których przetargi ogłaszane są na konkretny okres czasu.
Dzięki tym informacjom przetargowym możesz:
Zaplanować działania sprzedażowe związane ze startem w przetargach na cały rok z góry, co ułatwia pracę zespołu przetargowego lub sprzedażowego
Oszacować wartość zamówienia, z jaką powinno się wystartować w przetargu, aby zwyciężyć
Określić plan sprzedażowy, poprzez oszacowanie potencjalne wpływów na podstawie wygranych zamówień
Analiza różnych sektorów gospodarki i badanie trendów
Na podstawie monitorowanych i gromadzonych informacji inwestycyjno-przetargowych możliwe jest wykonywanie analiz i badań rynkowych, trendów sektorowych czy kondycji poszczególnych branż.
Dzięki tym informacjom możesz:
Określić atrakcyjność poszczególnych sektorów oraz branż
Określić strukturę i dynamikę rozwoju różnych sektorów gospodarki
Estymować możliwości rozwoju, a w konsekwencji rentowności, jaka może być uzyskana w wyniku funkcjonowania w danym sektorze czy branży
Udział poszczególnych marek w postępowaniach przetargowych
Dzięki gromadzonym od lat informacjom, możliwe jest zbadanie, jakie marki najczęściej wygrywały w przetargach i na jakie z nich (specyfikacja określała parametry, które tylko jedna marka mogła spełnić) najczęściej ogłaszane były postępowania przetargowe.
Dzięki tym informacjom możesz:
Badać marki konkurencyjne
Precyzyjnie analizować przetargi i otrzymywać te, których specyfikacja pasuje do marki
Oceniać rzetelność i bezstronność organizowanych przetargów
Omówione analizy to tylko niewielka część badań, jakie możemy wykonywać na podstawie gromadzonych informacji.
Oferujemy wszelkie analizy retrospektywne, bieżące i prospektywne, jakie można wykonać na podstawie gromadzonych przez nasz serwis informacji.