Wojciech K.

Wojciech K. Psycholog, pasjonat
japońskiego budo &
bujutsu

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Muszę powiedzieć, że jestem trochę zawiedziony tą grupą. ;-) Spodziewałem się, że będę mógł wreszcie podyskutować z jakimiś osobami na temat metod i narzędzi promocji szkoleń. Jako, że dopiero zaczynam działalność w tej sferze, kilka wskazówek od osób już doświadczonych w temacie by się przydało. A tu kolejna grupa, na której każdy zamieszcza tylko ogłoszenia o swoich szkoleniach.

Na wypadek, gdyby ktoś nie zauważył - to miał być wstęp do dyskusji. ;-)
Marzena S.

Marzena S. Dyrektor
Zarządzający,
HILLWAY Szkolenia
biznesowe i dora...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Również myśłałam, że taki jest cel grupy. Spodziewalam się forum wymiany doświadczeń z nutką tajemnicy-wiadomo jak to w handlu bywa. :) I niestety widać poziom sprzedazy szkoleń w Polsce-szkoda, że jest tak niski. ;(
Grzegorz Malinowski

Grzegorz Malinowski właściciel
e-konferencje.pl
szkolenia24h.pl i
współwłaśc...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

narzędzie do promocji i sprzedaży szkoleń kursów

http://www.szkolenia24h.pl
http://www.kursy24h.pl

zapraszam

właśnie zmieniliśmy wygląd naszych serwisów dając możliwość ciekawszych form reklamy własnych szkoleń, kursów

http://www.szkolenia24h.pl/artykul/nowy-design-serwiso...Grzegorz Malinowski edytował(a) ten post dnia 29.01.10 o godzinie 12:11
Diana Pogodna

Diana Pogodna wolny zawód

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Grzegorz Malinowski:
narzędzie do promocji i sprzedaży szkoleń kursów

http://www.szkolenia24h.pl
http://www.kursy24h.pl

Polecam te powyzej + kilka dodatkowych :

http://szkolenia.com.pl
http://edustacja.pl
http://iszkolenia.pl
http://toszkolenia.pl
http://szkolenia.nf.pl
http://dobrekursy.pl

:)
Tomasz B.

Tomasz B. Co-founder, ENNOVA

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Zapraszam do promowania szkoleń
w naszym katalogu szkoleń http://www.trainingplanet.pl


Obrazek


Pozdrawiam,
Tomasz
Wojtek Pill

Wojtek Pill handlowiec, trener,
coach, menedżer

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Wojciech K.:
Muszę powiedzieć, że jestem trochę zawiedziony tą grupą. ;-) Spodziewałem się, że będę mógł wreszcie podyskutować z jakimiś osobami na temat metod i narzędzi promocji szkoleń. Jako, że dopiero zaczynam działalność w tej sferze, kilka wskazówek od osób już doświadczonych w temacie by się przydało. A tu kolejna grupa, na której każdy zamieszcza tylko ogłoszenia o swoich szkoleniach.

Na wypadek, gdyby ktoś nie zauważył - to miał być wstęp do dyskusji. ;-)

i znowu sprowokowałeś do .. reklamy ;)
taka to ludzka natura myśleć o sobie, a nie o kliencie, a wtedy pewnie ciężko sprzedawać, gdy się widzi na końcu nosa początek własnego portfela, a nie chęć rozwiązania problemu z którymi się zmaga klient,
najlepsza promocją dla Twoich szkoleń jesteś Ty, więc cóż Ci więcej potrzeba ... ?

pzdr
Wojtek
Grzegorz Malinowski

Grzegorz Malinowski właściciel
e-konferencje.pl
szkolenia24h.pl i
współwłaśc...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

witam

krótko http://www.szkolenia24h.pl/artykul/jak-skutecznie-prom...

promocja szkoleń
Robert Król

Robert Król project manager,
wsparcie projektów
innowacyjnych

Temat: Jak sprzedać szkolenie

odkopuje. ciekawi mnie odpowiedź na pytanie, czy stosując tylko pasywną promocję można osiągnąć cele? zebrać 15 osób na szkolenie? W mojej opinii nie, dlatego też używanie wyżej wymienionych portali mija się z celem lub powinno byc wykonane niskim nakładem sił. Macie podobną opinie?
Grzegorz Malinowski

Grzegorz Malinowski właściciel
e-konferencje.pl
szkolenia24h.pl i
współwłaśc...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

można zebrać 15 osób na szkolenie i więcej ;-)
dużo zależy od pozycjonowania szkolenia a w tym portale szkoleniowe bardzo pomagają bez nich nie da się tego zrobić

tak więc zapraszam na http://www.szkolenia24h.pl
Ewa Ś.

Ewa Ś. COACH and SALES
COACH :-) |Ekspert
ds.rozwoju
sprzedaży| ...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Grzegorzu z całym szacunkiem dla Twojego portalu (moja firma również się tam reklamuje ze szkoleniami zarówno miękkimi jak i twardymi), to najlepszą promocją jest właśnie osoba która kontaktuje się z KLientem, stara się dostosowac produkt (w tym wypadku szkolenie) do potrzeb Klienta. Pyta się, opiekuje obecnym czy pozyskuje na przyszłośc Klienta. Jest multum portali POMAGAJĄCYMI handlowcowi zdobycie Klienta, ale nie oszukujmy się w tak ogromnej konkurencji jaka jest na rynku to my gonimy Klienta a nie Klient nas ;) i oczekiwanie że ktoś nas odnajdzie, daje nam tylko kliku procentową szanse na sukces.
Stworzenie dobrej strony internetowej, pozycjonowanie po słowach kluczach w wyszukiwarce google np, jest też tylko narzędziem pomocniczym. Najlepszy efekt daje nam kontakt bezpośredni:) Ale to moja opinia :)
Grzegorz Malinowski

Grzegorz Malinowski właściciel
e-konferencje.pl
szkolenia24h.pl i
współwłaśc...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

oczywiście nie zastąpią takie portale jak nasz http://www.szkolenia24h.pl kontaktu bezpośredniego ale możemy wspomóc sprzedaż i często bardzo skutecznie i dzięki nam dochodzi do kontaktu z klientem (i to dość skutecznie) my nie zapewniamy i nie możemy tego zrobić kontaktu osobistego

sam wiedzę często że firmy dużo tracą bo ten pierwszy kontakt mailowy na odpowiedź klienta ze strony firm szkoleniowych jest bardzo słaby

a jest duża liczba klientów którzy decydują się na zakup szkolenia bez kontaktu osobistego tylko zamawiając z wykorzystaniem możliwości internetu

nasz portal właśnie wprowadził i testuje nową usługę http://www.szkolenia24h.pl/rynek

teraz sami klienci będą mogli zgłaszać zapotrzebowania na szkolenia i reszta zależy od firmy szkoleniowej - będziemy wprowadzać więcej opcji aby wspomóc sprzedaż i kontakt z klientem
Ewa Ś.

Ewa Ś. COACH and SALES
COACH :-) |Ekspert
ds.rozwoju
sprzedaży| ...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Zgadzam się z Tobą całkowicie :)

Życzę dużo powodzenia :)
Dorota W.

Dorota W. Zajmuje się
wyszukiwaniem
wykładowców .
Szkolenia organiz...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

no tak portale portalami a i owszem,sama z nich korzystam ale jak Wy zachęcacie klientów do tego by uczestniczyli w proponowanych przez Was szkoleniach,jak je promować.jeżeli mam zorganizować szkolenie np w woj mazowieckim nie możliwością jest aby do każdego dotrzeć osobiście. do tej pory korzystałam najchętniej z faksów,emaili, ale to już nie wystarczy trzeba jeszcze dzwonić i tu osobiście mam problem jak przedstawić swoją ofertę w ciągu trzech np minut i nie zanudzić klienta a raczej go zainteresować może znajdzie się ktoś kto będzie chciał się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem:)Pozdrawiam:)

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Zgadzam się z wszystkimi poprzednimi osobami. Wydaje mi się, że na wszystkie rodzaje promowania usług musi znaleźć się miejsce (jeżeli jest się również osobą odpowiedzialną za promocję usług w internecie), choć moim zdaniem portale promujące usługi - o których również wspominał Pan Grzegorz - nie spełniają swoich zadań, ponieważ takie portale, jak i samo GL jest zalewane ogłoszeniami - chyba nawet sam bym z nich nie skorzystał szukając szkoleń dla siebie. Moim zdaniem trzeba zastanowić się nad swoimi usługami - sporo osób z Was sprzedaje inne usługi, więc i sposób docierania do klientów musi być inny. Podział procentowy czasu pracy (moim zdaniem) powinien odzwierciedlać dotychczasową sprzedaż - jeżeli kontakty telefoniczne do poszczególnych firm przyniosły firmie większe zyski niż promocja na portalach (wrzucanie ogłoszeń), które teoretycznie odwiedzają setki osób dziennie, to należy więcej czasu poświęcać na kontaktowanie się i próbowanie docierania do osób odpowiedzialnych poprzez rozmowy telefoniczne. A co do samej rozmowy to faktycznie nie jest to proste, skoro do takich osób dzwoni kilku handlowców dziennie i trafia kilka ofert @. Jednym z ciekawszych sposobów rozmowy telefonicznej a raczej przedstawienia siebie była dla mnie "30 sekundowa reklama" wyniesiona z cyklu szkoleń Sandlera, ale być może nie znam innych, ciekawszych sposobów, ponieważ na swoim koncie mam tylko kilka szkoleń sprzedażowych, z czego większość była dość "klasyczna".

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać szkolenie

A mi się wydaje, że z tych wszystkich portali korzystają w większości firmy szkoleniowe i trenerzy, nie zaś klienci! i to jest największy problem tych portali.

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Najwięcej osób na szkolenia mam z inwestycji w kadry, bo była reklamowana. reszta (mimo, że wrzucam wszędzie to samo szkolenie) praktycznie zero odzewu. 15 osób z portalu? marzenie... reszta to wychodzone ścieżki i klienci, którzy słuchali mnie na konferencjach lub uczestniczyli w szkoleniach zamkniętych. Moja jedyna skuteczna metoda na znalezienie klientów na szkolenie otwarte? Wcześniejszy kontakt z nim. Lub polecenie.
Jednak polecam logowanie się na tych wszystkich portalach szkoleniowych, to zawsze pozycjonuje firmę w wyszukiwarce:) podobno:)
Grzegorz Malinowski

Grzegorz Malinowski właściciel
e-konferencje.pl
szkolenia24h.pl i
współwłaśc...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Wpływ na pozycjonowanie samej firmy szkoleniowej mającej wykupiony u nas ( http://www.szkolenia24h.pl ) abonament jest - ale to firma musi to umieć wykorzystać - przykładowo dajemy możliwość tworzenia linków (tego typu linki w pozycjonowaniu są bardzo ważne) w opisach szkoleń, same opisy muszą być też w miarę oryginalne nie powinny być powielane w wielu miejscach w takiej samej postaci

- co do zapytań klientów - widzę ile zapytań wychodzi do firm na poszczególne szkolenia i nie jest to mała liczba - więc skuteczność wpisów jest

A tak przy okazji dla poszukujących sal na szkolenia zapraszam do konkursy na stronie http://www.e-konferencje.pl/konkurs/Grzegorz Malinowski edytował(a) ten post dnia 06.09.11 o godzinie 23:14
Maria Szlajter

Maria Szlajter Trener p/mobbingu,
autor programów
szkoleniowych -
superw...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Z moich wieloletnich doświadczeń wynika, że jeśli mamy ochotę na reklamowanie swoich szkoleń, to powinniśmy to robić w miejscach do których docierają osoby zainteresowane szkoleniem. Ponad 10 lat temu robiliśmy badania ile osób przegląda w prasie ogłoszenia o szkoleniach i kursach. Okazało się, że robią to jedynie osoby, które mają pilna potrzebę dokształcenia się, zdobycia "papierka".

Lepszy efekt mogliśmy uzyskać zamieszczając ogłoszenie o np kursie zawodowym, w dziale "dam pracę", wówczas zgłaszały się do nas osoby, którym spodobał się nowy zawód, zobaczyły nowe szanse na rynku etc.

Od tamtego czasu nic się nie zmieniło, a nawet jest gorzej, ponieważ w chwili obecnej ludzie są już zmęczeni ciągłym podnoszeniem kwalifikacji, które nie idzie w parze ze zwiększeniem ich praktycznych umiejętności. (takie badania też były robione i wynika z nich, że jest to powszechne zjawisko). Pracownicy nie potrzebują już tylu "papierków" - moda na nie już dawno przeminęła. Pracodawcy w chwili obecnej pytają "co potrafisz" a nie ile się nauczyłeś.

Portale szkoleniowe pełnią rolę ówczesnych działów ogłoszeń. Z tą różnicą, że teraz moje ogłoszenie ginie gdzieś w czeluściach portalu - nikt na nim kubka nie postawi, nikt przypadkiem nie przeczyta. Aby go zobaczyć, człowiek musi go bardzo mocno szukać. Trzeba przyznać, że pomagają spozycjonować stronę, szczególnie nową.

Nie wiem jak w przypadku innych osób, ale dzwonienie po firmach z jakimś tam szkoleniem również nie odnosi wielu sukcesów, uważam, że jest za bardzo kosztowne. Maria Szlajter edytował(a) ten post dnia 15.01.12 o godzinie 23:51
Maria Szlajter

Maria Szlajter Trener p/mobbingu,
autor programów
szkoleniowych -
superw...

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Moim zdaniem, aby szybko i sprawnie sprzedać szkolenie, trzeba mieć dobre tematycznie szkolenie i reputację.

konto usunięte

Temat: Jak sprzedać szkolenie

Grzegorz Malinowski:
można zebrać 15 osób na szkolenie i więcej ;-)
dużo zależy od pozycjonowania szkolenia a w tym portale szkoleniowe bardzo pomagają bez nich nie da się tego zrobić

tak więc zapraszam na http://www.szkolenia24h.pl

Proszę wybaczyć. Ciągle Pan mówi i linkuje do szkolenia24. Co drugi post praktycznie. Mariusz Pyc edytował(a) ten post dnia 11.10.12 o godzinie 23:06



Wyślij zaproszenie do