Arkadiusz T.

Arkadiusz T. Ekspert, audytor,
trener systemów ISO
i zarządzania
ryzykiem

Temat: Odpowiedzialność społeczna (CSR) w ochronie zdrowia

Przeglądając wyszukiwarki internetowe, strony internetowe firm, korporacji, a nawet spółek komunalnych można coraz częściej spotkać informację, że organizacja funkcjonuje w zgodzie z odpowiedzialnością społeczną CSR lub ISO 26000.

Próba godzenia interesów ekonomicznych, jakościowych, ekologicznych i społecznych oraz uwzględnianie interesów stron zainteresowanych zaczyna w coraz większym stopniu przekładać się na lepsze postrzeganie organizacji, wzrost ich prestiżu, roli społeczne a konsekwencji przekłada się na sowite zyski.

Z drugiej strony placówki ochrony zdrowia, tak ważne z punktów widzenia odpowiedzialności społecznej - bo w końcu to im powierzamy nasze życie i zdrowie, póki co nie są zbyt zainteresowane wdrażaniem wytycznych koncepcji społecznej odpowiedzialności. Przynajmniej nie ma na ten temat zbyt wielu informacji oraz praktycznych rozwiązań.

Wysokie zaufanie społeczne jakie spoczywa na placówkach medycznej nie tylko przekłada się na jej dobry wizerunek wśród pacjentów, ale także wśród pracowników czy partnerów biznesowych, których w jej branży jest na prawdę sporo (firmy farmaceutyczne , dostawcy sprzętu, NFZ, urzędy, banki, media no i oczywiście pacjenci i ich rodziny).

Działania CSR w ochronie zdrowia nie opierają się jedynie na organizacji badań profilaktycznych dla pacjentów. Umacniają one wizerunek danego ośrodka wśród wszystkich jego interesariuszy i pozwalają utrzymywać owocny kontakt. Dzięki udziałowi w programach CSR każda grupa z otoczenia placówki czerpie z tego korzyści.
Ale czy przedsięwzięcia wdrażania wytycznych CSR powinny być wpisane w strategię zarządzania każdego ośrodka ochrony zdrowia?

Czy placówki medyczne winny "otworzyć" się na CSR ?

Jestem ciekaw Państwa opinii.

Zachęcam do wymiany poglądów i dyskusji.