Sylvia Dsouza

Sylvia Dsouza Area Manager

Temat: Zapraszam na Szkolenie Otwarte Modern Purchasing Process...

ART of Purchasing
Big Fish jest międzynarodowym liderem w ocenie (Assessement), rekrutacji (Recruitment) oraz szkoleniach (Training) specjalistów i menedżerów z dziedziny zakupów. Posiadamy sprawdzoną wiedzę i doświadczenie umożliwiające pełne wykorzystanie obszaru zakupów do bycia o krok przed konkurencją na rynku.


MODERN PURCHASING PROCESS

Grupa docelowa::
-Kupcy
-Pracownicy działu zakupów
-Pracownicy Administracji
-Osoby z innych działów dokonujących zakupów

Liczba osób:10

Czas trwania: 2 dni
Cel:
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu nowoczesnych zakupów oraz procesów w nich zachodzących.

Proponowany program szkolenia:

Przygotowanie do procesu zakupowego

Co to są Zakupy i czemu służą.

RFx („Request for information”, „Request for proposal”, „Request for quotation”) Zapytanie ofertowe/przetargowe. Jak powinno wyglądać profesjonalne zapytanie ofertowe, jego mocne strony, różne rodzaje zapytań ofertowych.

Optymalizacja kosztów

Jak i gdzie szukać oszczędności, planowanie i samo zarządzanie, które pociąga za sobą wzrost efektywności procesu zakupów, automatyzacja procesów zakupowych, narzędzia zakupowe (oszczędność czasu). Systemowe i strategiczne planowanie procesu zakupów.

„Cost break down”, „TCO” – zrozumienie kosztów w celu ich optymalizacji.

Celem modułu jest pomoc uczestnikom w lepszym zrozumieniu kosztów i ich struktury w celu ich optymalizacji, identyfikacji i wymienieniu wszystkich widocznych i ukrytych elementów kosztów produktu/ ów. Pozwalają one na zrozumieniu całkowitych kosztów bezpośrednich i pośrednich oraz skoncentrowaniu się na głównych czynnikach koszto – twórczych.

Negocjacje

Przygotowanie do negocjacji. Planowanie procesu negocjacji począwszy od zebrania informacji o dostawcy, zaplanowaniu przebiegu spotkania, metodach negocjacji, obrony przed brudnymi zagraniami ze strony dostawcy aż do zakończenia całego procesu.
W trakcie tego modułu uczestnicy otrzymują informacje na temat swoich zachowań i stylu negocjacji, które należy usprawnić lub zmienić.

Rozwój dostawcy – budowanie długoterminowych relacji z dostawcą

- efektywna długoterminowa współpraca z dostawcami i działami wewnątrz przedsiębiorstwa (klientami wewnętrznymi)
- metoda przejrzystych ksiąg
- ocena dostawcy
- metody wywierania wpływu na dostawcę
- jak planować długoterminową współpracę z dostawcą

Metody
Podczas szkolenia po każdym module wykorzystujemy grupowe ćwiczenie symulacyjne wymagające od uczestników aktywnego uczestnictwa i natychmiastowej reakcji pozwalające na bieżąco przyswajać sobie wiedzę zdobytą po każdym module. Ćwiczenia oraz sytuacje prowokują poszukiwanie nowych rozwiązań oraz dopasowania się do danej sytuacji przedstawionej w ćwiczeniu. Na koniec każdego ćwiczenia trener przekazuje swoje uwagi i wskazówki dotyczące każdego uczestnika co pozwala na bieżąco korygować zachowania i sposób działania.

Korzyści dla uczestników:

- nowa wiedza na temat profesjonalnych zakupów i narzędzi używanych przez profesjonalnych kupców
- nowe sposoby uzyskiwania oszczędności
- nowe sposoby zarządzania współpracą z dostawcami na zasadach partnerskich
- większa pewność siebie oraz nowe sposoby negocjacji, radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- większa świadomość na temat współpracy z działami wewnętrznymi firmy
- nabyte umiejętności podczas szkolenia mogą być natychmiast wykorzystane podczas codziennej pracy

Trener Big Fish:

Maciej Kostecki

Konsultant Strategiczny Big Fish Polska
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego – wydział filologiczny oraz Politechniki Częstochowskiej – Wydział Zarządzania. Od początku swojej ścieżki zawodowej był ściśle związany z zakupami. Pracował dla międzynarodowych korporacji zarówno w Polsce jak i we Francji. Pracował na różnych stanowiskach zakupowych w firmach produkcyjnych oraz FMCG. Był odpowiedzialny za zarządzanie działem, przygotowywanie procedur oraz poszukiwanie alternatywnych źródeł dostaw w całej Europie, w szczególności w krajach LCC. Posiada bardzo szczegółową wiedzę na temat Strategii Zakupowej oraz sourcingu.
Współpracuje z Big Fish Polska od 2006 roku jako konsultant strategiczny do projektów międzynarodowych, szkoleń i konsultingu. W 2007 roku przeszedł cykl szkoleń trenerskich w głównej siedzibie Big Fish w Paryżu. Jest odpowiedzialny za poszukiwanie, ocenę kandydatów oraz integrację kandydata w środowisku klienta.
Koszt dwu-dniowego szkolenia - 2100zł brutto.
W cenę wliczone są materiały szkoleniowe, catering (service kawowy, lunch).

Szkolenie odbędzie się w dniach 17-18 lipiec (czwartek- piątek) 2008 roku.
W godzinach 9.00-17.00 w Pałacu Kultury i Nauki przy Placu Defilad 1, Warszawa.

O uczestnictwie w szkoleniach decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc na szkolenie otwarte w terminie 17-18.07.2008 jest ograniczona.

Szczegółowych informacji na temat szkoleń udziela:
Sylvia D’Souza
tel.+48 22 654 66 54
sylviadsouza@e-bigfish.com