Temat: Standardy operacyjne w Zakupach
1. Poziom uzyskanych oszczędności
Średnia wartość ofert przed negocjacjami – wartość wybranej oferty po negocjacjach = poziom uzyskanej oszczędności
2. Poziom sprzedaży produktów, których zakup negocjowała dana osoba
3. Poziom negocjacji dni płatności. (im więcej tym lepiej, jeśli przeliczymy wartość pieniądza w czasie wyjdzie nam konkretna kwota liczona do oszczędności).
4. Cena zakupu względem budżetu (nie wszystkim udaje się to pogodzić)
5. Różnice pomiędzy kwotą, RFI często niezbędną do oszacowania budżetu a ceną wynegocjowaną.( To wbrew różnym poglądom ma spore znaczenie ze względu na rezerwację określonych środków finansowych przez stronę zmawiającą)
5. Ilość przeprowadzonych zakupów.
6. Czas procesowania jednego zapotrzebowania.
7. Ilość podpisanych kontraktów z dostawcami.
8. Ilość znalezionych alternatywnych dostawców.
9. Ochrona informacji (nie wszędzie wygląda znakomicie)
Itd. W zależności od branży.
Jedne z kryteriów same ładnie wyświetlają Ci się w cyferkach na inne musisz wprowadzić system punktacyjny prawie tak jak na ofertę dostawcy.
Ja np. robiłem sobie do tego ładnego rozbudowanego Excela, który zaczytywał dane z innych arkuszy wypełnianych przez poszczególnych kupców i w ten oto magiczny sposób widziałem ich wydajność w cyferkach i na wykresach. Ale niedługo kończę prace nad systemem.
Jeśli koś potrzebuje system do obliczania takich rzeczy myślę, że znajdę w swojej ofercie :).
Co do tych telefonów to co mają powiedzieć osoby prowadzące zakupy pod zróżnicowana sprzedaż codzienną firmy :)
Pozdrawiam
GOL