konto usunięte

Temat: błędy/wady kupca

mamy już temat opiewający zalety kupców (albo - jak kto woli) wskazujący cechy, jakie powinni posiadać.

jestem ciekaw Waszych opinii na temat charakterystycznych wad kupców, błędów, które często popełniają. Doskonałym materiałem mogą być wypowiedzi osób, które trudnią się sprzedawaniem - gdyby zechciały się z nami podzielić swoimi spostrzeżeniami.

traktuję ten topic czysto użytkowo - może sobie nawzajem coś podpowiemy/pomożemy.

może ktoś znajdzie tu wadę, którą zdiagnozuje u siebie i dzięki temu łatwiej mu będzie nad nią popracować.

Zacznę.

Jedna z poważniejszych wad kupca: próżność. Ta próżność każe mu spijać słowa z ust sprzedawcy, który mu klaruje, jaki to ten kupiec profesjonalny, wymagający, twardy bla bla bla. Każdy człowiek ma w sobie pierwiastek próżności. Kobiety wykorzystują ją u mężczyzn, mężczyźni u kobiet, sprzedawcy u kupców.

Jak sobie radzić? Jak w życiu - dokładnie tak samo. Dojrzeć po prostu.

Lżejszy portfel po znajomości z wymagającą kochanką; 'wykorzystał mnie i zostawił'; otrzymałam/łem warunki od firmy konkurencyjnej, które okazały się lepsze, a wtedy mój dostawca (w sytuacji podbramkowej) obniżył znacznie cenę (choć wcześniej zaklinał się, że nie może) to sytuacje, w których możemy przekonać się, że tylko nam się wydawało, jacy to nie jesteśmy świetni, a rzeczywistość boleśnie zweryfikowała nasze wyobrażenie.Robert Lara edytował(a) ten post dnia 10.07.07 o godzinie 19:06
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: błędy/wady kupca

Brak odpowiedniej samokontroli - wielu kupców trochę ponosi podczas negocjacji co odwraca ich uwagę od istoty sprawy. Bardzo często jest to zamierzony skutek strony sprzedającej.

Brak odpowiedniego przygotowania merytorycznego - skutek, wydłużenie procesu negocjacyjnego. (zbędne zapytania, przerwy w negocjacjach)
Dorota K.

Dorota K. Kierownik ds.
Zakupów w UPM
Raflatac

Temat: błędy/wady kupca

Witam,
Moim zdaniem duzym problem jest slabe przygotowanie do negocjacji, czesto jest tak, ze jedynym czynnikiem branym pod uwage jest cena - "bo szef rozlicza nas z uzyskanych oszczednosci" a cala reszta jest malo wazna...
Czesto jeszcze zdarza sie ze kupujacy ma sie za niewiadomo kogo "bo przeciez to on placi i to my go potrzebujemy", na nieszczescie dla wyznajacych te teorie, ten czas juz sie skonczyl a moim zdaniem nigdy nie powinien miec miejsca, gdyz relacje na linii kupujacy - sprzedajacy powinny opierac sie na szeroko pojetej wspolpracy i szacunku. Takie podejscie wbrew pozorom przynosi znacznie wieksze kozysci dla firmy.
Jacek M.

Jacek M. Likwiduję swój
profil na
Goldenline.

Temat: błędy/wady kupca

Kupcy są takimi samymi ludźmi jak wszyscy i mają wady wynikające z osobowości a nie z wykonywanego zawodu.

konto usunięte

Temat: błędy/wady kupca

Grzegorz O.:
Brak odpowiedniej samokontroli - wielu kupców trochę ponosi podczas negocjacji co odwraca ich uwagę od istoty sprawy. Bardzo często jest to zamierzony skutek strony sprzedającej.

Brak odpowiedniego przygotowania merytorycznego - skutek, wydłużenie procesu negocjacyjnego. (zbędne zapytania, przerwy w negocjacjach)
Zgadzam sie, mysle ze bledem wielu kupcow podczas negocjacji, a glownie podczas negocjacji wizytacyjnych u dostawcow, jest usilowanie poruszenia wszystkich spraw, natomiast trzeba skupic sie na najwazniejszych kwestiach i je dokonczyc. Czas i nasze sily sa ograniczone, zwlaszcza gdy znajdujemy sie w innej czesci globu, a dodatkowo zmiana czasu poglebia nasze zle samopoczucie lub zmeczenie. Jesli chodzi o przerwy, to doswiadczony kupiec wie, ze w danym panstwie obowiazuja takie a nie inne przerwy, czyli mniej wiecej okreslony okres czasu odpadanie z meritum negocjacyjnego.
Tomasz J.

Tomasz J. Co-owner, ELTERM

Temat: błędy/wady kupca

Zbyt duza orienacja na obnizenie cen, przy pominieciu pozostalych aspektow, predzej czy pozniej moze okazac sie dosc duzym bledem. I tak jak napisala Dorota- wina jest oczywiscie niedostateczne przygotowanie d neocjacji.

Jednak negocjacje to tylko jedna z rzeczy, jaka zajmuje sie kupiec. Bardzo wazne jest pozniejsze utrzymywanie z dostawcami dobrych relacji, za sprawa ktorych ograniczamy liczbe nieporozumien generujacych niepotrzebne koszty po obu stronach.

Wedlug mnie im wieksze doswiadczenie tym teoretycznie mniej bledow, choc na obrone nieco mlodszych specjalistow dodam, ze wielu z nich bardzo szybko sie uczy :)

Tomek
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: błędy/wady kupca

Orientacja na obniżanie cen wynika najczęściej z zasad premiowania jeśli już taka zasada istnieje :) rzadko kiedy przelicza się np. terminy płatności do wartości saving'a czy sprawy związane z jakością i gwarancją produktu.

Następna dyskusja:

Umięjętności kupca




Wyślij zaproszenie do