Ludwik C Siadlak

Ludwik C Siadlak Trener, Coach,
Przedsiębiorca | MCT
| University of
Oxford

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

GoldenLine jest jak sądzę najprężniej rozwijającą się inicjatywą biznesowego social networkingu w Polsce. Zauważyłem jednak, że wiele osób posiada jednocześnie konta w LinkedIn. Czy ten serwis może jednak na naszym rynku konkurować z GoldenLine i innymi polskojęzycznymi serwisami tej branży?

(Moj profil w LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/ludwikc )

--
pozdrawiam
Ludwik C. Siadlak

konto usunięte

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Raczej nie może - a to z powodu anglosaskości zarówno w języku jak i w stylu. Zero pogaduszek towarzyskich, dużo płatnych usług, inaczej niż w GL bardzo serio podejście do rekomendowania kogoś. To jest dla tych, którzy potrzebują globalnego narzędzia i potrafia się dopasować do globalnych standardów.

BTW, jakieś opinie o Xingu?
Jacek K.

Jacek K. Systems Engineer

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Ja mam wielu znajomych, którzy należą tez do LinkedIn. Na pewno jest popularniejszy niż GoldenLine :)
Marta Klimowicz

Marta Klimowicz Online Marketing

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

a ja myślę też, że sporo zależy od kręgu znajomych, nie wiem, czy można jakieś dane dostać co do ilości osób korzystających tu i tam, myślę, że tylko to byłoby w miarę wymierne.
Mirosław O.

Mirosław O. netBOMB.pl

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Jacek K.:
Na pewno jest popularniejszy niż GoldenLine :)

tyle, że nie w Polsce ;)

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

w miarę jak biznes się będzie globalizował, serwisy służące do wymiany kontaktów też muszą się globalizować. nie mogę do GL dodać moich kontaktów zagranicznych i to jest problem.
Leszek Tumkiewicz

Leszek Tumkiewicz Komunikacja
biznesowa, sieci
kontaktów
biznesowych i
prof...

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Grupy docelowe są inne.
LinkedIn.com to Business and Professional Networking aspirujący w kierunku Executive z bardzo wyważoną polityką rozwoju dyskusji/ pytań sieciowych.
GL to Social Plus Networking (w odróznieniu od Grono. net)z aspiracjami w kierunku Business and Professional.
Wielu cudzoziemców szczególnie polskiego pochodzenia jest już w GL. Niektórzy, nawet z Australii, uczestniczą w spotkaniach GL w realu.
Jacek K.

Jacek K. Systems Engineer

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Mirosław O.:
Jacek K.:
Na pewno jest popularniejszy niż GoldenLine :)

tyle, że nie w Polsce ;)

Właśnie w Polsce. Zresztą wystarczy spojrzeć, ile jest członków na poszczególnych forach. Z LinkedIn mam kontakty z różnych kręgów, a z GoldenLine - nikogo.
Mirosław O.

Mirosław O. netBOMB.pl

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

moja zona ma tu konto, mają jej znajomi, ba znalazła nawet ludzi z firmy z innych oddziałów w Polsce. Nikt z nich nie wie co to linkedIn. Nie można mierzyć całości z wysokości okołoinformatycznej ;)
Piotr W.

Piotr W. IT Project Manager,
Digital &
Multichannel,
Regulated Ind...

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

A propos XING - ja bardzo lubię ten serwis ze względu na naprawdę globalny zasięg wynikający z wielu wersji językowych. Wydaje mi sie, że jest mocniejszy od LinkedIn na kilku ważnych rynkach. To jeden z niewielu serwisów w których płacę za premium i wiem że mi się to opłaca.
Arvind Juneja

Arvind Juneja Współtwórca @
Fangol.pl | Blogger
@ Fitback.pl

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

http://www.goldenline.pl/grupa/linkedin
tak jakby co :)

konto usunięte

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Z moich obserwacji wynika, że w Polsce GL jest najpopularniejsza. Na LinkedIn jeżeli są Polacy to praktycznie wszyscy związani z branżą informatyczną i oczywiście doskonale znający język angielski. Takie osoby planują najczęściej nawiązanie międzynarodowych kontaktów prowadzących w efekcie do nawiązania współpracy.
Rzadko spotykam kogoś kto jest zarejestrowany w LinkedIn i zupełnie nie należy do branży informatycznej.

konto usunięte

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Mariusz G.:
Z moich obserwacji wynika, że w Polsce GL jest najpopularniejsza. Na LinkedIn jeżeli są Polacy to praktycznie wszyscy związani z branżą informatyczną i oczywiście doskonale znający język angielski. Takie osoby planują najczęściej nawiązanie międzynarodowych kontaktów prowadzących w efekcie do nawiązania współpracy.
Rzadko spotykam kogoś kto jest zarejestrowany w LinkedIn i zupełnie nie należy do branży informatycznej.

to chyba ja jestem tym wyjątkiem....;-)
Leszek Tumkiewicz

Leszek Tumkiewicz Komunikacja
biznesowa, sieci
kontaktów
biznesowych i
prof...

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Nie ma jednego wymiaru budowy sieci relacji.
Typów jest wiele:
social, social+, business, professional, executive (głównie za zaproszeniem i rekomendacjami).

LinkedIn - nie tylko IT, mocna siła Executive Search, PR, itd...
Dla MSP chcących zaistniec na rynkach zagranicznych ciekawy jest Ecademy - ostatnio uaktywnił się Ecademy Club Poland, przyjechał Prezes Ecademy, nawet Izba inwestorów brytyjskich w Polsce, IBM Polska były zainteresowane i wspierały spotkania.

Pozdrawiam,

Leszek
leszek.tumkiewicz@gmail.com
- preferuję LinkedIn, ale i poszukuję ciekawych serwisów społecznościowych regionalnych i branżowych
Leszek Tumkiewicz

Leszek Tumkiewicz Komunikacja
biznesowa, sieci
kontaktów
biznesowych i
prof...

Temat: Popularność LinkedIn w Polsce

Coś na temat LinkedIn w szerszym wymiarze:

LinkedIn przyspiesza globalną ekspansję dzięki nowej inwestycji

Bessemer Venture Partners oraz European Founder Fund inwestują 12,8 miliona dolarów w LinkedIn
Największa internetowa sieć profesjonalistów zwiększa swój globalny zasięg, rynki i oferowane usługi.

Palo Alto, Kalifornia, 29 stycznia 2007 - LinkedIn Corporation, twórca największej i najskuteczniejszej biznesowej sieci społecznej ogłosił w dniu dzisiejszym, iż fundusz Bessemer Venture Partner oraz EFF zainwestują w portal 12,8 mln dolarów. Bessemer to najstarszy fundusz venture captial w USA, a EFF - czołowy inwestor projektów internetowych. Zebrane pieniądze pomogą sieci LinkedIn utrzymać wysoki poziom wzrostu liczby użytkowników oraz umożliwią dalszy globalny rozwój oraz inwestycje w nowe rynki i produkty. Nie jest to pierwsza inwestycja w LinkedIn: w 2003 r. fundusz Sequoia Capital zainwestował w sieć 4,7 mln dolarów, a w 2004 r. 10 mln dolarów dołożył Greylock.

"Po przekroczeniu progu rentowności w marcu 2006 roku, jest to dla nas idealny moment do otrzymania dodatkowych funduszy, pozwalających na dalszy wzrost - powiedział Reid Hoffman, CEO i przewodniczący rady nadzorczej LinkedIn. - Wybraliśmy fundusze Bessemer oraz EFF z wielu dostępnych opcji finansowania, gdyż są to fundusze o globalnym zasięgu, szerokim doświadczeniu oraz długiej i pełnej sukcesów historii inwestycji w wiele rynków - wszystko to jest bardzo ważne dla dalszego rozwoju serwisu".
Ta inwestycja pozwoliła Bessemerowi poszerzyć swój portfel firm operujących w dziedzinie WEB 2.0. Oprócz LinkedIn należą do niego Skype (telefonia internetowa)...

"Znamy prezesa Reida Hoffmana, dzięki jego współpracy przy dofinansowaniu Wikii i jesteśmy bardzo zadowoleni, że wybrał nasz fundusz - powiedział David Crown, wspólnik i dyrektor Bessemer Ventrue Partners. - Sami jesteśmy zaawansowanymi użytkownikami sieci LinkedIn i traktujemy ją jako cenną pomoc w prowadzeniu biznesu, szczególnie jeśli chodzi o rozszerzanie kontaktów, zawieranie kontraktów oraz zatrudnianie ludzi. Doceniamy to skuteczne narzędzie, zdając sobie sprawę, w jaki sposób może ono zrewolucjonizować rynek i przyspieszyć procesy biznesowe".
EFF to fundusz koncentrujący się na technologiach internetowych i bezprzewodowych we wczesnej fazie rozwoju. Firma, prowadzona przez braci Marc'a, Olivier'a i Alexandra Samwer'ów, bardzo starannie wybiera swoich partnerów. Bracia Samwerowie są założycielami alando (platforma aukcyjna, obecnie niemiecka wersja Ebay'a) oraz Jamba! (sprzedaż dzwonków, gier i oprogramowania do telefonów komórkowych, obecnie należy do News Corp). Ich firmy osiągają łączne przychody w wysokości około miliarda euro. Poprzez EFF bracia inwestują w młode firmy technologiczne...

"Chcieliśmy zainwestować w LinkedIn, gdyż widzimy olbrzymi międzynarodowy potencjał portalu. Coraz większa liczba profesjonalistów docenia siłę internetowych sieci społecznych - powiedział Olivier Samwer, założyciel EFF. - Nasza inwestycja pomoże im się dalej rozwijać, a nasza silna pozycja w branży może zaowocować potencjalnymi kontaktami oraz możliwościami współpracy. Jest to też możliwość dzielenia się pomysłami oraz naszą intuicją, co pomoże w budowaniu silnej pozycji LinkedIn w Europie i na całym świecie".

Sieć LinkedIn ma obecnie 10,5 miliona użytkowników na świecie, a co tydzień dołącza do niej 100 000 kolejnych. Standardowe członkostwo jest darmowe, a firma czerpie zyski z dodatkowych usług...

Obecnie LinkedIn posiada ponad 350 klientów korporacyjnych, reprezentujących szerokie spektrum rynków i działalności. Należą do nich m.in. liderzy rynków technologicznych, tacy jak: Microsoft, eBay, Intuit i Adobe oraz globalne marki konsumpcyjne, takie jak L'Oreal. Kampanie reklamowe na LinkedIn przeprowadza obecnie Jeep, American Express oraz linie lotnicze American Airlines i Virgin Atlantic.
Użytkownikami LinkedIn są pracownicy wszystkich pięciuset firm z listy Fortune 500 oraz z szerokiej gamy firm i z branży technologicznej, finansowej, medialnej, FMCG, rozrywkowej, ze świata mody i wielu innych.

O Bessemer Ventrue Partners
Bessemer Ventrue Partners to najstarszy fundusz venture capital w USA. Bessemer zarządza kapitałem wielkości ponad jednego miliarda USD, utrzymując tradycję bezpośredniego, aktywnego inwestowania, której początek sięga 1911 roku. Ponad 100 firm, w które zainwestował ten fundusz, znalazło się na giełdzie, w tym takie firmy, jak: American Superconductor, Cina, VeriSign i W.R. Grace. Bessener Venture Partners posiada swoje biura w Dolinie Krzemowej, Nowym Jorku, Bostonie, Szanghaju, Mombaju oraz Bangalore.

O LinkedIn
LinkedIn pozwala przenieść siatkę kontaktów biznesowych do internetu, dając dostęp do ludzi, ofert pracy oraz perspektyw biznesowych na niespotykaną w świecie rzeczywistym skalę. Zbudowany na zaufanych ludziach i kontaktach, LinkedIn stworzył największą i najskuteczniejszą sieć profesjonalistów. Obecnie portal ma ponad 10 milionów użytkowników, którzy reprezentują każdą z pięciuset firm z listy Fortune 500 oraz wiele znanych marek z różnych branż. Użytkownicy LinkedIn pochodzą głównie z Ameryki Północnej (ponad 4 miliony osób), Europy (ponad 3 miliony) oraz Azji (około 1 miliona).



Wyślij zaproszenie do