Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Temat nurtuje mnie od dość dawna, ale dopiero po rozmowie z pewną studentką. która była na zajęciach prowadzonych przeze mnie na Uniwersytecie Warszawskim stażująca w jakiejś agencji którą zmusza się do szeptanki na forach. To nonsens. Ci młodzi, niedoświadczeni ludzie, ani nie mają odpowiedniej wiedzy o markach, ani doświadczenia w prowadzeniu trudnych dyskusji, ani umiejętności wiarygodnego redagowania publikacji, ani ich to w ogóle obchodzi i nie mają pasji, bo płaci się im za to, jeśli w ogóle, to marne grosiwo.

Tymczasem to IMHO najtrudniejszy segment w społecznościowej działalności marketerów, wymaga wiedzy, doświadczenia, wyczucia, znajomości ludzi i tematu. Trudniejszy niż prowadzenie stron na fejsie i nawet pisanie blogów.

A co wy o tym sądzicie?
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

analogicznie do prowadzenia fp za 300zl. Jakość i cena zazwyczaj idą razem zgodnie za rękę ;)

Różnica taka że szeptanka to potężne narzędzie... samodestrukcji, z czego nie zdają sobie sprawy klienci.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Różnica taka że szeptanka to potężne narzędzie... samodestrukcji, z czego nie zdają sobie sprawy klienci.

Samodestrukcja jest wtedy, gdy zadanie najtrudniejsze i wymagające najwiecej umiejętności powierza sie najmniej doświadczonym i zmobilizowanym ludziom ;)
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Studenci? sorry, ale trafia się to nawet "zawodowcom" :-)
http://mistrzowie.org/274084/Chyba-sie-przeniesie
A gdzieś miałem też strzał z działu PR Dannone.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Michał Szybalski:
Studenci? sorry, ale trafia się to nawet "zawodowcom" :-)
http://mistrzowie.org/274084/Chyba-sie-przeniesie
A gdzieś miałem też strzał z działu PR Dannone.

Ha, ha, dzięki za świetną ilustrację mojego twierdzenia. Oczywiście nie chcę się wyzywać na studentach i stażystach. Chodzi mi raczej o to, że szeptanka wyższa szkoła jazdy i naprawdę trzeba sztuki i umiejętności, aby tak głupio nie wpaść, albo nie zrobić żałosnej łatwej do zdemaskowania chwalby na kilka kont, co widziałem w wykonaniu szeptaczy zaciągniętych przez pewna firmę farmaceutyczną
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Jak widzę, marketing szeptany zaczyna wkraczać w inne dziedziny życia.
http://www.polskatimes.pl/stronaglowna/410317,urz-dy-p...

konto usunięte

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Moim zdaniem problemem nie jest to, że zatrudnia się stazystów do marketingu szeptanego. Problemem jest to, że nazywa się to "marketingiem szeptanym" a powinno "pozycjonowaniem" ;)

Firmy bardzo ochoczo odzywają się np. do nas z pytaniami o marketing szeptany zaczynając rozmowę od "żeby było przede wszystkim dużo linków" - i myślę, że to jest największy problem.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Firmy bardzo ochoczo odzywają się np. do nas z pytaniami o marketing szeptany zaczynając rozmowę od "żeby było przede wszystkim dużo linków" - i myślę, że to jest największy problem.

W serwisach sieciowych zamieszczane tam linki zaopatrywane są defaultowo w parametr "nofollow", więc co im nieby daje to to dymanie linków w pusta rurę ;)
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Sprostowanie - nie w "W serwisach sieciowych:" tylko w serwisach społecznościowych, oczywiście :)
Agata Chmielewska

Agata Chmielewska
http://achmielewska.
com

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Mirek Usidus:
Firmy bardzo ochoczo odzywają się np. do nas z pytaniami o marketing szeptany zaczynając rozmowę od "żeby było przede wszystkim dużo linków" - i myślę, że to jest największy problem.

W serwisach sieciowych zamieszczane tam linki zaopatrywane są defaultowo w parametr "nofollow", więc co im nieby daje to to dymanie linków w pusta rurę ;)
może po prostu nie wiedzą, ze są nofollow lub nie wiedzą co to znaczy ;)

konto usunięte

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Mirek Usidus:

W serwisach sieciowych zamieszczane tam linki zaopatrywane są defaultowo w parametr "nofollow", więc co im nieby daje to to dymanie linków w pusta rurę ;)

Fora, w pierwszym wpisie mówiłeś o forach ;) I faktycznie, najczęściej nie wiedzą co to nofollow. Swoją drogą zaskakująco często w przypadku większych marek (mając z nimi do czynienia z pewnością się ze mną zgodzicie) ekspertem od pozycjonowania jest syn prezesa lub kuzyn dziewczyny córki kierownika ;)
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Wciskanie linków na forach, nawet jeśli boty Googla mogą je "follołować" to zwykły chamski spam, który jest jeszcze głupszym zachowaniem niż puste linki "nofollow", bo grozi agresją przeciw marce, jeśli dane forum ma wiernych, stałych użytkowników i oni są przywiązani do jego jakości.

To jest jak robienie kupy ludziom na wycieraczkach i zatykanie w niej karteczki z logo i adresem swojej firmy - genialna strategia marketingowa ;)))
Krzysztof Parkitny

Krzysztof Parkitny Frontend Developer

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

Agata Chmielewska:
Mirek Usidus:
Firmy bardzo ochoczo odzywają się np. do nas z pytaniami o marketing szeptany zaczynając rozmowę od "żeby było przede wszystkim dużo linków" - i myślę, że to jest największy problem.

W serwisach sieciowych zamieszczane tam linki zaopatrywane są defaultowo w parametr "nofollow", więc co im nieby daje to to dymanie linków w pusta rurę ;)
może po prostu nie wiedzą, ze są nofollow lub nie wiedzą co to znaczy ;)

http://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic...
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Marketing szeptany - najtrudniejsza sztuka w social media...

http://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic...

Ciekawe :)

Następna dyskusja:

[Szkolenie] 15% rabatu z Go...




Wyślij zaproszenie do