Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...
W tym co piszecie jest dużo prawdy. Niemniej ja się nie zgodę z jednym, mianowicie, że poznanie oferty konkurencji prowadzi tylko do kopiowania. Przecież to, że znam zasady działania i cenniki konkurencji nie oznacza, że będę ich naśladować. Prawda jest taka, że jak nie rozeznam się na rynku co oferują inne firmy i za ile, nie będę mogła wypracować swojej unikalności.
Dlatego proszę dziewczyny, bez takiej hipokryzji i bicia się w pierś, że Wy nigdy nie będziecie chciały poznać oferty konkurencji. Problem wg mnie sprowadza się do tego jak to zrobimy i jak wykorzystamy. Ja nie krepuję się wprost zapytać innych konsultantek jakie mają cenniki, jak odczuwają obecnie rynek w dobie "kryzysu" itp. Nie lubię "ukrytego klienta", bo to naraża innych na stratę czasu i dużo niepotrzebnej pracy. A dokładnie te same informacje uzyskam pytając wprost. "Jakie macie ceny na przyszły sezon"? "Ilu macie klientów"? "Widzicie osłabienie na rynku, czy wręcz przeciwnie"? I wymieniamy się spostrzeżeniami i informacjami, a obie strony są zadowolone.
Swoją drogą dobrą instytucją dzięki której taki dialog jest możliwy jest PSKŚ i to uważam za jedno z najważniejszych osiągnięć Stowarzyszenia. Uczciwy dialog między konsultantami.