Jarosław Wawer

Jarosław Wawer Manager ds.
sprzedaży, Walkin.pl
Sp. z o.o.

Temat: Wiedza na temat klienta

Wczoraj pisaliśmy o wiedzy jako skutecznej technice sprzedaży. Mówiliśmy o wiedzy ogólnej. Cały czas zostaniemy w temacie przechodząc jednak do wiedzy na temat klienta.

Zdobycie wiadomości o kliencie również posłuży nam jako technika sprzedaży. Zdaje się to być rzecz oczywista, ale wiele sprzedawców omija ten punkt wraz z punktem przygotowania do rozmowy.

Skąd można się dowiedzieć o kliencie? Najlepszym miejscem do zdobycia wiadomości o firmie, ich klientach i działalności jest oczywiście znajomość jednego z pracowników. Wiadomo, że nie zawsze będziesz miał znajomego pod ręką, dlatego też strona internetowa firmy lub poszukanie firmy na googlach jest drugim krokiem do sukcesu.
Jeśli jesteś sprzedawcą będziesz miał na to wszystko czas – jeśli nie masz musisz się lepiej przygotować, lub zlecić takie działania komuś innemu – wystarczy się do tego przygotować.

Problem zaczyna się, kiedy nie masz na to czasu. Jest tak na przykład w wypadku telemarketerów. W ich wypadku należy skontaktować się z wieloma klientami w bardzo krótkim czasie. Tutaj więc do klienta należy podejść trochę inaczej: należy ich pogrupować. Nie ważne, czy według branży, wieku, płci lub jeszcze inaczej. Ważne jest, by każdy z klientów do których będziesz dzwonił, miał wspólną cechę z resztą grupy. Dzięki temu za każdym razem nie będziesz musiał się ponownie przygotowywać do rozmowy, ale będziesz mógł odnajdywać jakieś wspólne cechy klientów i operować nimi w trakcje rozmowy.

Jeśli będziemy wiedzieć z kim klient współpracuje, jaka jest jego branża, jakie są jego problemy będziesz miał pierwszy wgląd na jego cechy, potrzeby i pragnienia i dzięki temu będziesz bliżej sukcesu w sprzedaży.

Treść pochodzi z bloga Skuteczne Techniki Sprzedaży