Jarosław Wawer

Jarosław Wawer Manager ds.
sprzedaży, Walkin.pl
Sp. z o.o.

Temat: Przygotowanie do rozmowy cd. 2

Mówiliśmy ostatnio o 12 pytaniach i mieliśmy pokazać jakie pytania polecamy. Tak więc zobacz nasze propozycje:

1. Kto jest osobą decyzyjną?
2. Kiedy ta osoba może dokonać wyboru?
3. Jakich opinii potrzebuje i jakich informacji potrzeba by dokonać wyboru?
4. Posiada Pan preferencję lub uprzedzenia wobec przedstawionego produktu?
5. Dokonywał Pan ostatnio jakiś nowych inwestycji?
6. Przewiduje Pan następne inwestycje?
7. Jaki cel zamierzamy osiągnąć?
8. Jakiego efektu oczekuje Pan od danego produktu/usługi?
9. Obawia się Pan czegoś w związku z zakupem?
10. Jaką formę płatności Pan wybiera?
11.Ile spotkań przewiduje Pan by podjąć decyzję?
12.Kiedy możemy liczyć na wpłatę?

Bardzo często bywa właśnie tak, że sprzedawca w zadawanych pytaniach skupia się na obecnych potrzebach kupującego i do nich się odwołuje.

Zadaje się pytania “Ile teraz może pan wydać?”, albo “czego teraz potrzebuje?” nie spoglądając na perspektywę czasową danego przedsięwzięcia.

Dziś klient może wydać 200 zł, ale w trakcje rozmowy może napomknąć o tym, że w przyszłości zamierza coś rozszerzyć, wydać więcej. Jeśli się o tym dowiemy mając nowy produkt, promocję lub coś innego do zaoferowania możemy ponownie udać się do klienta.

Klienci nie są jednorazowi.

O wiele łatwiej będzie Ci...

Czytaj więcej na Skuteczne Techniki Sprzedaży