Zdzislaw
G.
National Key Account
Manager DIY
- 1
- 2
Joanna
K.
Dyrektor Kategorii
Non-Food - Żabka
Polska Sp. z o.o.
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Hmmm, chyba musisz doprecyzować...Jeśli pytasz co jest ważniejsze to musi być jakaś skala porównawcza ( ważniejsze od czego?)...pozdrawiam
Maciej
S.
Regionalny Kierownik
Sprzedaży - połowa
Polski
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
dobre relacje nie zawsze muszą się przekładać na dobrą współpracę, musi być zachowana równowaga.
Zdzislaw
G.
National Key Account
Manager DIY
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Joanna K.:zastanawiam się tylko nad tym, czy waga budowania dobrej relacji z kupcem nie jest przesadzona, czy nie lepiej się skupiać na odpowiednim przygotowaniu oferty i rozwiązywaniu problemów i tylko przez te działania tworzyć dobra atmosferę współpracy, czy nie jest to ważniejsze niż "trafiać w gusta kupca" lub "tworzyć pozamerytoryczne relacje"... ale to tylko takie moje przemyślenia, pytanie otwarte w temacie wątkuZdzisław G. edytował(a) ten post dnia 21.10.08 o godzinie 19:09
Hmmm, chyba musisz doprecyzować...Jeśli pytasz co jest ważniejsze to musi być jakaś skala porównawcza ( ważniejsze od czego?)...
pozdrawiam
Joanna
K.
Dyrektor Kategorii
Non-Food - Żabka
Polska Sp. z o.o.
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Powiem krótko. Nikt nam nie płaci za uśmiechy, picie kawy i strojenie głupich min. Jesteśmy rozliczani z wyników. Jeśli udaje nam się zrealizowac cel ( jakkolwiek zdefiniowany) w miłej atmosferze, "przyjacielskich" relacjach to tylko plus po naszej stronie ( zresztą jest to do zrobienia) ale absolutnie dobra atmosfera rozmów, bratanie z kupcem nie powinno być pozycjonowane wyżej niż dobry interes krótko lub długoterminowy.Michał L. telebimy LED
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
dobra relacaj tylko jako dodatek do dobrego interesu i świetnej ofertytaka wartość dodana
Maciej
S.
Regionalny Kierownik
Sprzedaży - połowa
Polski
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
ja ze swojego długiego doświadczenia powiem, że dobre relacje pomagają na pewno, ale to nie wszystko, podstawa to dobra oferta.konto usunięte
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Joanna K.:
Powiem krótko. Nikt nam nie płaci za uśmiechy, picie kawy i strojenie głupich min. Jesteśmy rozliczani z wyników. Jeśli udaje nam się zrealizowac cel ( jakkolwiek zdefiniowany) w miłej atmosferze, "przyjacielskich" relacjach to tylko plus po naszej stronie ( zresztą jest to do zrobienia) ale absolutnie dobra atmosfera rozmów, bratanie z kupcem nie powinno być pozycjonowane wyżej niż dobry interes krótko lub długoterminowy.
Zdarza mi się, że w kwestii relacji nie układa mi się z żadnym KAMem w danej kategorii (nie ma "chemii" w ogóle), ale to nie powód, aby go dyskryminować, jeśli wspólnie obie firmy oiągają bardzo dobre wyniki.
Niestety czasami widoczne jest zbytnie przedkładanie dobrych, czasami domniemanych przez KAMa relacji ponad ofertę/produkt, co w najgorszych przypadkach sprowadza się do postawy "jestem taki fajny i bardzo się lubimy, baaaardzo proszę kupić ode mnie ten nierotujący, skazany na porażkę produkt, w końcu mamy tyle wspólnego, pochodzimy z tych samych stron i uprawiamy ten sam sport i mamy urodziny w tym samym tygodniu ..."
NIE TĘDY DROGA. ROZDZIELAJMY LUDZI OD PROBLEMÓW!
Z drugiej strony jestem w stanie zrozumieć KAMów, którzy odpowiednio szkoleni, potrafią rozpoznać kupców "na początku drogi", których orientacja w danej branży jest niewielka i stosują taktykę "lubienia i sympatii" albo "podobieństwa" lub "zasady wzajemności " (przynoszenie drobnych upominków na powitanie - "na przełamanie lodów") licząc na jednorazowy strzał zakupowy i dobrą premię. Taka taktyka ma jednakże krótkie nogi.Joanna S. edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 18:29
Zdzislaw
G.
National Key Account
Manager DIY
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Joanna S.:właściwie wypowiedz ta wystarczająco zaspokaja moją ciekawość, chyba, że ktoś ma inne zdanie?
Joanna K.:
Powiem krótko. Nikt nam nie płaci za uśmiechy, picie kawy i strojenie głupich min. Jesteśmy rozliczani z wyników. Jeśli udaje nam się zrealizowac cel ( jakkolwiek zdefiniowany) w miłej atmosferze, "przyjacielskich" relacjach to tylko plus po naszej stronie ( zresztą jest to do zrobienia) ale absolutnie dobra atmosfera rozmów, bratanie z kupcem nie powinno być pozycjonowane wyżej niż dobry interes krótko lub długoterminowy.
Zdarza mi się, że w kwestii relacji nie układa mi się z żadnym KAMem w danej kategorii (nie ma "chemii" w ogóle), ale to nie powód, aby go dyskryminować, jeśli wspólnie obie firmy oiągają bardzo dobre wyniki.
Niestety czasami widoczne jest zbytnie przedkładanie dobrych, czasami domniemanych przez KAMa relacji ponad ofertę/produkt, co w najgorszych przypadkach sprowadza się do postawy "jestem taki fajny i bardzo się lubimy, baaaardzo proszę kupić ode mnie ten nierotujący, skazany na porażkę produkt, w końcu mamy tyle wspólnego, pochodzimy z tych samych stron i uprawiamy ten sam sport i mamy urodziny w tym samym tygodniu ..."
NIE TĘDY DROGA. ROZDZIELAJMY LUDZI OD PROBLEMÓW!
Z drugiej strony jestem w stanie zrozumieć KAMów, którzy odpowiednio szkoleni, potrafią rozpoznać kupców "na początku drogi", których orientacja w danej branży jest niewielka i stosują taktykę "lubienia i sympatii" albo "podobieństwa" lub "zasady wzajemności " (przynoszenie drobnych upominków na powitanie - "na przełamanie lodów") licząc na jednorazowy strzał zakupowy i dobrą premię. Taka taktyka ma jednakże krótkie nogi.Joanna S. edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 18:29
konto usunięte
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Moje zdanie:Dobre relacje na szczeblu centralnym są jedynie dodatkiem, tu liczy się przede wszystkim praca merytoryczna. Aczkolwiek mogą być odrobine pomocne np. przy listowaniu lub w momencie blokad.
Natomiast są niezwykle istotne na szczeblu lokalnym w sieciach, gdzie kupiec/kierownik może wprowadzać dowolne produkty przez kod lokalny.
Norbert
S.
Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Prawda jest chyba bardzo brutalna. Daj kupcowi to, o co prosi, odpowiedz na pytania, które zadaje i wypełnij tabelki, które przesłał a dobre relacje przyjdą same.
Marta
G.
Category, Shopper,
Insight... Magic ;)
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Norbert S.:
Prawda jest chyba bardzo brutalna. Daj kupcowi to, o co prosi,
odpowiedz na pytania, które zadaje i wypełnij tabelki, które przesłał a dobre relacje przyjdą same.
Ja bym tego nie nazwała brutalną prawdą, a najwyższej jakości próbą prawdziwej współpracy dla dobra wszystkich... Ale jakoś ciężko czasem o to... oj ciężko. A przecież odpowiadanie sobie konkretnie, rzeczowo na zadane pytania/prośby, uzupełnianie wspomnianych tabelek etc. mogłoby dać wspaniałe efekty! ...nie tylko w relacjach (oczywistych wówczas, bo i rodzących wzajemne porozumienie i szacunek), ale i w wynikach... a to koło samo się napędza już potem.
Zdzislaw
G.
National Key Account
Manager DIY
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Norbert S.:Ale czy czasami przy pewnym nastawieniu kupca nie doprowadzi to do bycia tylko asystentem... w dodatku bezbarwnym. Szukam określenia teoretycznego złotego środka, granicy, gdzie asystentura powinna kończyć się a zaczynać handel, równouprawniony, prowadzący do win-win
Prawda jest chyba bardzo brutalna. Daj kupcowi to, o co prosi, odpowiedz na pytania, które zadaje i wypełnij tabelki, które przesłał a dobre relacje przyjdą same.
Norbert
S.
Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Szukam określeniateoretycznego złotego środka, granicy, gdzie asystentura powinna kończyć się a zaczynać handel, równouprawniony, prowadzący do win-win
Często kupowanie, to raczej poszukiwanie dostawcy, który potrafi dostarczyć przygotowaną specyfikację a nie znaleść receptę na taki czy inny problem. W takich sytuacjach win dla kupca, to znalezienie takiego właśnie dostawcy i produktu a win dla dostawcy, to posiadanie tegoż właśnie produktu. Dopiero na samym końcu tej ścieżki jest miejsce na handel.
Tomasz Walentek Incom S.A.
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
W moim przypadku relacje są bardzo istotne, gdyż niejednokrotnie oferuje dokładnie ten sam towar co moja konkurencja i często w tej samej cenie. Wtedy liczy się szybkość reakcji na potrzeby kupca, elastyczność i bezproblemowa realizacja konkretnej transakcji.Dobre relacje dają coś co jest dla mnie istotniejsze niż towar -wiedzę ,brak wiedzy na temat potrzeb kupca nie zastąpi żadna nawet super przygotowana i profesjonalna oferta. Skora ja chcę sprzedać produkt A , a kupiec chce kopić produkt B.
czekam na opinie kupców, ciekawy jestem Waszego zdania z drugiej strony barykady..:)
Katarzyna R. ...
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Zajmuję się zakupem już....trochę:) i z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że dobre relacje są ważne dla obydwu stron. Dlaczego? Dlatego, że na sam koniec dnia jesteśmy ludźmi i wolimy pracować z tymi z którymi przyjemnie nam się rozmawia - niż z tymi których nie tolerujemy.Oczywiście zgadzam się - najważniejszy jest business i osiągnięcie szkoleniowego win/win - jednakże nie zawsze to jest możliwe.
Wszystkim KAM-om polecam rzeczowe podejście do sprawy - bo to pokazuje Kupcowi, że ma do czynienia z Osobą konkretną a szczególnie w Sieciach jest to ważne.
Ach i jeszcze a propo szkoleń... nie stosować wyuczonych zachowań - bo często zdarza się, że ta sama Firma szkoli i Kupców i KAM-ów - wtedy takie spotkania są przezabawne:))
Andrzej
Szulęcki
Prezes Zarządu,
Eurowizja sp.z o.o.
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Katarzyna R.:
Zajmuję się zakupem już....trochę:) i z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że dobre relacje są ważne dla obydwu stron. Dlaczego? Dlatego, że na sam koniec dnia jesteśmy ludźmi i wolimy pracować z tymi z którymi przyjemnie nam się rozmawia - niż z tymi których nie tolerujemy.
Oczywiście zgadzam się - najważniejszy jest business i osiągnięcie szkoleniowego win/win - jednakże nie zawsze to jest możliwe.
Wszystkim KAM-om polecam rzeczowe podejście do sprawy - bo to pokazuje Kupcowi, że ma do czynienia z Osobą konkretną a szczególnie w Sieciach jest to ważne.
Ach i jeszcze a propo szkoleń... nie stosować wyuczonych zachowań - bo często zdarza się, że ta sama Firma szkoli i Kupców i KAM-ów - wtedy takie spotkania są przezabawne:))
Kasia a co uważasz za win-win w kontaktach z sieciami? :) To teoretyczne win-win. Przykład - czy znasz sytuację żeby dostawcy obniżyć albo utrzymać warunki handlowe z roku poprzedniego?
Maciej
S.
Regionalny Kierownik
Sprzedaży - połowa
Polski
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Przykład - czy znasz sytuację żeby dostawcy obniżyć albo utrzymać warunki handlowe z roku poprzedniego?
Zdarzają się takie przypadki, jest to marginalne ale możliwe. Wszystko zależy jednak jaka jest pozycja firmy-dostawcy na rynku.
Katarzyna R. ...
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
andrzej szulęcki:
Kasia a co uważasz za win-win w kontaktach z sieciami? :) To teoretyczne win-win. Przykład - czy znasz sytuację żeby dostawcy obniżyć albo utrzymać warunki handlowe z roku poprzedniego?
Oczywiście że znam Adrzeju, sama miałam takie przypadki pracując w jednej z poprzednich Firm. Oczywiście trzeba się liczyć z tym iż utrzymanie warunków wiąże się z utrzymaniem na takim samym poziomie obrotu...co oznacza najczęściej blokadę części asortymentu - ale ...porozumienie było osiągane w takim sensie że asortyment przez kolejny rok był dostępny "na półce" dla Klienta. Więc i kupujący i sprzedający "teoretycznie" osiągnęli cel.
Nie zdażyło mi się obniżyć nikomu warunków...to fakt, ale wiem że są takie przypadki również...wiążą się one najczęściej ze zmianą tzw polityki rabatowej u Producentów.
Widzę, że gorycz przez Ciebie przemawia...w końcu zaczyna się "sezon negocjacyjny":))
Andrzej
Szulęcki
Prezes Zarządu,
Eurowizja sp.z o.o.
Temat: dobra relacja czy merytoryczna współpraca z kupcem
Katarzyna R.:
andrzej szulęcki:
Kasia a co uważasz za win-win w kontaktach z sieciami? :) To teoretyczne win-win. Przykład - czy znasz sytuację żeby dostawcy obniżyć albo utrzymać warunki handlowe z roku poprzedniego?
Oczywiście że znam Adrzeju, sama miałam takie przypadki pracując w jednej z poprzednich Firm. Oczywiście trzeba się liczyć z tym iż utrzymanie warunków wiąże się z utrzymaniem na takim samym poziomie obrotu...co oznacza najczęściej blokadę części asortymentu - ale ...porozumienie było osiągane w takim sensie że asortyment przez kolejny rok był dostępny "na półce" dla Klienta. Więc i kupujący i sprzedający "teoretycznie" osiągnęli cel.
Nie zdażyło mi się obniżyć nikomu warunków...to fakt, ale wiem że są takie przypadki również...wiążą się one najczęściej ze zmianą tzw polityki rabatowej u Producentów.
Widzę, że gorycz przez Ciebie przemawia...w końcu zaczyna się "sezon negocjacyjny":))
gorycz jak gorycz :) wiem jak to działa więc zawsze na swoje wyjdę. chodzi o sam fakt - stracie: mała firma - sieć. wynik z góry wiadomy.
- 1
- 2
Podobne tematy
Następna dyskusja: