Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Disco polo na jaśniepańskich salonach

Disco polo z parnej weselnej imprezy wkracza na jaśniepańskie salony. Lekceważone przez media wciąż jednak nie znajduje uznania wśród marketingowców.

Jaskrawa koszula, mokasyny z dyndającymi frędzelkami, brylantyna, łańcuch na szyi i bransoleta – nie podobają się? – I nie muszą – odpowiadają hardo fani disco polo. Miłośnicy „Białego misia” mają już dość nazywania ich discomułami przez skejtowców, raperów, dresiarzy, a co najważniejsze – ważniaków z miasta, czyli yuppie puppies. Konsumentami z cekinami na bluzce, kolczykami z plastiku i w sweterkach z bazarku pogardzają również media, a za nimi marketingowcy. I chociaż czasy się zmieniają, a disco polo ewoluuje i jest już dumnie nazywane muzyką taneczną, to bojkotowanie go przez show-biznes nadal trwa.

DO MEDIALNEJ ARYSTOKRACJI nie przemawiają nawet twarde dane, które pokazują, że jedna trzecia naszych rodaków kocha ten „obciach”. Według badania „Preferencje muzyczne Polaków” przeprowadzonego przez TNS OBOP w 2007 r. disco polo słucha aż 29 proc. ankietowanych. – Nurt ten zyskuje nowych zwolenników szczególnie w gronie osób młodych, których nudzą już dźwięki piosenek samozwańczych popowych „gwiazd”, na siłę lansowanych przez komercyjne rozgłośnie radiowe – zauważa Marcin Orzechowski, właściciel i redaktor portalu DiscoPortal.info. Jego zdaniem disco polo słuchane jest często w ukryciu. – Gdyby na ulicy zapytać młodego człowieka, czy słucha muzyki disco polo, z całą pewnością odpowiedziałby, że nie, ale impreza, na której nie ma choć jednej piosenki z tego gatunku, nie ma prawa bytu. Wystarczyłoby tylko trochę chęci i zaufania ze strony ogólnopolskich mediów, aby muzyka ta mogła na stałe zagościć na małym ekranie. Tego właśnie oczekują fani disco polo – podkreśla Orzechowski.

Niegdyś w Polsacie były dwa programy dedykowane muzyce nazywanej chodnikową: „Disco relax” i „Disco polo live”, zdjęte z ramówki telewizyjnej w połowie 2002 r. Stacja pod rządami Niny Terentiew odwróciła się od discopolowców. Nie ma muzyki tanecznej również w ramówce TVN czy też w kanałach publicznych.

Więcej w lipcowym wydaniu „Marketing and more” lub tutaj: http://www.marketingandmore.pl/search/artykuly10/artic...
Iwona Leończuk

Iwona Leończuk po prostu
profesjonalistka

Temat: Disco polo na jaśniepańskich salonach

Disco polo już na tych salonach przez moment było:))) Choćby za sprawą TVP 2 i Niny Terentiew, która zgodzila emisje koncertów disco polo w Dwójce. Moim zdaniem mnoda mineła przez zespół Ich Troje, który dał disco polo "patetyczną" oprawę. Polsat z z discopolowych programów zrezygnowal zanim Nina T. Przyszla do stacji.

Następna dyskusja:

Kayax wchodzi w neo disco-p...




Wyślij zaproszenie do