Marcelina H.

Marcelina H. tłumacz jęz. ang. i
franc.

Temat: grupy rekomendacyjne

Wraz z myślą o wiośnie swą aktywność wzmogły wszelkiego rodzaju grupy motywacyjne, rekomendacyjne, instytucje organizujące spotkania networkingowe.

Faktem jest, iż tak jak w niektórych branżach liczą się przede wszystkim lata doświadczenia i powszechna renoma, tak w innych - większość obrotów zawdzięcza się poleceniom, znajomościom, wspólnemu klubowi.

Wątpliwości dotyczą najczęściej dwóch spraw:
1. Skąd mogę wiedzieć, że osoba, z którą mile mi się rozmawiało przy lunchu, jest fachowcem w swej dziedzinie, a nie - dobrym promotorem samego siebie?
2. Czy dana grupa/osoba/klub jest rzeczywiście w stanie zapewnić mi nowe projekty czy rynki zbytu? Wiadomo, że niektórzy zainteresowani są klientem detalicznym z konkretnego regionu, zaś inny stawiają na skalę makro i szukają klientów instytucjonalnych poza granicami kraju i kontynentu.

A jakie są Wasze opinie, doświadczenia, wątpliwości związane z, ogólnie rzecz biorąc, grupami rekomendacyjnymi?