Frederico Pawlowski

Frederico Pawlowski Tłumacz j.
portugalskiego,
hiszpańskiego,
konsulting, prz...

Temat: Błędy polskich przedsiębiorców

Przedsiębiorca chcący wejść na rynek brazylijski powinien:
- wykonać badania rynkowe - jego produkt może zupełnie nie przyjąć się w północnych stanach Brazylii, za to na południu może być rozchwytywany,
- mieć prawnika - oczywiście brazylijskiego, który będzie gwarantem, iż polski przedsiębiorca działa zgodnie z prawem brazylijskim oraz że jest chroniony przed złodziejami i różnymi naciągaczami,
- tłumacz języka polskiego znającego rzeczywistość brazylijską.

Bez tych trzech rzeczy nie ma o czym dyskutować! Zgłasza się do mnie wiele osób z Polski z ogromną chęcią wejścia na tutejszy rynek ze swoim produktem. Produkt może być nawet bardzo dobry i mógłby się tu przyjąć. Nie wiedzą jednak, że aby to zrobić, trzeba się solidnie przygotować, by przypadkiem boleśnie się nie "przejechać". Niestety, to częste zjawisko. Polacy wciąż uczą się kapitalizmu, ciężko wbić im do głowy powyższe trzy punkty, które są przecież tak oczywiste.