Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Mam pytanie jakie kojarzycie i najbardziej Wam się podobają działania reklamowe wyrobów tytoniowych. Gdzie najczęściej z nimi sie spotykacie?Marcin Wieszczycki edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 16:22

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Marcin Wieszczycki:
Mam pytanie jakie kojażycie i najbardziej Wam się podobają działania reklamowe wyrobów tytoniowych. Gdzie najczęściej z nimi sie spotykacie?

zabronione jest chyba reklamowac , w toaletach w pubach jak sie sika to mozna fajne reklamy poogladac :PŁukasz K. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 15:41

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Polskie prawo zabrania reklamowania wyrobów tytoniowych (jeśli bierzemy pod uwagę rynek polski). Jedyne (jeszcze) dostępne formy "reklamy" to internet (portale, fora i wszelki związany z tym gadżeting) i informacja w punkcie sprzedaży (poprzez umieszczenie na nośniku trzech słów "tu do nabycia" to co wydawałoby się być reklamą staje się informacją handlową, promocje wspomagane np. przez hostessy), a także wszelkie formy marketingu bezpośredniego (na jakąkolwiek komunikację do konsumentów, muszą oni wyrazić pisemną zgodę) typu email, sms, direct mailing.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Ale reklama Cameli faktycznie była fajna! :)

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Marcin Wieszczycki:
Mam pytanie jakie kojażycie i najbardziej Wam się podobają działania reklamowe wyrobów tytoniowych. Gdzie najczęściej z nimi sie spotykacie?

http://so.pwn.pl/lista.php?co=kojarzy

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

ja mam swietny pomysl na reklame marlboro :) jak ktos zainteresowany to niech wali na prv , :)

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

może źle się wysłowiłem chodziło mi o działania marketingowe z jakimi się spotkaliście :P
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D


Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

kochani - setki materiałów reklamowych atakują w każdym kiosku - od dawna twierdzę, że nikt już ich nie zauważa ;-)

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

bo trzeba zareklamowac w inny sposob :) zastanawialem sie nad reklama tytoniowych jak zakazali w PL wieszania publicznie duzego formatu, kilka koncepcji sie wtedy wyklulo , czekaja sobie w moleskinie na lepsze czasy , kogos kto bedzie chcial je wykorzystac :)

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Maciej W.:
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D


Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji
Napisałam, że kojarzę te reklamy. Nie, że oceniam je dobrze. Ani, że źle.
Jak widzę, w grupie docelowej się nie mieściłam ani wtedy, ani tym bardziej teraz się nie mieszczę, ale nawet jako nieco starsza niepalaczka, nie zaczęłam pod wpływem pluszaka palić. A spodobał mi się bardzo;)
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Alicja Zuzanna K.:
Maciej W.:
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D


Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji
Napisałam, że kojarzę te reklamy. Nie, że oceniam je dobrze. Ani, że źle.
Jak widzę, w grupie docelowej się nie mieściłam ani wtedy, ani tym bardziej teraz się nie mieszczę, ale nawet jako nieco starsza niepalaczka, nie zaczęłam pod wpływem pluszaka palić. A spodobał mi się bardzo;)

...to znaczy, koncern Reynolds osiągnął w tym przypadku jedynie częściowy sukces...

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Żadnego nie osiągnął, bo nawet gdybym nagle została palaczką (niemożliwe), nie sięgnęłabym po Camele, które dla mnie śmierdzą bardziej niż np. Marlboro.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Maciej W.:
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D


Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji.
Nie był taki. Pracowałem wtedy dla Reynoldsa. Poprzednia kampania to facet po 40-tce w dżungli przy ognisku a Land-Rover za nim.
Chodziło o odmłodzenie grupy ale nigdy poniżej 18. Ocieplenie marki też.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

No dobrze, to jeszcze jako niepalaczka i nie target: kampania spowodowała, że polubiłam wielbłądy. Zwierzęta:)
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Oczywiście. Bo jak dzieciak miał 13-14 lat to wielbłądzik nie robił na nim wrażenia. Dopiero jeden dzień po 18-tych urodzinach już tak. Rozumiem.
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Maciej Tesławski:
Maciej W.:
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D


Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji.
Nie był taki. Pracowałem wtedy dla Reynoldsa. Poprzednia kampania to facet po 40-tce w dżungli przy ognisku a Land-Rover za nim.
Chodziło o odmłodzenie grupy ale nigdy poniżej 18. Ocieplenie marki też.

Rozumiem. To proszę powiedzieć czego dokładnie dotyczył proces tzw
" siedmiu krasnali"? Oraz jaką kwotę zasądzono od rzeczonych krasnali jako zadość uczynienie i jaka była sentencja orzeczenia?

Jeszcze jedno: Ocieplenie marki to zwrot wyjątkowo mało a'propos w tej konkretnej sytuacji.Maciej W. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 18:22

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Ocieplenie marki to zwrot jak najbardziej a'propos w kontekście działań marketingowych, a chyba o takich tu mówimy.
Jakub Wezgraj

Jakub Wezgraj Radca Prawny,
Ekspert prawny w
dziedzinie ochrony
danych ...

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Co do zakazów reklamowych, to faktycznie zabroniona jest reklama wyrobów tytoniowych, tyle że definicja reklamy w tym przypadku nie jest do końca zgodna z potocznym, czy też marketingowym rozumieniem tego słowa.
Chodzi bowiem o przekaz jedynie o charakterze publicznym, czyli skierowanym do z góry nie ustalonego kręgu odbiorców. Reklama skierowana do klientów indywidualnych to nie jest w ogóle reklama w rozumieniu ustawy o wyrobach tytoniowych :) Dlatego też firmy tytoniowe przerzuciły się na wszelkie akcje konkursowe, loterie itp. - a informacje o nich najszybciej palacz znajdzie w ... paczce papierosów. To działa bardzo prosto, wypełniasz kupon, podajesz swój adres + zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych i już jesteś indywidualnym odbiorcą dla firmy tytoniowej. Podobna definicja reklamy występuje w ustawie dotyczącej wyrobów alkoholowych - z małym wyjątkiem na rzecz reklamy piwa.

Co do tych informacji w miejscu zakupu, to to jest dosyć kontrowersyjna kwestia. Zdarzało się np. że producenci dogadywali się ze sprzedawcami w kioskach, ażeby Ci robili "wystawkę" z paczek papierosów w taki sposób, że z tych paczek powstawał np. znak towarowy marki papierosów. To już podpada pod reklamę, a w miejscu sprzedaży może być mowa jedynie o tzw. informacji.

Inny sposób obejścia zakazu - tzw. "ślepa" reklama. We Francji swego czasu była akcja bodajże Marlboro - w miastach pojawiły się plakaty jedynie z podobizną słynnego kowboja Marlboro, a oprócz tego żadnych dodatkowych informacji, haseł reklamowych, czy znaków towarowych. I choć na pierwszy rzut oka nie było wiadomo kto i co reklamuje, to zdecydowana większość respondentów wiedziała że chodzi o Marlboro, bo znała kowboja. To samo tyczy się Camela - a' propos miłości do zwierząt (oni też to wykorzystywali;))

Inny sposób - product placement. Obejrzyjcie sobie jakiś amerykański film wojenny pod kątem tego, co tam palą żołnierze a zrozumiecie o czym mówię:)

Co do tych serwisów internetowych, to reklama na nich zamieszczona też powinna mieć miejsce dopiero po wstępnej weryfikacji użytkownika - najlepiej po jego zalogowaniu do serwisu (indywidualny login i hasło) - bo wtedy jest już indywidualnym klientem dla przedsiębiorcy i nie znajduje zastosowania zakaz reklamy (w rozumieniu reklamy publicznej). Reklamy na portalach ogólnie dostępnych nie powinny mieć miejsca bo ten zakaz łamią.

To samo pisma, nawet te branżowe - skoro wyrośnięty dzieciak może sobie kupić w kiosku Playboya, to tym bardziej może kupić sobie jakąś branżową gazetkę pełną reklam, a ten zakaz reklamy wprowadzono przede wszystkim w celu ochrony nieletnich.

Oczywiście prawo swoją drogą, a życie i praktyka swoją. Mam kilka ciekawych orzeczeń jak to próbowano obchodzić zakaz reklamy czy to w przypadku produktów tytoniowych czy alkoholowych. Jakby ktoś był zainteresowany, to służę pomocą :)

pozdrawiam

Następna dyskusja:

Reklama wyrobów tytoniowych




Wyślij zaproszenie do