Marcin W ...
konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Marcin Wieszczycki:
Mam pytanie jakie kojażycie i najbardziej Wam się podobają działania reklamowe wyrobów tytoniowych. Gdzie najczęściej z nimi sie spotykacie?
zabronione jest chyba reklamowac , w toaletach w pubach jak sie sika to mozna fajne reklamy poogladac :PŁukasz K. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 15:41
konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Polskie prawo zabrania reklamowania wyrobów tytoniowych (jeśli bierzemy pod uwagę rynek polski). Jedyne (jeszcze) dostępne formy "reklamy" to internet (portale, fora i wszelki związany z tym gadżeting) i informacja w punkcie sprzedaży (poprzez umieszczenie na nośniku trzech słów "tu do nabycia" to co wydawałoby się być reklamą staje się informacją handlową, promocje wspomagane np. przez hostessy), a także wszelkie formy marketingu bezpośredniego (na jakąkolwiek komunikację do konsumentów, muszą oni wyrazić pisemną zgodę) typu email, sms, direct mailing.konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;Dkonto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Ale reklama Cameli faktycznie była fajna! :)konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Marcin Wieszczycki:
Mam pytanie jakie kojażycie i najbardziej Wam się podobają działania reklamowe wyrobów tytoniowych. Gdzie najczęściej z nimi sie spotykacie?
http://so.pwn.pl/lista.php?co=kojarzy
konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
ja mam swietny pomysl na reklame marlboro :) jak ktos zainteresowany to niech wali na prv , :)Marcin W ...
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
może źle się wysłowiłem chodziło mi o działania marketingowe z jakimi się spotkaliście :P
Maciej
W.
MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D
Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji.
konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
kochani - setki materiałów reklamowych atakują w każdym kiosku - od dawna twierdzę, że nikt już ich nie zauważa ;-)konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
bo trzeba zareklamowac w inny sposob :) zastanawialem sie nad reklama tytoniowych jak zakazali w PL wieszania publicznie duzego formatu, kilka koncepcji sie wtedy wyklulo , czekaja sobie w moleskinie na lepsze czasy , kogos kto bedzie chcial je wykorzystac :)konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Maciej W.:Napisałam, że kojarzę te reklamy. Nie, że oceniam je dobrze. Ani, że źle.
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D
Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji
Jak widzę, w grupie docelowej się nie mieściłam ani wtedy, ani tym bardziej teraz się nie mieszczę, ale nawet jako nieco starsza niepalaczka, nie zaczęłam pod wpływem pluszaka palić. A spodobał mi się bardzo;)
Maciej
W.
MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Alicja Zuzanna K.:
Maciej W.:Napisałam, że kojarzę te reklamy. Nie, że oceniam je dobrze. Ani, że źle.
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D
Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji
Jak widzę, w grupie docelowej się nie mieściłam ani wtedy, ani tym bardziej teraz się nie mieszczę, ale nawet jako nieco starsza niepalaczka, nie zaczęłam pod wpływem pluszaka palić. A spodobał mi się bardzo;)
...to znaczy, koncern Reynolds osiągnął w tym przypadku jedynie częściowy sukces...
konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Żadnego nie osiągnął, bo nawet gdybym nagle została palaczką (niemożliwe), nie sięgnęłabym po Camele, które dla mnie śmierdzą bardziej niż np. Marlboro.konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Maciej W.:Nie był taki. Pracowałem wtedy dla Reynoldsa. Poprzednia kampania to facet po 40-tce w dżungli przy ognisku a Land-Rover za nim.
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D
Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji.
Chodziło o odmłodzenie grupy ale nigdy poniżej 18. Ocieplenie marki też.
konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
No dobrze, to jeszcze jako niepalaczka i nie target: kampania spowodowała, że polubiłam wielbłądy. Zwierzęta:)
Maciej
W.
MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Oczywiście. Bo jak dzieciak miał 13-14 lat to wielbłądzik nie robił na nim wrażenia. Dopiero jeden dzień po 18-tych urodzinach już tak. Rozumiem.
Maciej
W.
MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Maciej Tesławski:
Maciej W.:Nie był taki. Pracowałem wtedy dla Reynoldsa. Poprzednia kampania to facet po 40-tce w dżungli przy ognisku a Land-Rover za nim.
Alicja Zuzanna K.:
Ostatnie, jakie kojarzę, to stare reklamy Cameli, te z wielbłądem pluszowym;D
Taa. Wielbłądzik był po to, żeby 12-14 latkowie zaczęli palić.
Taki był target dla tej kreacji.
Chodziło o odmłodzenie grupy ale nigdy poniżej 18. Ocieplenie marki też.
Rozumiem. To proszę powiedzieć czego dokładnie dotyczył proces tzw
" siedmiu krasnali"? Oraz jaką kwotę zasądzono od rzeczonych krasnali jako zadość uczynienie i jaka była sentencja orzeczenia?
Jeszcze jedno: Ocieplenie marki to zwrot wyjątkowo mało a'propos w tej konkretnej sytuacji.Maciej W. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 18:22
konto usunięte
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Ocieplenie marki to zwrot jak najbardziej a'propos w kontekście działań marketingowych, a chyba o takich tu mówimy.
Jakub
Wezgraj
Radca Prawny,
Ekspert prawny w
dziedzinie ochrony
danych ...
Temat: reklama wyrobów tytoniowych
Co do zakazów reklamowych, to faktycznie zabroniona jest reklama wyrobów tytoniowych, tyle że definicja reklamy w tym przypadku nie jest do końca zgodna z potocznym, czy też marketingowym rozumieniem tego słowa.Chodzi bowiem o przekaz jedynie o charakterze publicznym, czyli skierowanym do z góry nie ustalonego kręgu odbiorców. Reklama skierowana do klientów indywidualnych to nie jest w ogóle reklama w rozumieniu ustawy o wyrobach tytoniowych :) Dlatego też firmy tytoniowe przerzuciły się na wszelkie akcje konkursowe, loterie itp. - a informacje o nich najszybciej palacz znajdzie w ... paczce papierosów. To działa bardzo prosto, wypełniasz kupon, podajesz swój adres + zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych i już jesteś indywidualnym odbiorcą dla firmy tytoniowej. Podobna definicja reklamy występuje w ustawie dotyczącej wyrobów alkoholowych - z małym wyjątkiem na rzecz reklamy piwa.
Co do tych informacji w miejscu zakupu, to to jest dosyć kontrowersyjna kwestia. Zdarzało się np. że producenci dogadywali się ze sprzedawcami w kioskach, ażeby Ci robili "wystawkę" z paczek papierosów w taki sposób, że z tych paczek powstawał np. znak towarowy marki papierosów. To już podpada pod reklamę, a w miejscu sprzedaży może być mowa jedynie o tzw. informacji.
Inny sposób obejścia zakazu - tzw. "ślepa" reklama. We Francji swego czasu była akcja bodajże Marlboro - w miastach pojawiły się plakaty jedynie z podobizną słynnego kowboja Marlboro, a oprócz tego żadnych dodatkowych informacji, haseł reklamowych, czy znaków towarowych. I choć na pierwszy rzut oka nie było wiadomo kto i co reklamuje, to zdecydowana większość respondentów wiedziała że chodzi o Marlboro, bo znała kowboja. To samo tyczy się Camela - a' propos miłości do zwierząt (oni też to wykorzystywali;))
Inny sposób - product placement. Obejrzyjcie sobie jakiś amerykański film wojenny pod kątem tego, co tam palą żołnierze a zrozumiecie o czym mówię:)
Co do tych serwisów internetowych, to reklama na nich zamieszczona też powinna mieć miejsce dopiero po wstępnej weryfikacji użytkownika - najlepiej po jego zalogowaniu do serwisu (indywidualny login i hasło) - bo wtedy jest już indywidualnym klientem dla przedsiębiorcy i nie znajduje zastosowania zakaz reklamy (w rozumieniu reklamy publicznej). Reklamy na portalach ogólnie dostępnych nie powinny mieć miejsca bo ten zakaz łamią.
To samo pisma, nawet te branżowe - skoro wyrośnięty dzieciak może sobie kupić w kiosku Playboya, to tym bardziej może kupić sobie jakąś branżową gazetkę pełną reklam, a ten zakaz reklamy wprowadzono przede wszystkim w celu ochrony nieletnich.
Oczywiście prawo swoją drogą, a życie i praktyka swoją. Mam kilka ciekawych orzeczeń jak to próbowano obchodzić zakaz reklamy czy to w przypadku produktów tytoniowych czy alkoholowych. Jakby ktoś był zainteresowany, to służę pomocą :)
pozdrawiam
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » Reklama wyrobów tytoniowych -
-
Reklama, marketing, marka » reklama - książka -
-
Reklama, marketing, marka » Reklama a decyzje zakupowe kobiet -
-
Reklama, marketing, marka » Krzyż a reklama -
-
Reklama, marketing, marka » Nowa reklama VW - co sądzicie? -
-
Reklama, marketing, marka » Konkurs czy reklama w radio? -
-
Reklama, marketing, marka » Kiepska reklama słaby temat. -
-
Reklama, marketing, marka » Ciekawa reklama - polecam zajrzeć :) -
-
Reklama, marketing, marka » Nowa reklama IKEA. -
-
Reklama, marketing, marka » reklama dnia :) -
Następna dyskusja: