Temat: Promocja programów komputerowych w b2b - jakie możliwości?
Grzegorz Wszelaczyński:
Na początek (zawsze i niezmiennie w marketingu) proponuję zastanowić się nad tym kim jest potencjalny nabywca, czym kieruje się w zakupach tego typu, czy uświadamia sobie potrzebę posiadania Twojego produktu czy nie, gdzie szuka podobnych ofert? itd. itp.
Potencjalnym nabywcą jest szef/menager firmy, który jest zainteresowany podniesieniem wydajności pracy swoich pracowników. Trudno ocenić czy uświadamia sobie potrzebę posiadania tego produktu - myślę, że po prezentacji taka świadomość by się pojawiła.
Grzegorz Wszelaczyński:
Generalnie znani mi producenci stosują cały wachlarz srodków promocji z telemarketingiem na czele. Ale są branże gdzie liczą się głównie kontakty bezpośrednie na relatywnie wysokim szczeblu (zazwyczaj pokłosie targów).
Jaka jest mniej więcej skuteczność telemarketingu? Osobiście, jak odbieram tego typu telefon, z reguły chcę jak najszybciej zakończyć rozmowę - nie macie podobnych odczuć?
Warto wspomnieć co dokładnie potrafi aplikacja - to połączenie klienta pocztowego, książki adresowej oraz kalendarza, wszystko przystosowane do pracy grupowej i dostępne spod przeglądarki, wiec odpada instalacja na każdym komputerze oraz ułatwia migracje do nowych wersji.
Odnośnie dwóch pozostałych postów - potraktuję je zbiorczo gdyż uzupełniają się.
Mailing - brzmi pięknie jednak z własnego doświadczenia wiem, iż skuteczność jest bardzo niska, a maile zazwyczaj lądują w koszu. Chyba, że faktycznie byłaby to baza ludzi mocno zainteresowanych tematem.
Prasa branżowa - tutaj problem polega na tym, iż nie tak łatwo będzie z samplami - jakieś video i info bez problemu, lecz aplikacja ta jest instalowana na serwerze firmowym, posiada swoją bazę danych itd (docelowo chcemy też samodzielnie hostować, jednak w późniejszym etapie), stąd trudno ją nagrać na CD. Moglibyśmy ew. wystawić jej wersję demo na naszym serwerze i dać dostęp testowy.
Szkolenia - tutaj mamy taki pomysł, aby organizować szkolenia dla firm dotyczące zarządzania informacjami w firmie i widzimy dwie możliwości:
a) szkolenie tematycznie pracowników, przykłady pokazywane na naszej aplikacji
b) szkolenie tematyczne pracowników, przykłady na popularnych programach pocztowych, a w zamian za takie szkolenie mieć możliwość przeprowadzenia prezentacji programu dla szefostwa firmy
Konferencje - jak to wygląda w praktyce? Czy potencjalni klienci przychodzą na tego typu eventy? Czy fakt, iż proponujesz stolicę jest bardzo istotny? Początkowo, chcieliśmy rozpocząć działalność na terenie wielkopolski.
Oczywiście nie muszę dodawać, że jesteśmy małym startupem z własnym finansowaniem, tak więc o wielkich akcjach promocyjnych nie ma na razie mowy.
@Bartek - jakich informacji Ci brakuje?