konto usunięte

Temat: potęga marki

temat dotyczy telefonii komórkowej w Polsce.

Anazlizując wszystkie oferty (stan na dzien 3 pazdziernika 2010)-pod katem typowo ekonomicznym,czyli wydatków poniesionych do otrzymanego efektu-zdecydowanie P4(Play) wypada "najlogiczniej".
Sprzedaje sie jednak ORANGE,PLUS I ERA.

Why?
a)potęga marki?
b)potęga kampanii reklamowej?
c)przywiązanie do marki?
d)czy może totalny brak dostępu do informacji(innych ofert)?

ja stawiam na a) + d).z przewagą tego drugiego.

konto usunięte

Temat: potęga marki

1/ przywiązanie do marki - bo kolega, koleżanka są w tej samej sieci, a poza tym w ofertach abonamentowych przy kontunuacjach są dodatkowe zniżki
2/ brak analizy kosztów przez klientów

Jestem w Play :D oferta na kartę, bo abonament kompletnie się nie opłaca w porównaniu z kartąAngelika Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 03.10.10 o godzinie 19:04

konto usunięte

Temat: potęga marki

Angelika Kaczmarek:
1/ przywiązanie do marki - bo kolega, koleżanka są w tej samej sieci, a poza tym w ofertach abonamentowych przy kontunuacjach są dodatkowe zniżki
2/ brak analizy kosztów przez klientów

Jestem w Play :D oferta na kartę, bo abonament kompletnie się nie opłaca w porównaniu z kartąAngelika Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 03.10.10 o godzinie 19:04

przepraszam - nie rozumiem pkt.2) ?

konto usunięte

Temat: potęga marki

Krzysztof Łabuszewski:
przepraszam - nie rozumiem pkt.2) ?

heh... chyba zboczenie zawodowe ;)

jak rozmawiam z wieloma znajomymi, to prawie nikt nie przelicza na co najwięcej wydaje pieniędzy (smsy, połączenia, internet) i jakie tego koszty ponosi, nie mówiąc już o programach dodatkowych korzyści ;)

prawie żadna analiza, która oferta ekonomicznie korzystniejsza :)Angelika Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 03.10.10 o godzinie 19:38

konto usunięte

Temat: potęga marki

Angelika Kaczmarek:
Krzysztof Łabuszewski:
przepraszam - nie rozumiem pkt.2) ?

heh... chyba zboczenie zawodowe ;)

jak rozmawiam z wieloma znajomymi, to prawie nikt nie przelicza na co najwięcej wydaje pieniędzy i jakie tego koszty ponosi, nie mówiąc już o programach dodatkowych korzyści ;)

prawie żadna analiza, która oferta ekonomicznie korzystniejsza :)Angelika Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 03.10.10 o godzinie 19:34

?
no to jest bardzo wazna informacja dla marketerów.
wrecz strategiczna.
czyli: c)
jest im dobrze i nie potrzebuja zmian.

konto usunięte

Temat: potęga marki

no dokładnie :D

Play w pewnym momencie pięknie porównywał wprost oferty, ale znajomi mówili, że im tu dobrze (poza Play są), że tylu znajomych w sieci i oni będą mieć drożej do mnie, a prawie w ogóle do mnie nie dzwonią i tak... Mnie powolały takie wypowiedzi...

A wydawałoby się, że własne koszty najważniejsze, a tu chodzi o koszty znajomych...

konto usunięte

Temat: potęga marki

Angelika Kaczmarek:
no dokładnie :D

Play w pewnym momencie pięknie porównywał wprost oferty, ale znajomi mówili, że im tu dobrze (poza Play są), że tylu znajomych w sieci i oni będą mieć drożej do mnie, a prawie w ogóle do mnie nie dzwonią i tak... Mnie powolały takie wypowiedzi...

A wydawałoby się, że własne koszty najważniejsze, a tu chodzi o koszty znajomych...

to mi podchodzi pod :
Potege marki
ale jeszcze w to nie wierzę...

konto usunięte

Temat: potęga marki

Krzysztof Łabuszewski:
to mi podchodzi pod :
Potege marki
ale jeszcze w to nie wierzę...
hmmm... mi trudno określić, nie znam fachowych terminologii ;) ale jak dla mnie przywiązali się do sieci znajomych :D

poza tym wielki błąd to kosmiczne ceny połączeń do Play z innych sieci... To zła reklama dla Play jednak...

konto usunięte

Temat: potęga marki

Angelika Kaczmarek:
Krzysztof Łabuszewski:
to mi podchodzi pod :
Potege marki
ale jeszcze w to nie wierzę...
hmmm... mi trudno określić, nie znam fachowych terminologii ;) ale jak dla mnie przywiązali się do sieci znajomych :D

poza tym wielki błąd to kosmiczne ceny połączeń do Play z innych sieci... To zła reklama dla Play jednak...

to naturalny system obronny.
ale jeszcze trochę...i bedzie normalnie

te ceny to nie blad.
tak sie bronią.
po prostu nie chca obnizyc cen.

konto usunięte

Temat: potęga marki

Na moim przypadku.

Jestem w Erze, bo cała moja rodzina jest w Erze.
Gdy kończyła mi się umowa, to analizowałem większość ofert (po za Play) i nadal mi wyszło, że Era wychodzi najkorzystniej choć absolutnie nie przykładają wagi do stałych Klientów.

No i to przenoszenie numerów itd. itp. - nie chce mi się z tym bawić

Play nie brałem pod uwagę z uwagi na droższe połączenia do mnie. Z jednej strony ja bym miał taniej, ale po co narażać na koszty znajomych, rodzinę...
Czyli to drążenie dziury przez możnych branży działa.

I prawdopodobnie tak to jest u większości osób :)
Natalia Szlachta

Natalia Szlachta Studentka, Akademia
Ekonomiczna w
Krakowie

Temat: potęga marki

Od zamieszczenia pierwszego postu minęło dość dużo czasu, ale podejrzewam, że nadal Play jest na końcu, jestem wręcz pewna, że to nie jest kwestia reklamy, ich reklamy są trafne, dobrze skierowane, promujące plusy, które można zyskać poprzez wstąpienie w ich kręgi, jednak musimy brać pod uwagę to, że konkurencja nie śpi, marki takie jak Plus, Era czy Orange skutecznie osłabia kampanię Playa, poprzez wyższe stawki rozmów do sieci Play. Zatem jeśli klient ma do wyboru rozmowy ze znajomymi między sieciami takimi jak Era, Plus czy Orange w niższych cenach, gdzie mamy zdecydowanie więcej znajomych, choćby przez sam fakt, że sieci te istnieją dłużej, a siecią Play, z którą rozmowy są prawie dwa razy droższe długo się nie zastanawia jaką sieć wybrać. Ponadto nie ukrywajmy, że naród polski jest dość leniwy, co oznacza, że nie chce im się załatwiać formalności jakie wiążą się ze zmianą sieci, pomimo tego że sieci zapewniają nas, że wszystko za nas wykonają, niestety w rzeczywistości nie wygląda to aż tak kolorowo.

Następna dyskusja:

budowanie wizerunku marki l...




Wyślij zaproszenie do