Temat: Mierzenie efektywności...

Witam,

jakie sa skuteczne motedy, narzedzia mierzenia efektywnosci marketingowej/wzrostu przychodow/wzrostu liczby klientow w przypadku dwoch kampani jednoczesnie... tak zeby wiedziec, ktora jest bardziej skuteczna...

Pzdr
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

Przy wielkich akcjach da sie czasem wylaczyc powiedzmy 2-3 rejony i w kazdym przeprowadzic tylko jedna kampanie - potem to sluzy za skale, miare do porownania.

Przykladowo z 50 miast wylaczasz 6 - w 3 z 6 robisz tylko kampanie 1 a w [pozostalych 3 z 6 tylko kampanie 2.

r.

Temat: Mierzenie efektywności...

No tak, z tym ze jest tutaj taki problem, ze nie chodzi tutaj o ogolnopolska kampanie, ale o lokalny jointventure, w sklad ktorego wejdzie kilka firm, ktore beda po czesci dzialac wspolnie, a po czesci indywidualnie.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

Tak naprawde, szukasz sposobu na odseparowanie Klienta, ktory kupil pod wplywem reklamy x od klienta, ktory kupil pod wplywem reklamy y.

Tak sobie mysle, ze pewnych informacji nie ebdziesz mial nigdy. I to z powodow kilku.

Pytanie pomocnicze - czy obie kampanie komunikuja to samo? Czy to ten sam produkt, grupa produktow, brand? Czy docieracie do jednego targetu, czy kierunek jest inny?

Tak zaczynam sie zastanawiac i... mam wiecej pytan niz odpowiedzi ;/

r.

Temat: Mierzenie efektywności...

tak jak mowisz reklama x i reklama y
reklamuja to same, z ta roznica, ze reklama y jest przekazywana przez specjalnie przygotowane foldery i przez inne kanaly niz reklama x. roznica jest taka ze reklama y zawiera dodatkowe korzysci - czyt bonusy (ten sam produkt, tylko w reklamie x nie ma info o dodatkach, ktore sa w reklamie y)

target ten sam

troche to moze dziwnie wygladac jak sie to czyta... w praktyce reklamy y (jointventure kilku firm o tym samym targecie, rozne produkty) ma byc bardziej efektywna niz reklama x.

teraz jak najlepiej sprawdzic, skad trafia klient i ktora reklama go przyciagnela. w przypadku kilku firm, jest mozliwosc nawiazywania blizszych relacji z klientem i sprawdzanie tego. problem pojawia sie w firmach gdzie klient przychodzi, kupuje i wychodzi.

;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mierzenie efektywności...

no to gadamy z klientami (tych sklepów?/punktów usługowych?) i badamy czy widział/czytał reklamę ( i którą). Co , gdzie, kiedy i czy znalazł się tu bo "przechodził obok" czy dlatego, ze dostał "kupon" ( strzelam bo mało informacji)
Wzrost ilości klientów ( czy to jego "pierwszy raz" w tej firmie)
generalnie ilościówka - i zwykle to się robi przez badanie typu pre-test i post-testy ( przed kampanią i po kampanii) Inaczej nie porównasz.

Ale "wzrostu przychodów" tak nie zbadasz. Na ogół można to zbadać robiąc analizy koszyka (data mining na podstawie kodów kreskowych w przypadku załączenia gadżetu promocyjnego). Z reklamą tak prosto nie jest...
Nie wiem czy to co piszę jest zrozumiałe - nie mam talentu dydaktycznego :):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 10.07.07 o godzinie 22:12
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

badanie w POS dotyczace tego, skad info - pisales, ze mimo podobnego layoutu jednak zrodlo informacji (kanaly komunikacji) sa inne

- kupil Pan costam - czy widzial Pan wczesniej reklame produktu? - gdzie (mozna naprowadzic, np: w TV czy w prasie?)

Lekko prymitywne... Musze jeszcze pomyslec.

r.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

Dagmara - uprzedzilas mnie ;) (miales otwarta strone na odpisywaniu przez nascie minut i nie odswiezylem).

r.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mierzenie efektywności...

Rafał G. S.:
Dagmara - uprzedzilas mnie ;) (miales otwarta strone na odpisywaniu przez nascie minut i nie odswiezylem).

r.
ups sorry :):):)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

Wlasciwie to i lepiej - dwie osobne a wlasciwie podobne opinie...

Dane dotyczace sprzedazy sa (jak rozumiem). Beda tez dane po.
Jesli zbadac to, jak ktory layout wplywa (kto sugerowany reklama i ktora kupuje) i przelozyc na skale zmiany sprzedazy towaru, to...

Powinny byc cyferki, ktorych szukasz.

Folderek podsunal mi inny pomysl.
Nie wiem, jakie sa oba srodki komunikacji - a jesli da sie pod nie podpiac konkurs?

"Masz ulotke. Przy zakupie produktu xxx wpisz swoje dane i wrzuc do urny w sklepie". Jesli w obu kanalach da sie zbudowac podobny mechanizm, moze on pokaze ci dokladniej roznice...

r.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mierzenie efektywności...

Rafał G. S.:
Folderek podsunal mi inny pomysl.
Nie wiem, jakie sa oba srodki komunikacji - a jesli da sie pod nie podpiac konkurs?

"Masz ulotke. Przy zakupie produktu xxx wpisz swoje dane i wrzuc do urny w sklepie". Jesli w obu kanalach da sie zbudowac podobny mechanizm, moze on pokaze ci dokladniej roznice...

r.
Też, ale miniesz tych , którzy nie wrzucili. A takich jest sporo. ...Ludzie różnie z tymi urnami. Może przy zakupie zostawiasz kupon w kasie ? To częsciej działa niż konkurs z urną ( który musisz zorganizować :( albo nie będziesz wiarygodny) i taniej wychodzi.
Kupony oczywiście różne.
Lub kupon i ten drugikanał (sms? albo coś..)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 10.07.07 o godzinie 23:37
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

Zawsze ktos nie wrzuci.
Ale nam nie idzie przeciez o wszystkich, tylko o wiarygodna probe na podstawie ktorej mozemy z pominieciem bledu statystycznego moc szacowac....

r.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mierzenie efektywności...

Rafał G. S.:
Zawsze ktos nie wrzuci.
Ale nam nie idzie przeciez o wszystkich, tylko o wiarygodna probe na podstawie ktorej mozemy z pominieciem bledu statystycznego moc szacowac....

r.
I właśnie przycinasz jej wiarygodność. Chodzi o "wszystkich", a nie tych, którzy "lubią brać udział w konkursach". Zakładasz po prostu dodatkowe kryterium...
Tomasz Szatański

Tomasz Szatański Profesjonalne
zarządzanie
projektami

Temat: Mierzenie efektywności...

Cudnie sobie rozmawiacie. Nie lepiej sie zdzwonic?;))
A tak powaznie. Macie (mamy) za malo informacji, zeby cokolwiek doradzic ATW (autorowi tego watku). Choc swoja droga ATW powinien posluchac rad Rafala. To madry chlopak:)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

Tomek jak zawsze - w odpowiedniej chwili, w odpowiednim miejscu....
... posłodził ;)

I uczepie sie - nie lepiej. Po pogadaja osoby dwie (moze maksymalnie kilka w multikonferencji) a poczytac moze wiecej i w czasie dowolnym...

r.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mierzenie efektywności...

A to ja nie wiedziałam, że pisanie jest limitowane - dobra - już się nie dozywam....
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Mierzenie efektywności...

Dagmara D.:
A to ja nie wiedziałam, że pisanie jest limitowane - dobra - już się nie dozywam....


Dagmaro - nie jest.
A z Tomkiem znamy sie czas jakis, wiec pozwolilem sobie na niecne wycieczki....

Nie zbaczajmy jednak z drogi i wspomozmy Odpowiedziami na Pytania.

Sa systemy do monitorowania tego typu zachowan. Najtansze z nich w przypadku masowych produktow to badania-ankiety internetowe.

Daj znac na priv, to przekieruje Cie na cos takiego (ale trzeba bedzie duzo wiecej niz x i y ;D podac).

Kto ma inne pomysly?

r.

Następna dyskusja:

Badanie efektywności reklam




Wyślij zaproszenie do