konto usunięte

Temat: Marki własne detalistów w Polsce 2012 Analiza rynku i...

http://www.pmrpublications.com/product/Marki-wlasne-de...

To kompleksowe badanie rynku obejmuje swoim zakresem wielkość rynku, produkty marek własnych i ich charakterystykę, prezentuje także detalistów branży spożywczej, którzy je oferują oraz zachowania konsumenckie użytkowników tych marek.

Szósta edycja raportu przedstawia wyniki przeprowadzonego przez PMR Research badania jakościowego z zakresu zachowań konsumenckich i nawyków zakupowych dotyczących produktów spożywczych i pierwszej potrzeby, w tym marek własnych.

Raport zawiera również wszechstronną analizę kluczowych zagadnień, takich jak rozwój rynku, trendy wpływające na przyszły kształt rynku, a także udziały rynkowe marek własnych w głównych kategoriach produktowych.
Ta publikacja to wiarygodna analiza rynku. Obejmuje ona:

Rozmiary rynku marek własnych wraz z prognozami jego rozwoju, a także strukturę sieci sprzedaży detalicznej towarów spożywczych
Profile detalistów wraz z aktualnymi danymi na temat strategii i sprzedaży marek własnych
Przeprowadzone przez PMR Research badanie jakościowe z zakresu zachowań konsumenckich i nawyków zakupowych dotyczących produktów spożywczych i pierwszej potrzeby, w tym marek własnych
Najnowsze linie produktów pod markami detalistów; plany dotyczące nowych kategorii
Porównanie produktów marek własnych różnych detalistów.
Powody, aby zwrócić uwagę na polski rynek marek własnych:

Dynamiczny rozwój rynku
Rosnąca gama produktów
Wysoki poziom zainteresowania markami własnymi ze strony konsumentów.
Eksperci z branży marek własnych pytają:

Jaką wartość osiąga sprzedaż produktów marek własnych detalistów spożywczych w Polsce?
Jakie są prognozy rozwoju rynku na nadchodzące lata?
Które kategorie produktowe sprzedają się najlepiej na polskim rynku?
Jakie trendy najsilniej wpływają na wzrost rynku?
Jaki jest ogólny kierunek jego ekspansji?
Jak rozwija się asortyment produktów marek własnych u poszczególnych detalistów?
Jaki jest udział sprzedaży marek własnych w całkowitych obrotach największych graczy?
…ten raport dostarcza odpowiedzi na ich pytania.
Firmy analizowane w raporcie:

Aldi, Alma, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, Delko, E.Leclerc, Eurocash, Grupa Schwarz, Interchem, Intermarche, Jeronimo Martins Polska, Kaufland, Kolporter Service, Lewiatan, Lidl, Makro Cash & Carry, Nasz Sklep, Netto, Piotr i Paweł, Polomarket, Polska Grupa Drogeryjna, Real, Simply Market, Spar, Społem, Stokrotka, Tesco, Żabka.
Raport to rzetelne źródło informacji rynkowych w takich sytuacjach biznesowych jak:

Produkcja i sprzedaż produktów spod znaku marek własnych
Włączanie produktów marek własnych do istniejącej oferty
Analiza produktów oferowanych przez konkurencję
Analiza konkurencji
Przeprowadzanie analizy ryzyka dla nowego produktu
Strategiczny rozwój firmy
Ocena potencjalnego zysku na rynku marek własnych w Polsce.
Extract from this report

Drugi najszybciej rosnący format w 2011 roku to dyskonty, w których marki własne odpowiadają za największy spośród wszystkich kanałów udział sprzedaży – znacznie przekraczający 60%.
Liczba sklepów oferujących żywność ekologiczną rośnie, a super- i hipermarkety coraz częściej wydzielają specjalne regały ze zdrową żywnością. Zgodnie z tym trendem, na półkach pojawiają się również ekologiczne produkty pod markami własnymi.
Badanie konsumenckie PMR Research potwierdza, iż istnieją kategorie produktowe o sporym potencjale rozwoju dla marek własnych oraz te zarezerwowane dla marek topowych.
Market commentary by expert

Do rozwoju rynku marek własnych w 2011 roku niewątpliwie przyczyniło się wciąż odczuwalne spowolnienie gospodarcze, w wyniku którego polscy konsumenci, szukając oszczędności, częściej sięgali po produkty detalistów. Z uwagi na to, iż cena nadal jest kluczowym czynnikiem wyboru, produkty marek własnych, z reguły bardziej atrakcyjne cenowo od produktów markowych, wpisują się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków. Poza tym z roku na rok następuje wyraźny wzrost akceptacji marki własnej. Okres osłabienia gospodarczego niewątpliwie przyczynił się do poprawy nie najlepszego w Polsce wizerunku towarów private label, co w kolejnych latach będzie procentować wzrostem ich sprzedaży oraz udziałów rynkowych.

Katarzyna Twardzik, Analityk rynku handlu detalicznego