konto usunięte

Temat: Branża farmaceutyczna

Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012

http://www.egospodarka.pl/84550,Branza-farmaceutyczna-...

Koncerny farmaceutyczne, w pierwszej połowie 2012 roku, zainwestowały w reklamę ponad 1,5 mld zł licząc w cenach cennikowych. Jednak pierwsze półrocze 2012 roku pokazuje, spadek dynamiki wydatków reklamowych w branży farmaceutycznej 5,1% vs. 20,8%, załamanie sprzedaży w I kwartale 2012 roku coraz bardziej daje się we znaki koncernom farmaceutycznym. Branża, której spada dynamika, choć w ujęciu procentowym wydatki są porównywalne, należy do wiodących na rynku reklamy (prawie 12,6% udziałów w całości wydatków reklamowych w Polsce) może mieć przed sobą trudniejszy rok - analizują specjaliści domu mediowego Equinox Polska.

konto usunięte

Temat: Branża farmaceutyczna

Pacjenci w sieci - raport Procontent Communication na podstawie danych z badania Megapanel PBI/Gemius

https://www.gemius.pl/pl/raporty/2012-02/02

Celem badania „Pacjenci w sieci” było zebranie informacji na temat polskiej społeczności internetowej skupionej wokół tematyki zdrowia i medycyny.

konto usunięte

Temat: Branża farmaceutyczna

Rynek produktów OTC w Polsce 2012
Prognozy rozwoju na lata 2012-2014

http://www.pmrpublications.com/product/Rynek-OTC-Polsk...

W 2011 r. rynek produktów OTC w Polsce (rozumiany jako sprzedaż apteczna i pozaapteczna leków i suplementów diety) wzrósł o 5% rok do roku, do 7,9 mld zł. Po spadku o 3% w 2010 r., który był ogólnie słabym rokiem dla sektora farmaceutycznego, rynek przekroczył więc wartość z 2009 r. W latach 2012-2014 dynamika wzrostu rynku OTC również będzie dodatnia i oscylować będzie w granicach 3%. Spadek dynamiki w 2012 r. w porównaniu z 2011 r. obserwowany będzie we wszystkich segmentach rynku OTC i wyniknie m.in. z wysokiej bazy z 2011 r., jak również pogorszenia się sytuacji makroekonomicznej.

Agnieszka Skonieczna, Starszy analityk rynku farmaceutycznego

O raporcie:

Piąte wydanie raportu PMR stanowi kompleksową analizę segmentu OTC, ze szczególnym uwzględnieniem leków dostępnych bez recepty, suplementów diety oraz innych produktów OTC.

Publikacja prezentuje dane historyczne wraz z prognozami rozwoju na lata 2012-2014 przygotowanymi przez zespół analityków i ekonomistów PMR.

Raport ten zawiera ocenę strategii switch – z leków na receptę na produkty typu OTC, a także szczegółowe profile liderów na rynku OTC.

W publikacji omówione zostały również kwestie regulacyjne oraz preferencje zakupowe konsumentów, jak i inne trendy wpływające na wyniki na rynku.
Publikacja zwiera szczegółowe dane na następujące tematy:

Wydarzenia i trendy kształtujące rynek
Główne grupy produktów oraz pełne prognozy rozwoju na nadchodzące lata
Wiodący producenci OTC
Sieci dystrybucji: apteki, sprzedaż pozaapteczna, sprzedaż internetowa
Reklama leków bez recepty
Prawne i regulacyjne warunki sprzedaży produktów OTC
Podstawowe strategie switch i ich przyszły rozwój
Preferencje konsumentów w zakresie kupowania i stosowania produktów bez recepty.
Ta publikacja jest gwarancją prawidłowej oceny sytuacji na rynku:

Rynek z roku na rok rozwija się niestabilnie, toteż trafne oceny i prognozy są dla profesjonalistów niewykle istotne.
Nasz raport różni się od innych tego typu publikacji tym, iż obejmuje trzy główne kategorie produktowe. Poza lekami typu OTC omawia również sytuację na rynku suplementów diety oraz dermokosmetyków.
Ustawa refundacyjna, która weszła w życie od 1 stycznia 2012 r. otwiera nowe możliwości rozwoju przed segmentem OTC.
Raport to rzetelne źródło informacji o tym:

Jakie są największe i najbardziej aktywne firmy na rynku?
Jakie są wydatki na reklamę branży OTC? W jakich mediach pojawia się ona najczęściej?
Co biorą pod uwagę konsumenci podczas zakupu i stosowania produktów typu OTC?
Jak kształtują się dane wartościowe dla polskiego rynku OTC w latach 2008-2014?
Jaka jest wartość segmentu suplementów diety w okresie 2008-2014?
Ile wynosiła wartość segmentu dermokosmetyków w 2012 roku? Jakie wartości prognozowane są na lata 2012-2014?
Jaki udział w całym rynku farmaceutycznym posiada rynek leków bez recepty?
Jakie są główne kategorie produktów OTC?
Jaki wpływ na rynek OTC będzie miała (pośrednio) ustawa refundacyjna?
Sytuacje biznesowe, w których raport będzie stanowił pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji:

Rozpoczęcie działalności w segmencie leków OTC, suplementów diety, dermokosmetyków w Polsce
Wejście na rynek produktów OTC w Polsce (lub do któregoś z segmentów: leki, suplementy diety, dermokosmetyki)
Poszerzenie działalności o nowe segmenty – np. suplementy diety
Analiza otoczenia konkurencyjnego
Ocena szans rozwoju poszczególnych segmentów
Opracowanie planów rozwoju firmy na rynku OTC/w danym segmencie.
Firmy analizowane w tym raporcie:

Aflofarm, Bayer, Berlin-Chemie/Menarini, GlaxoSmithKline, Hasco Lek, Herbapol Wrocław, Herbapol-Lublin, ICN Polfa Rzeszów, Merck, Novartis, Nycomed, Polfa Warszawa, Polpharma, Reckitt Benckiser, Sandoz, Sanofi, Teva, USP Zdrowie, Valeant.
Extract from this report

Znacznie lepsze są natomiast perspektywy rozwoju suplementów diety, których sprzedaż poza aptekami nie jest ograniczana przez przepisy prawa farmaceutycznego, a coraz więcej sklepów ogólnodostępnych decyduje się poszerzać swoją ofertę o takie produkty.
W 2012 r. coraz większa liczba aptekarzy może być zainteresowana wprowadzeniem dermokosmetyków do swojej oferty. Są to bowiem produkty, na których możliwe jest generowanie 20-30% marż, co pozwoli redukować negatywne skutki ustawy refundacyjnej.
Market commentary by expert

W 2011 r. rynek produktów OTC w Polsce (rozumiany jako sprzedaż apteczna i pozaapteczna leków i suplementów diety) wzrósł o 5% rok do roku, do 7,9 mld zł. Po spadku o 3% w 2010 r., który był ogólnie słabym rokiem dla sektora farmaceutycznego, rynek przekroczył więc wartość z 2009 r. W latach 2012-2014 dynamika wzrostu rynku OTC również będzie dodatnia i oscylować będzie w granicach 3%. Spadek dynamiki w 2012 r. w porównaniu z 2011 r. obserwowany będzie we wszystkich segmentach rynku OTC i wyniknie m.in. z wysokiej bazy z 2011 r., jak również pogorszenia się sytuacji makroekonomicznej.

Agnieszka Skonieczna, Starszy analityk rynku farmaceutycznego

Następna dyskusja:

Branża odzieżowa




Wyślij zaproszenie do