konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Zakupy grupowe w Polsce 2011

http://www.egospodarka.pl/77053,Zakupy-grupowe-w-Polsc...

Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących "deale", ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze - rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach - podaje raport przygotowany przez Polskie Badania Internetu.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Globalni konsumenci a kanały sprzedaży

http://www.egospodarka.pl/83199,Globalni-konsumenci-a-...

Capgemini, firma świadcząca usługi konsultingowe, technologiczne i outsourcingowe, opublikowała wyniki globalnego raportu poświęconego zmianie zachowań konsumentów w kontekście innowacji zachodzących w tradycyjnych i cyfrowych kanałach sprzedaży. Raport "Digital Shopper Relevancy" analizując 16 000 klientów internetowych w 16 krajach zarówno rozwijających się jak i dojrzałych wskazuje, że klienci nie są lojalni wobec jednego kanału lecz oczekują ich pełnej integracji: online, social media, sklepów mobilnych i tradycyjnych.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Rozwój sektora e-usług na świecie – II edycja

http://www.web.gov.pl/e-booki/272_1789_rozwoj-sektora-...

Celem niniejszej publikacji jest omówienie, w sposób kompleksowy i przejrzysty, aktualnego stanu najpopularniejszych gałęzi e-biznesu oraz omówienie e-usług, które posiadają, w perspektywie najbliższych 5 lat, największy potencjał wzrostu w warunkach współczesnej gospodarki. Ponadto, dodatkowym celem jest wskazanie nisz rynkowych, oferujących największy potencjał dla rozwoju e-usług. Dokument powstał jako uaktualnienie i uzupełnienie raportu „Rozwój e-usług na świecie” z 2010 roku.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Wyniki Megapanel V 2012

http://www.egospodarka.pl/82695,Wyniki-Megapanel-V-201...

W majowym rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo objętych audytem site-centric wg miesięcznego czasu, na pierwszym miejscu uplasowała się Grupa Onet.pl z 74 483 539,17 godzin, na drugiej pozycji znajduje się Grupa Wirtualna Polska – Orange z 73 465 641,82 godzin, a na trzeciej Grupa Allegro.pl z 52 973 333,31 godzin.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Wyniki Megapanel VI 2012

http://www.egospodarka.pl/83948,Wyniki-Megapanel-VI-20...

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za czerwiec 2012 r.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

E-handel w Polsce I-VI 2012

http://www.egospodarka.pl/83923,E-handel-w-Polsce-I-VI...

Mieszkańcy Mazowsza są najbardziej aktywni. Dom i ogród oraz AGD to najpopularniejsze kategorie produktowe, a najczęściej szukany przedmiot to smartfon Samsunga. Oto obraz polskiego e-handlu, jaki wyłania się po podsumowaniu przez porównywarkę cen Nokaut.pl pierwszej połowy 2012 roku.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2011/2012

http://www.egospodarka.pl/80238,Najlepiej-oceniane-skl...

Serwis skupiający opinie o sklepach internetowych Opineo.pl we współpracy z internetową porównywarką cen Skąpiec.pl oraz BIG Infomonitor (wydawcą certyfikatu "Firma Wiarygodna Finansowo") przygotowały raport "Zakupy w sieci. Najlepsi polskiego e-handlu". Znaleźć w nim można kolejną odsłonę niezależnego rankingu sklepów internetowych, a także praktyczny poradnik e-konsumenta.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Internet w Polsce IV-VI 2012

http://www.egospodarka.pl/84119,Internet-w-Polsce-IV-V...

Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 57 %.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Kim są internauci z regionu CEE?

http://www.egospodarka.pl/84637,Kim-sa-internauci-z-re...

Kraje Europy Środkowo-Wschodniej - mimo podobnego poziomu dojrzałości rynkowej - różnią się pod względem profilu społeczno-demograficznego użytkowników sieci. Przeprowadzona przez Gemius analiza widowni internetowej Turcji, Ukrainy, Białorusi, Chorwacji, Rosji, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Bułgarii, Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Polski i Czech pozwoliła wskazać szereg cech charakterystycznych dla poszczególnych rynków regionu.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Rynek internetowy w regionie CEE 2011

http://www.egospodarka.pl/84253,Rynek-internetowy-w-re...

Rok 2011 okazał się niezmiernie ciekawy dla rynku online w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Populacja internautów w tej części Europy wzrosła w tym okresie o 9,2% w porównaniu z poprzednim rokiem, co oznacza ponad 12 milionów nowych użytkowników internetu! Co więcej, internet wciąż pozostaje bardzo atrakcyjnym kanałem komunikacji dla marketerów - całkowite wydatki na reklamę online w 2011 roku wzrosły o ponad 1/3 rok do roku - wynika z trzeciej edycji raportu "Do you CEE?" przygotowywanego przez firmę Gemius we współpracy z IAB Europe.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Zagrożenia internetowe I-VI 2012

http://www.egospodarka.pl/85359,Zagrozenia-internetowe...

Szczegółowa analiza charakteru cyberprzestępczości w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej przeprowadzona w pierwszej połowie 2012 r. przez ekspertów z Kaspersky Lab wykazała, że komputery 33,4% internautów zostały zaatakowane przynajmniej jeden raz podczas korzystania z Internetu. Największą liczbę ataków odnotowały Włochy i Hiszpania, które znalazły się w grupie wysokiego ryzyka (zaatakowanych zostało tam ponad 40% komputerów połączonych z Internetem). Wszystkie inne kraje objęte badaniem znalazły się w grupie średniego ryzyka (21 - 40%), z wyjątkiem Danii, która stanowi jedno z najbezpieczniejszych państw (zaatakowanych zostało mniej niż 20% użytkowników).

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Handel internetowy w Polsce 2012
Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce 2012-2014

http://www.pmrpublications.com/product/Handel-internet...

Raport zawiera kompleksową analizę rynku handlu internetowego w Polsce w latach 2008–2011 wraz z prognozami rozwoju na lata 2012-2014, uwzględniającą wartość, kanały dystrybucji i charakterystykę rynku w każdym z jego pięciu segmentów:
sklepy spożywcze
RTV, AGD i sprzęt elektroniczny
DIY, meble i wyposażenie wnętrz
odzież i obuwie
kosmetyki.
Dodatkowo, w raporcie zostały scharakteryzowane najważniejsze trendy na rynku oraz czynniki mające wpływ na jego rozwój. W publikacji zostały też zaprezentowane profile największych sklepów internetowych we wspomnianych segmentach.

Dodatkowo opracowanie zawiera wyniki badania ankietowego wśród konsumentów na temat zakupów w internecie.
Najważniejsze zagadnienia przedstawione w raporcie:

Wartość i analiza rynku internetowego handlu detalicznego
Wartość i analiza segmentów: sklepy spożywcze; RTV, AGD i sprzęt elektroniczny; DIY, meble i wyposażenie wnętrz; odzież i obuwie; kosmetyki
Opis najważniejszych trendów rynkowych
Charakterystyka najważniejszych kanałów dystrybucji rynku w każdym z pięciu segmentów
Charakterystyka sprzedaży portalu Allegro
Profile największych sklepów internetowych w poszczególnych pięciu segmentach
Wyniki badania konsumenckiego dotyczącego charakterystyki zakupów w Polskim internecie
Charakterystyka sytuacji ekonomicznej Polski – obecnej i prognozowanej.
Działający w branży pytają:

Jaka jest wartość rynku e-commerce oraz jego pięciu segmentów w Polsce?
Z jaką dynamiką rozwijał się będzie handel internetowy w najbliższych latach?
Jak rozwijają się podstawowe segmenty tego rynku (sklepy spożywcze; RTV, AGD i sprzęt elektroniczny; DIY, meble i wyposażenie wnętrz; odzież i obuwie; kosmetyki)?
Które segmenty mają największe perspektywy wzrostu?
Jacy są najwięksi gracze na rynku?
Jak wygląda konkurencja w poszczególnych segmentach rynku ?
Jakie trendy można zaobserwować na tym rynku?
Jaki jest podział rynku i jego głównych segmentów pomiędzy sklepy internetowe i platformy handlowe?
Jakie są różnice w sprzedaży produktów pomiędzy Allegro a rynkiem detalicznym?
Co wpływa na rozwój rynku?
Jakie są preferencje i zachowania polskich konsumentów w zakresie RTV, AGD i sprzętu elektronicznego?
W raporcie przedstawiamy odpowiedzi.
Najciekawsze wydarzenia z rynku e-commerce w Polsce:

Pomimo kryzysu na rynku, handel internetowy wciąż bardzo dobrze się rozwija.
W związku ze zmianami w dostępności do internetu i jego powszechności, a także zwiększeniem skłonności do zakupów przez internet, ten rynek ma bardzo dobre prognozy rozwoju na przyszłe lata.
Liczba sklepów internetowych należących do największych sieci detalicznych z roku na rok rośnie, co wraz z przyrostem indywidualnych sklepów on-line powoduje coraz większy udział tego kanału na rynku.
Najmocniej skoncentrowanym segmentem z omawianych jest RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Mimo to nawet ten segment ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju. Jest to spowodowane tym, że liczba użytkowników komputerów i telefonów z dostępem do internetu z roku na rok rośnie, a także wzrasta liczba konsumentów, dla których zakupy internetowe są już znane i lubiane. Co więcej sklepy internetowe wciąż mają przewagę cenową nad sklepami stacjonarnymi.
Atuty raportu:

Trendy na rynku e-commerce i jego głównych segmentach oraz ich nasycenie
Aktualne prognozy rozwoju rynku
Badanie konsumenckie
Profile największych graczy z uwzględnieniem ich przychodów
Podział segmentów na dwa kanały: sklepy internetowe i platformy handlowe (serwisy aukcyjne).
Sytuacje biznesowe, w których ten raport będzie rzetelnym źródłem informacji rynkowych:

Plany wejścia na rynek internetowy
Analiza konkurencji na rynku
Analiza potencjału rynkowego
Oszacowanie popytu na oferowane produkty
Analiza nasycenia rynku
Opracowanie strategii rozwoju firmy.
Raport szczególnie rekomendujemy:

Kadra kierownicza, managerowie, działy marketingu firm obecnych na Polskim rynku e-commerce lub planujących wejść na ten rynek
Firmy konsultingowe, badawcze i analityczne
Instytucje rządowe
Izby handlowe, organizacje branżowe
Instytucje finansowe.
Market commentary by expert

Handel internetowy w Polsce ma coraz większe znaczenie we wszystkich segmentach rynku, a w większości segmentów stanowi już od kilku do nawet kilkudziesięciu procent przypadający na cały handel. Polacy także coraz częściej korzystają z tej formy zakupów, a wraz z rozwojem społeczeństwa, jego informatyzacją, ta forma zakupów ma coraz większy udział. Co więcej, z roku na rok rośnie skłonność do zakupu produktów, które niebyły traktowane przez wielu konsumentów za „internetowe” jak np. produkty spożywcze. Warto też zwrócić uwagę, że na dotychczasowy rozwój e-commerce w Polsce nie miał większego wpływu kryzys finansowy.

Jarosław Frontczak, Analityk rynku handlu detalicznego

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Zakupy w sieci opłacane przelewami online

http://www.egospodarka.pl/85834,Zakupy-w-sieci-oplacan...

Połowa kupujących w sieci odwiedza platformy handlowe i sklepy internetowe średnio raz w tygodniu i zostawia w nich od 500 do 2 tys. zł rocznie - wynika z analizy PayU. Przy płaceniu coraz większa grupa internautów wybiera płatności szybkim przelewem z natychmiastową realizacją online lub kartą. Najczęściej kupowane produkty to sprzęt RTV i AGD.

konto usunięte

Temat: Branża e-commerce

Rośnie rynek usług turystycznych online

http://www.egospodarka.pl/86950,Rosnie-rynek-uslug-tur...

W 2011 roku 29 proc. usług turystycznych zostało kupionych przez Internet, co stanowi 34 proc. wzrost w stosunku do roku 2010. Sprzedaż usług poprzez kanał online osiągnęła wartość 1 mld USD i wciąż rośnie – oto wnioski z raportu firmy badawczej PhoCusWright zatytułowanego "Turystyka online na rynkach Europy Wschodniej" ("PhoCusWright’s Eastern Europe Online Travel Overview"). Jednym ze sponsorów publikacji jest firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Blanka Piegus

Blanka Piegus specjalistka ds.
marketingu

Temat: Branża e-commerce

Sklepy i aplikacje internetowe to często małe biznesy, które nie zawsze stać na zlecenie dużych badań rynku. Dzięki Esplorado sprawa staje się łatwiejsza. To pierwsze w Polsce multifinkcyjne i tanie narzędzie do badania opinii. http://esplorado.pl/ Zapraszamy!

Następna dyskusja:

Branża m-commerce




Wyślij zaproszenie do