Temat: Branża e-commerce
Handel internetowy w Polsce 2012
Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce 2012-2014
http://www.pmrpublications.com/product/Handel-internet...
Raport zawiera kompleksową analizę rynku handlu internetowego w Polsce w latach 2008–2011 wraz z prognozami rozwoju na lata 2012-2014, uwzględniającą wartość, kanały dystrybucji i charakterystykę rynku w każdym z jego pięciu segmentów:
sklepy spożywcze
RTV, AGD i sprzęt elektroniczny
DIY, meble i wyposażenie wnętrz
odzież i obuwie
kosmetyki.
Dodatkowo, w raporcie zostały scharakteryzowane najważniejsze trendy na rynku oraz czynniki mające wpływ na jego rozwój. W publikacji zostały też zaprezentowane profile największych sklepów internetowych we wspomnianych segmentach.
Dodatkowo opracowanie zawiera wyniki badania ankietowego wśród konsumentów na temat zakupów w internecie.
Najważniejsze zagadnienia przedstawione w raporcie:
Wartość i analiza rynku internetowego handlu detalicznego
Wartość i analiza segmentów: sklepy spożywcze; RTV, AGD i sprzęt elektroniczny; DIY, meble i wyposażenie wnętrz; odzież i obuwie; kosmetyki
Opis najważniejszych trendów rynkowych
Charakterystyka najważniejszych kanałów dystrybucji rynku w każdym z pięciu segmentów
Charakterystyka sprzedaży portalu Allegro
Profile największych sklepów internetowych w poszczególnych pięciu segmentach
Wyniki badania konsumenckiego dotyczącego charakterystyki zakupów w Polskim internecie
Charakterystyka sytuacji ekonomicznej Polski – obecnej i prognozowanej.
Działający w branży pytają:
Jaka jest wartość rynku e-commerce oraz jego pięciu segmentów w Polsce?
Z jaką dynamiką rozwijał się będzie handel internetowy w najbliższych latach?
Jak rozwijają się podstawowe segmenty tego rynku (sklepy spożywcze; RTV, AGD i sprzęt elektroniczny; DIY, meble i wyposażenie wnętrz; odzież i obuwie; kosmetyki)?
Które segmenty mają największe perspektywy wzrostu?
Jacy są najwięksi gracze na rynku?
Jak wygląda konkurencja w poszczególnych segmentach rynku ?
Jakie trendy można zaobserwować na tym rynku?
Jaki jest podział rynku i jego głównych segmentów pomiędzy sklepy internetowe i platformy handlowe?
Jakie są różnice w sprzedaży produktów pomiędzy Allegro a rynkiem detalicznym?
Co wpływa na rozwój rynku?
Jakie są preferencje i zachowania polskich konsumentów w zakresie RTV, AGD i sprzętu elektronicznego?
W raporcie przedstawiamy odpowiedzi.
Najciekawsze wydarzenia z rynku e-commerce w Polsce:
Pomimo kryzysu na rynku, handel internetowy wciąż bardzo dobrze się rozwija.
W związku ze zmianami w dostępności do internetu i jego powszechności, a także zwiększeniem skłonności do zakupów przez internet, ten rynek ma bardzo dobre prognozy rozwoju na przyszłe lata.
Liczba sklepów internetowych należących do największych sieci detalicznych z roku na rok rośnie, co wraz z przyrostem indywidualnych sklepów on-line powoduje coraz większy udział tego kanału na rynku.
Najmocniej skoncentrowanym segmentem z omawianych jest RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Mimo to nawet ten segment ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju. Jest to spowodowane tym, że liczba użytkowników komputerów i telefonów z dostępem do internetu z roku na rok rośnie, a także wzrasta liczba konsumentów, dla których zakupy internetowe są już znane i lubiane. Co więcej sklepy internetowe wciąż mają przewagę cenową nad sklepami stacjonarnymi.
Atuty raportu:
Trendy na rynku e-commerce i jego głównych segmentach oraz ich nasycenie
Aktualne prognozy rozwoju rynku
Badanie konsumenckie
Profile największych graczy z uwzględnieniem ich przychodów
Podział segmentów na dwa kanały: sklepy internetowe i platformy handlowe (serwisy aukcyjne).
Sytuacje biznesowe, w których ten raport będzie rzetelnym źródłem informacji rynkowych:
Plany wejścia na rynek internetowy
Analiza konkurencji na rynku
Analiza potencjału rynkowego
Oszacowanie popytu na oferowane produkty
Analiza nasycenia rynku
Opracowanie strategii rozwoju firmy.
Raport szczególnie rekomendujemy:
Kadra kierownicza, managerowie, działy marketingu firm obecnych na Polskim rynku e-commerce lub planujących wejść na ten rynek
Firmy konsultingowe, badawcze i analityczne
Instytucje rządowe
Izby handlowe, organizacje branżowe
Instytucje finansowe.
Market commentary by expert
Handel internetowy w Polsce ma coraz większe znaczenie we wszystkich segmentach rynku, a w większości segmentów stanowi już od kilku do nawet kilkudziesięciu procent przypadający na cały handel. Polacy także coraz częściej korzystają z tej formy zakupów, a wraz z rozwojem społeczeństwa, jego informatyzacją, ta forma zakupów ma coraz większy udział. Co więcej, z roku na rok rośnie skłonność do zakupu produktów, które niebyły traktowane przez wielu konsumentów za „internetowe” jak np. produkty spożywcze. Warto też zwrócić uwagę, że na dotychczasowy rozwój e-commerce w Polsce nie miał większego wpływu kryzys finansowy.
Jarosław Frontczak, Analityk rynku handlu detalicznego