Marcin Głogowski

Marcin Głogowski Doradztwo finansowe

Temat: Lokalne radio internetowe - czy ma przyszłość?

witajcie,
Mieszkam w mieście, które liczy ok. 70 tyś mieszkańców. Zastanawiam się nad powołaniem lokalnego radia internetowego dla tego miasta, mocny akcent postawiony byłby na integrację ludności, lokalne informacje itp. dużo informacji o mieście, tym co się w nim dzieje, czym żyją ludzie, jakie są ich radości i smutki, gdzie warto spędzić wolny czas, czy weekend. Nie brakowałoby audycji o historii miasta i ciekawostkach. Oczywiście wszystko byłoby opakowane w muzykę z klimatem.
Jak myślicie, czy tai pomysł ma sens? Czy też byłaby szansa na dochód z reklam lokalnych przedsiębiorców, mam na myśli o reklamach na antenie i na stronie internetowej radia?
pozdrawiam Marcin
Piotr Kalsztyn

Piotr Kalsztyn
dziennikarz/redaktor
/fotograf

Temat: Lokalne radio internetowe - czy ma przyszłość?

sens jest jeśli podciągniesz to pod lokalny portal informacyjny, a radio będzie dodatkiem. Jeśli nie ma w mieście silnej konkurencji to też plus dla Ciebie.

I przede wszystkim musisz mieć zespół, sam wiele nie zdziałasz.
Krzysztof Gajownik

Krzysztof Gajownik Artysta/Producent

Temat: Lokalne radio internetowe - czy ma przyszłość?

Witaj Marcinie,

Obecnie jestem Koordynatorem projektu RS(Radia Świnoujście), który jest własnością firmy tj. portalu informacyjnego iswinoujscie.pl i ikamien.pl

iswinoujscie.pl to portal, który jest potęgą w Świnoujściu, w mieście liczącym 40 tysięcy ludzi. Ikamien.pl to portal informacyjny, który jest już dosyć silny w regionie. I tak jak Piotr o pisał o konkurencji - nie ma dla nas na lokalnym rynku w Świnoujściu konkurencji, która byłaby w stanie przebić projekt, który cały czas się rozwija. Jednakże problem pojawiłby się wówczas, gdy powstałoby lokalne radio z koncesją i częstotliwością, ale i to jest naszym głównym planem na tak naprawdę niedaleką przyszłość i śmiem dodać, że mielibyśmy większe szanse. Po co to piszę? Otóż jak najbardziej na początek świetnym pomysłem jest lokalne radio. Jednakze muszę dodać, że projekt lokalnej radiostacji jest bardzo ciężki w utrzymaniu ponieważ musisz mieć stabilność, która da Ci słuchalność(my nad tym non stop pracujemy), a portal informacyjny(w naszym przypadku) daje bardzo dobrą reklamę i pozycję na rynku. Jest wiele radiostacji, które grają po kilka lat i nie mają ani jednej reklamy. My jako grupa radiowa mamy bardzo wysokie ceny reklamy, a jednak nabywamy reklamodawców, którzy chętnie u nas się reklamują - banki czy firmy gastronomiczne. Z naszego doświadczenia dodam, że takie lokalne radio to bardzo duże straty i wydatki na początek, ale jesteśmy optymistami patrząc na nasze wyniki.

Lokalne radio to bardzo dobry krok w kierunku dążenia do uzyskania w przyszłości koncesji i ewentualnych inwestorów, którzy chętnie by zainwestowali w taki projekt z pewnością, że jest to sensowna inwestycja.

Internet to coś, co staje się bardzo silną bronią, która będzie z czasem co raz bardziej dorównywać stacjom z koncesjami(ale nie o tym jest temat).

Piotr pisał, że najlepiej jest mieć oparcie o jakąś inną firmę i to całkowita prawda(dlatego podałem nasz przykład). Tyle, że najlepiej aby to byłafirma tj. portal informacyjny(bardzo silny), który da więcej możliwości ze strony Radia i wiele innych czynników, które sprawiłyby, że ma to sens.

Teraz na polskim rynku bardzo ciężko jest cokolwiek zrobić samemu.. no chyba, że ma się sporo pieniędzy.Krzysztof Gajownik edytował(a) ten post dnia 28.11.10 o godzinie 21:29
Michał P.

Michał P. robot wielofunkcyjny

Temat: Lokalne radio internetowe - czy ma przyszłość?

Temat wałkowany już iwlokrotnie. Lokalne Radio Internetowe nie wygra nigdy ze stacją lokalną eterową.

Trudno jest prowadzić stacje lokalna nie mając ludzi, a szczególnie ludzi któzy za to co robią nie będą chcieli wynagrodzenia. Działalność non-profit raczej nie wchodzi tu w rachubę.

Mentalność reklamodawców jest różna, w Piotrkowie np firm nie potrafią zrozumieć,że dzieki takiej reklamie w sieci docierają do szerszego grona odbiorców i mogą zrobić kampanie targetowane. Co w przypadku normalnej formy reklamy jest zdecydowanie trudniejsze.

Ja swojego czasu starałem się wprowadzić stację na grunt lokalny, ale koszta generowane przerosły przychód i projekt wrócił na grunt ogólnopolski.

Ludzie to silnik takiej stacji, no i oczywiście fundusze.



Wyślij zaproszenie do