Temat: Lokalne radio internetowe - czy ma przyszłość?
Witaj Marcinie,
Obecnie jestem Koordynatorem projektu RS(Radia Świnoujście), który jest własnością firmy tj. portalu informacyjnego iswinoujscie.pl i ikamien.pl
iswinoujscie.pl to portal, który jest potęgą w Świnoujściu, w mieście liczącym 40 tysięcy ludzi. Ikamien.pl to portal informacyjny, który jest już dosyć silny w regionie. I tak jak Piotr o pisał o konkurencji - nie ma dla nas na lokalnym rynku w Świnoujściu konkurencji, która byłaby w stanie przebić projekt, który cały czas się rozwija. Jednakże problem pojawiłby się wówczas, gdy powstałoby lokalne radio z koncesją i częstotliwością, ale i to jest naszym głównym planem na tak naprawdę niedaleką przyszłość i śmiem dodać, że mielibyśmy większe szanse. Po co to piszę? Otóż jak najbardziej na początek świetnym pomysłem jest lokalne radio. Jednakze muszę dodać, że projekt lokalnej radiostacji jest bardzo ciężki w utrzymaniu ponieważ musisz mieć stabilność, która da Ci słuchalność(my nad tym non stop pracujemy), a portal informacyjny(w naszym przypadku) daje bardzo dobrą reklamę i pozycję na rynku. Jest wiele radiostacji, które grają po kilka lat i nie mają ani jednej reklamy. My jako grupa radiowa mamy bardzo wysokie ceny reklamy, a jednak nabywamy reklamodawców, którzy chętnie u nas się reklamują - banki czy firmy gastronomiczne. Z naszego doświadczenia dodam, że takie lokalne radio to bardzo duże straty i wydatki na początek, ale jesteśmy optymistami patrząc na nasze wyniki.
Lokalne radio to bardzo dobry krok w kierunku dążenia do uzyskania w przyszłości koncesji i ewentualnych inwestorów, którzy chętnie by zainwestowali w taki projekt z pewnością, że jest to sensowna inwestycja.
Internet to coś, co staje się bardzo silną bronią, która będzie z czasem co raz bardziej dorównywać stacjom z koncesjami(ale nie o tym jest temat).
Piotr pisał, że najlepiej jest mieć oparcie o jakąś inną firmę i to całkowita prawda(dlatego podałem nasz przykład). Tyle, że najlepiej aby to byłafirma tj. portal informacyjny(bardzo silny), który da więcej możliwości ze strony Radia i wiele innych czynników, które sprawiłyby, że ma to sens.
Teraz na polskim rynku bardzo ciężko jest cokolwiek zrobić samemu.. no chyba, że ma się sporo pieniędzy.
Krzysztof Gajownik edytował(a) ten post dnia 28.11.10 o godzinie 21:29