Temat: opinia o bezzasadności skargi kasacyjnej

Witam

jesli jestem pełnomocnikiem z urzędu do wniesienia skargi kasacyjnej i nie stwierdzam ku temu podstaw. Czy klient może po mojej opinii dostać drugiego pełnomocnika? czy po takiej opinii może wnieść skargę do "strasbourga"? czy nie wyczerpał drogi sądowej? Zastanawiam się co mam zrobić bo w tej sprawie nawet na "siłę " nie mam podstaw do wniesienia skargi.
Czy w takiej sprawie klient może mnie zmusic do złożenia skargi? w świetle art. 28 ust.8 kodeksu etyki chyba nie ? powinienem go o czymś jeszcze poinformować?

Proszę o opinie

pozdrawiamKarol Gregorczyk edytował(a) ten post dnia 10.03.12 o godzinie 14:56

Temat: opinia o bezzasadności skargi kasacyjnej

W sytuacji braku podstaw do wniesienia skargi kasacyjnej zastosowanie może mieć art. 118 § 5-6 k.p.c.

Czyli powstaje obowiązek zawiadomienia na piśmie Sądu oraz strony oraz dołączanie opinii o braku podstaw do wniesienia skargi kasacyjnej.

Temat: opinia o bezzasadności skargi kasacyjnej

przepis jest mi znany -ale nie daje odpowiedzi na zadane pytania niestety

Temat: opinia o bezzasadności skargi kasacyjnej

Karol Gregorczyk:
Witam

jesli jestem pełnomocnikiem z urzędu do wniesienia skargi kasacyjnej i nie stwierdzam ku temu podstaw. Czy klient może po mojej opinii dostać drugiego pełnomocnika?

Może, jeżeli o to wystąpi.
Zastanawiam się co mam zrobić bo w tej sprawie nawet na "siłę " nie mam podstaw do wniesienia skargi.

Zrób to, co uważasz za słuszne. Jeżeli nie widzisz uzasadnionych podstaw do złożenia skargi, napisz stosowną opinię i postępuj zgodnie z KPC i zasadami etyki. Jezeli napiszesz skargę oczywiście bezzasadną, która nie przejdzie przez sito przedsądu, narażasz się na oddalenie wniosku o przyznanie wynagrodzenia.
Czy w takiej sprawie klient może mnie zmusic do złożenia skargi? w świetle art. 28 ust.8 kodeksu etyki chyba nie ?

Nie.
powinienem go o czymś jeszcze poinformować?

Ja robię tak:

1. dostaję zawiadomienie,
2. jeśli nie stwierdzam podstaw, piszę opinię o bezzasadności,
3. informuję o tym swojego dziekana,
4. informuję o tym klienta z urzędu i (a) przesyłam mu opinię, (b) załączam formularz oświadczenia o wyrażeniu zgody na zaniechanie wniesienia skargi i (c) wskazuję, że jeżeli się nie zgadza z opinią albo nie wyraża zgody na niewniesienie skargi albo jeżeli nie otrzymam tej zgody w określonym terminie, może mi wypowiedzieć pełnomocnictwo i/lub wystapić o wyznaczenie innego pełnomocnika z urzędu - ja zaś wówczas zwrócę się do sądu o zwolnienie mnie z obowiązku prowadzenia sprawy,
5. zawiadamiam sąd o braku podstaw skargi i przesyłam mu odpis opinii,
6. po upływie stosownych terminów występuję do sądu o zwolnienie z obowiązku reprezentowania klienta i/lub o przyznanie wynagrodzenia.

Powodzenia :-)

Następna dyskusja:

Opinia policji przed wpisem...




Wyślij zaproszenie do