Łukasz
K.
Szukam rozwiązań,
nie tworzę
problemów.
Temat: Rozliczanie zaliczki z UE
WitamJako, że to moje początki w handlu z UE nie bardzo się orientuję jeszcze jak się w temacie obracać.
Będę zobowiązany za wyklarowanie sprawy :)
Zobrazuje to na przykladzie:
Klient z Niemiec zamawia 500 szt. towaru. za kwotę 600€. Umawiamy się, że płaci mi w 3 ratach.
- 1 czerwca wpłaca mi 200 € na pocztek zaliczki - wystawiam mu na to fakturę pro-forma.
- 14 czerwca wysyłam mu połowe towaru (250 szt.)
- 1 lipca wpłaca mi 200€ 2 raty za towar - wystawiam mu fakture pro forma,
- 1 sierpnia wpłaca mi ostatnie 200€ za towar i dostaje 2 części towaru wraz z finalną fakturą.
Moje pytania:
1. Czy dobrze rozumiem, że 1 czerwca, 1 lipca wystawiam mu pro-formy i na ich podstawie
rozliczam się z fiskusem za dane okresy ?
A juz 1 sierpnia wystawiam całościową fakturę łącząc wcześniejsze pro-formy do niej ?
2. Czy 14 czerwca powinienem mu wysłać połowę towaru z jakimś dokumentem ? (np. WZ
ilościowe, bez wartości) ?
Juz mam lekkie zakręcenie w głowie. Będę wdzieczny za porady.