konto usunięte

Temat: Wykorzystanie ABC w praktyce

Na zachętę podaję opinie menedżerów, którzy skutecznie stosują ABC

"Decyzje dotyczące 2,7 mln zł przychodów pozwoliły poprawić zysk operacyjny Jurajskiej® o około 0,9 mln zł w skali roku. Co więcej, decyzje które podjęliśmy są nieczytelne dla naszej Konkurencji"

Sławomir Gradek, Dyrektor Finansowy Jurajskiej®, Postęp, 2011

„Dziś nie wyobrażam sobie zarządzania Przedsiębiorstwem bez informacji o kosztach procesu obsługi i rentowności współpracy z Klientami”
Andrzej Gordon, Prezes Zarządu Sellmet Sp. z o.o., zwycięzca I edycji konkursu „Controller roku”, Toruń, 2012

„Wieloryby zyskowności umożliwiają nam wykorzystanie kryterium zysku w zarządzaniu rentownością portfela Klientów. Dzięki odpowiedniej konstrukcji systemu cenowo-rabatowego w ciągu 2 kolejnych lat portfel obsługiwanych Klientów uległ radykalnej przebudowie bez „dodatkowych interwencji” menedżerów. Zyski ze współpracy z portfelem Klientów wzrosły kilkukrotnie!”
Andrzej Gordon, Dyrektor Zarządzający, Nadwiślanka S.A., Toruń 2009

„Dzięki pełnej kalkulacji kosztów obsługi i rentowności klientów dowiedzieliśmy się, że część naszych Klientów generuje straty. Z jednej strony nie były to „przyjemne” informacje, z drugiej jednak strony uświadomiliśmy sobie jak duże rezerwy ma nasza firma do generowania wyższych zysków. Poprawa wskaźników rentowności współpracy z tymi Klientami pozwoliła na zwiększenie zysków całego Przedsiębiorstwa”
Sławomir Gradek, Dyrektor Finansowy Jurajskiej®, Postęp, 2011

"Od momentu, w którym dowiedzieliśmy się jaka jest rzeczywista rentowność sprzedaży z naszym największym Kontrahentem zmieniła się atmosfera i efekty współpracy. Zamiast ciągłych kalkulacji kosztów i dyskusji o cenach, obecnie uruchomiamy nowe, korzystne dla nas projekty. Na własnym przykładzie przekonaliśmy się, że prawidłowa wycena produktu jest źródłem uzyskania przewagi konkurencyjnej, maksymalizacji zysku oraz doboru najbardziej rentownych klientów. Bez tej umiejętności moglibyśmy stracić jednego z największych kontrahentów a co gorsza utracić szansę na dalszy rozwój zyskownej współpracy"

Małgorzata Dałkowska, Key Account Manager
Paweł Knopik, Współwłaściciel Pol-Hun M.Bielska Spółka Jawna, Koluszki, 2012

Rachunek Kosztów Działań z definicji jest "jedynie" techniką alokowania pośrednich kosztów organizacji, poprzez realizowane działania, do obiektów kosztowych: najczęściej obsługiwanych Klientów oraz wytwarzanych i dostarczanych do odbiorców produktów.

Jako system pomiaru, Rachunek Kosztów ABC wydaje się często nieatrakcyjny dla menedżerów (powszechny model myślowy - to i tak "rynek" decyduje o wszystkim, więc jak możemy wykorzystać informacje o kosztach i rentowności?) jak również dla controllerów (ze względu na pozorną złożoność i zasłyszane opinie o trudności we wdrożeniu)

Tymczasem doświadczenia wdrożeniowe Profit Enigma wskazują jednoznacznie, że Rachunek Kosztów Działań (Activity-Based Costing), odpowiednio wykorzystany jako system podejmowania decyzji a nie jedynie jako system pomiaru, jest potężnym orężem w walce z coraz trudniejszym rynkiem i coraz ostrzejszą konkurencją!

więcej na http://www.profitenigma.pl/page2.htmlJarosław Śmietaniak edytował(a) ten post dnia 08.11.12 o godzinie 17:56
Marek Kędzierski

Marek Kędzierski starszy konsultant
ds. wdrożeń, Profit
Enigma

Temat: Wykorzystanie ABC w praktyce

Uzupełniając poprzednią wypowiedź: ta grupa powstała po to, żeby przybliżyć praktyczne zastosowania Rachunku Kosztów Działań, i pokazać, na jakiej zasadzie przy użyciu tej metodologii można dążyć do poprawy wyników firmy.

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie ABC w praktyce

Liczę na konkretne przykłady praktyczne
Michał Seheńczuk

Michał Seheńczuk Specjalista ds.
wdrożeń
oprorgamowania (MCP,
MCSE, MCSA, ...

Temat: Wykorzystanie ABC w praktyce

Cześć,

Dobrze, że powstała taka grupa, w której wymienimy się doświadczeniami i wiedzą praktyczną dotyczącą wykorzystania Rachunku Kosztów Działań. My w Ferrodo Computer Sp. z o.o. zaczeliśmy właśnie współpracę z jednym z naszych klientów. O naszym doświadczeniu opowiemy nieco później po pełnym wdrożeniu systmu ABC.

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie ABC w praktyce

Witamy w naszej dyskusji Pana Michała. Szkoda, że wielu dostawców systemów IT nadużywa sformułowań że wdrażają ABC a niewiele z nich tak naprawdę to robi. Gratuluję dobrej decyzycji. Chętnie pomożemy i podzielimy się doświadczeniami!

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie ABC w praktyce

Na zachętę podaję opinie menedżerów, którzy skutecznie stosują ABC

"Decyzje dotyczące 2,7 mln zł przychodów pozwoliły poprawić zysk operacyjny Jurajskiej® o około 0,9 mln zł w skali roku. Co więcej, decyzje które podjęliśmy są nieczytelne dla naszej Konkurencji"

Sławomir Gradek, Dyrektor Finansowy Jurajskiej®, Postęp, 2011

„Dziś nie wyobrażam sobie zarządzania Przedsiębiorstwem bez informacji o kosztach procesu obsługi i rentowności współpracy z Klientami”
Andrzej Gordon, Prezes Zarządu Sellmet Sp. z o.o., zwycięzca I edycji konkursu „Controller roku”, Toruń, 2012

„Wieloryby zyskowności umożliwiają nam wykorzystanie kryterium zysku w zarządzaniu rentownością portfela Klientów. Dzięki odpowiedniej konstrukcji systemu cenowo-rabatowego w ciągu 2 kolejnych lat portfel obsługiwanych Klientów uległ radykalnej przebudowie bez „dodatkowych interwencji” menedżerów. Zyski ze współpracy z portfelem Klientów wzrosły kilkukrotnie!”
Andrzej Gordon, Dyrektor Zarządzający, Nadwiślanka S.A., Toruń 2009

„Dzięki pełnej kalkulacji kosztów obsługi i rentowności klientów dowiedzieliśmy się, że część naszych Klientów generuje straty. Z jednej strony nie były to „przyjemne” informacje, z drugiej jednak strony uświadomiliśmy sobie jak duże rezerwy ma nasza firma do generowania wyższych zysków. Poprawa wskaźników rentowności współpracy z tymi Klientami pozwoliła na zwiększenie zysków całego Przedsiębiorstwa”
Sławomir Gradek, Dyrektor Finansowy Jurajskiej®, Postęp, 2011

"Od momentu, w którym dowiedzieliśmy się jaka jest rzeczywista rentowność sprzedaży z naszym największym Kontrahentem zmieniła się atmosfera i efekty współpracy. Zamiast ciągłych kalkulacji kosztów i dyskusji o cenach, obecnie uruchomiamy nowe, korzystne dla nas projekty. Na własnym przykładzie przekonaliśmy się, że prawidłowa wycena produktu jest źródłem uzyskania przewagi konkurencyjnej, maksymalizacji zysku oraz doboru najbardziej rentownych klientów. Bez tej umiejętności moglibyśmy stracić jednego z największych kontrahentów a co gorsza utracić szansę na dalszy rozwój zyskownej współpracy"

Małgorzata Dałkowska, Key Account Manager
Paweł Knopik, Współwłaściciel Pol-Hun M.Bielska Spółka Jawna, Koluszki, 2012

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie ABC w praktyce

Jak tam idą prace w nad ABC w Ferrodo?

Następna dyskusja:

ABC czyli Activity Based Co...




Wyślij zaproszenie do