konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Tym razem kilka zdań o przyszłości przedstawicieli ff.

http://www.youtube.com/watch?v=POysQwTgH5w

http://www.youtube.com/watch?v=wA8lr5aGyhw

Zmian nadchodzi sporo. W jakim kierunku pójdą Waszym zdaniem?
Ewa K.

Ewa K. przed kawą jestem
wredna, po też:)

Temat: Pharma Small Talk

a już myślałam, że czegoś nowego się dowiem...( nie ma w tym wywiadzie nic, czego by nie wiedziała osoba z branży. Zbyt dużo ogólników i brak wizji tego co będzie, ale tego to chyba nawet menadżerowie jeszcze nie wiedzą:)
Chciałam nieśmiało zauważyć, że przedstawiciel medyczny jest świetnie przeszkolony nie tylko z produktu, który promuje. Żeby być partnerem w rozmowie z lekarzem musimy posiadać niezbędną wiedzę w jednostkach chorobowych, mechanizmach działania, konkurencji itp.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Ewa D.:
a już myślałam, że czegoś nowego się dowiem...( nie ma w tym wywiadzie nic, czego by nie wiedziała osoba z branży. Zbyt dużo ogólników i brak wizji tego co będzie, ale tego to chyba nawet menadżerowie jeszcze nie wiedzą:)
...ja ten materiał rozumiem jako zwiastun "czegoś więcej" - wiadomo, że konkretną wiedzą nikt się za free nie podzieli - nie te czasy (a są już tacy co trochę więcej wiedzą i jak widać po ostatnich aktywnościach - wolą za wiele nie mówić)
Chciałam nieśmiało zauważyć, że przedstawiciel medyczny jest świetnie przeszkolony nie tylko z produktu, który promuje. Żeby być partnerem w rozmowie z lekarzem musimy posiadać niezbędną wiedzę w jednostkach chorobowych, mechanizmach działania, konkurencji itp.
... Ewo, nie jest tak różowo jak Tobie się wydaje - oczywiście jest spora grupa świetnie przygotowanych repów, ale zapewniam Ciebie, że ja na takich trafiam sporadycznie (może tak z 3 na 10, którzy do mnie trafiają), nawet nie wiesz jakie głupoty potrafią opowiadać - a w dużej mierze pracuję z KAM-ami)
Marta Z.

Marta Z. dyrektor sprzedaży

Temat: Pharma Small Talk

również niczego nowego się nie dowiedziałam z wywiadu, natomiast jako REP I FARMACEUTA zarazem uważam, że pierwsze dwa miesiące nowego roku z ustawą zweryfikują wszystko i nakreślą jasny i pełny obraz dalszego funkcjonowania....
co do wypowiedzi kolegi zgadzam się w 100%...jestem w swojej firmie farm na 2 stanowiskach - medycznego repa oraz trenera wewnętrznego w swoim regionie, obejmującym 5województw.
Jestem osobą kładącą nacisk na merytorykę w pracy z lekarzem i przede wszystkim to, by być dobrym partnerem do rozmowy dla lekarza zarówno POZtowca jak i specjalisty.
to moi REPOWIE wiedzą doskonale i po wspólnych wizytach w polu ( poza szkoleniami produktowymi ) potrafią zastosować tą wiedzę w praktyce i wkręcają się w temat, ale są to tylko osoby ambitne z pasją chcące rozwijać siebie i poszerzać wiedzę.
jednak gro repów opiera się tylko na tym, co przedłożyła firma w CHPLach....dramat i jak osiągać dobre wyniki w pracy....efektywność takich wizyt na kolejnych etapach jest zerowa!!!
Marzy mi się firma stricte nastawiona na merytorykę! Skupiająca się na produkcie jednostce chorobowej i rozwiązaniach klinicznych a nie taka co miesza w/w elementy z objeżdżaniem aptek i sprzedawaniem Rx....skupmy się na dobrej pracy z lekarzami a efekt przyjdzie sam......
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Ewa D.:

>
Chciałam nieśmiało zauważyć, że przedstawiciel medyczny jest> świetnie przeszkolony nie tylko z produktu, który promuje.
Żeby być partnerem w rozmowie z lekarzem musimy posiadać niezbędną wiedzę w jednostkach chorobowych, mechanizmach działania, konkurencji itp.
Pozdrawiam
Cieszę się Ewa, że zauwazyłaś tylko "nieśmiało", bo wg mnie to nie na tym polega aby mieć wykutą wiedzę na temat swojego produktu i jednostek chorobowych związnych ze swoim produktem, aby być partnerem.
Takim "pseudo partnerem może być każdy".
Jak przeczytasz ChPL swojego leku to zrozumiesz ile innych jednostek chorobowych jest związanych z twoim lekiem, poprzez przeciwskazania, ostrzeżenia, specjalne srodki ostrożności i interakcje.
Myslenie, ze PM powinien znać swój lek i swoją jednostkę chorobową to jest typowy bład "pseudo PM". PM powinien znać jednostki chorobowe nie tylko sojego leku, jak również powiązane w ten czy inny sposób ze swoim lekiem, a i tak aby być partnerem musi uczyć się cały czas ale nie o "swoim leku i swoich jednostkach chorobowych" a patrząc ogólnie na jednostki zwiazane np poprzez interakcje ze swoim lekiem. Wiem, ze ciężko się z tym pogodzić ale takie życie i to jest ten punkt który ja usłyszałem w tej rozmowie.Piotr Wlezień edytował(a) ten post dnia 02.09.11 o godzinie 22:03
Ewa K.

Ewa K. przed kawą jestem
wredna, po też:)

Temat: Pharma Small Talk

Piotr Wlezień:
Ewa D.:

>
Chciałam nieśmiało zauważyć, że przedstawiciel medyczny jest> świetnie przeszkolony nie tylko z produktu, który promuje.
Żeby być partnerem w rozmowie z lekarzem musimy posiadać niezbędną wiedzę w jednostkach chorobowych, mechanizmach działania, konkurencji itp.
Pozdrawiam
Cieszę się Ewa, że zauwazyłaś tylko "nieśmiało", bo wg mnie to nie na tym polega aby mieć wykutą wiedzę na temat swojego produktu i jednostek chorobowych związnych ze swoim produktem, aby być partnerem.
Takim "pseudo partnerem może być każdy".
Jak przeczytasz ChPL swojego leku to zrozumiesz ile innych jednostek chorobowych jest związanych z twoim lekiem, poprzez przeciwskazania, ostrzeżenia, specjalne srodki ostrożności i interakcje.
Myslenie, ze PM powinien znać swój lek i swoją jednostkę chorobową to jest typowy bład "pseudo PM". PM powinien znać jednostki chorobowe nie tylko sojego leku, jak również powiązane w ten czy inny sposób ze swoim lekiem, a i tak aby być partnerem musi uczyć się cały czas ale nie o "swoim leku i swoich jednostkach chorobowych" a patrząc ogólnie na jednostki zwiazane np poprzez interakcje ze swoim lekiem. Wiem, ze ciężko się z tym pogodzić ale takie życie i to jest ten punkt który ja usłyszałem w tej rozmowie.

Piotrze, nie o chpl-kach ta dyskusja. Natomiast nie widzę związku: wejście nowej ustawy a wiedza merytoryczna przedstawiciela. Ta ostatnia dziś jest niezbędna, no chyba że rozmawiamy o firmach KRZAK farmaceutycznych, które zatrudniają młody narybek dają ulotki i "w drogę".
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Dziękuję za uwagi. Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 02.09.11 o godzinie 23:13

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Dziękuję za uwagi.
Ewa - wierz mi, że w praktyce bywa z tym bardzo różnie (o czym z pewnością wiesz). Chylę głowę przed Martą i zapewniam, że Maciek Karbowiak nieco mnie odkrył - to tylko przedsmak. Piotr zwrócił uwagę na ważną część naszego rynku, ale do tego konkretnie zagadnienia powrócę dopiero za jakiś czas. Zapewniam, że to tylko przedsmak, niebawem poznacie znacznie szerszą opinie waszego środowiska, ale poznacie też opinię środowiska lekarskiego ;) Będzie interesująco, zapewniam.

A co Was interesuje? O co pytać moich kolejnych gości?
Ewa K.

Ewa K. przed kawą jestem
wredna, po też:)

Temat: Pharma Small Talk

Maciej Jędrzejowski:
Dziękuję za uwagi.
Ewa - wierz mi, że w praktyce bywa z tym bardzo różnie (o czym z pewnością wiesz). Chylę głowę przed Martą i zapewniam, że Maciek Karbowiak nieco mnie odkrył - to tylko przedsmak. Piotr zwrócił uwagę na ważną część naszego rynku, ale do tego konkretnie zagadnienia powrócę dopiero za jakiś czas. Zapewniam, że to tylko przedsmak, niebawem poznacie znacznie szerszą opinie waszego środowiska, ale poznacie też opinię środowiska lekarskiego ;) Będzie interesująco, zapewniam.
Maćku.."trzymam za słowo":)
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Pójdźmy zatem o krok dalej. O wchodzących w życie licznych restrukturyzacjach w branży mówi się już dość głośno, jak widać po komentarzach. Czy jednak zachodzące w tym roku zmiany prawne, mogą spowodować ograniczenie dochodów FF? Dochodzi do tego klif patentowy w 2012r. (Pharma na skraju + raporcik: Pharmaceutical Innovation at a Crossroads - The New Face of Pharma R&D) i polityka oszczędnościowa systemu ochrony zdrowia. A co jeśli w tym czasie dojdzie do kolejnego tąpnięcia ekonomicznego - sporo się już o tym mówi? - (Przyszłość rynku Pharma) Co to może oznaczać dla zespołów sprzedaży?Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 04.09.11 o godzinie 09:16

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Ewa D.:
Piotr Wlezień:
Ewa D.:

>
Chciałam nieśmiało zauważyć, że przedstawiciel medyczny jest> świetnie przeszkolony nie tylko z produktu, który promuje.
Żeby być partnerem w rozmowie z lekarzem musimy posiadać niezbędną wiedzę w jednostkach chorobowych, mechanizmach działania, konkurencji itp.
Pozdrawiam
Cieszę się Ewa, że zauwazyłaś tylko "nieśmiało", bo wg mnie to nie na tym polega aby mieć wykutą wiedzę na temat swojego produktu i jednostek chorobowych związnych ze swoim produktem, aby być partnerem.
Takim "pseudo partnerem może być każdy".
Jak przeczytasz ChPL swojego leku to zrozumiesz ile innych jednostek chorobowych jest związanych z twoim lekiem, poprzez przeciwskazania, ostrzeżenia, specjalne srodki ostrożności i interakcje.
Myslenie, ze PM powinien znać swój lek i swoją jednostkę chorobową to jest typowy bład "pseudo PM". PM powinien znać jednostki chorobowe nie tylko sojego leku, jak również powiązane w ten czy inny sposób ze swoim lekiem, a i tak aby być partnerem musi uczyć się cały czas ale nie o "swoim leku i swoich jednostkach chorobowych" a patrząc ogólnie na jednostki zwiazane np poprzez interakcje ze swoim lekiem. Wiem, ze ciężko się z tym pogodzić ale takie życie i to jest ten punkt który ja usłyszałem w tej rozmowie.

Piotrze, nie o chpl-kach ta dyskusja. Natomiast nie widzę związku: wejście nowej ustawy a wiedza merytoryczna przedstawiciela. Ta ostatnia dziś jest niezbędna, no chyba że rozmawiamy o firmach KRZAK farmaceutycznych, które zatrudniają młody narybek dają ulotki i "w drogę".
Pozdrawiam
Ewa może nie o chpl chodzi ale pasowałoby je znać. Natomiast chodziło mi o to, ze nawet w oryginalnych FF wielu przedstawicieli tak właściwie nie wie o czym mówi tzn inaczej mówi i wie to co marketing mu przekaże, a nie ma tak właściwie pojęcia jak wyglądają badania. Popatrz ze swojego podwórka Znasz chociaż 20% badań dotyczących substancji czynnych które promujesz? czy tylko wystarczy ci info jak twój lek działa i że jest tańszy?

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Sporo się o tej wiedzy reprezentantów, często idealistycznie, opowiada i na szkoleniach i na forach. A życie życiem. Jak wizyta ma 45 sek. to o jakich badaniach opowiadać? Nawet jeśli tak, to ile można opowiadać o tych samych badaniach, w tym samym targecie? Albo inaczej - ile lekarze mogą w kółko tego słuchać? Biorąc pod uwagę czasy wizyt, raczej już im się to znudziło. Czy poza argumentami pro-produktowymi nie ma już branży medycznej nic więcej do zaoferowania? Czego w zasadzie oczekuje środowisko medyczne?

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Maciej Jędrzejowski:
Sporo się o tej wiedzy reprezentantów, często idealistycznie, opowiada i na szkoleniach i na forach. A życie życiem. Jak wizyta ma 45 sek. to o jakich badaniach opowiadać? Nawet jeśli tak, to ile można opowiadać o tych samych badaniach, w tym samym targecie? Albo inaczej - ile lekarze mogą w kółko tego słuchać? Biorąc pod uwagę czasy wizyt, raczej już im się to znudziło. Czy poza argumentami pro-produktowymi nie ma już branży medycznej nic więcej do zaoferowania? Czego w zasadzie oczekuje środowisko medyczne?
... środowisko firm oczekuje cudów - niskie zaangażowanie i bajeczne rezultaty ;( a medyczne (farmaceutyczne) oczekuje wsparcia i ułatwień w pracy i życiu - i stąd jest jak jest - tzn. brak prawidłowego rozpoznania potrzeb i ich zaspokojenia . Firmy, które korzystają z systemu EP (exclusive practice) mają niewątpliwie przyszłościowo przewagę nad stosującymi IP (inclusive practice), ale system ten wymaga wyższych nakładów w fazie początkowej i świetnej firmy zewnętrznej koordynującej (wymagana jest tzw. postawa obiektywnego krytycyzmu) oraz dostarczającej rozwiązań dedykowanych na potrzeby klienta ... ale o tym to by długo można :)
Tomasz L.

Tomasz L. ortopedia,
traumatologia i
neurochirurgia

Temat: Pharma Small Talk

Ciekawy,temat...
A ja uważam iż w chwili obecnej branża medyczna musi postawić na człowieka, jego osobość, relacje posprzedażowe, to jak rozmawia z Klientem o pogodzie. to jak potrafi wykorzystać również swoje doświadczenie, wiedzę zawodową i życiową.
Produkt - jest produktem, znane są jego możliwości. Skład chemiczny jest oczywisty, oczywisty jest mechanizm działania. Opakowanie to tylko kolorowy karton. Każdy rozumie jak działają kolory. Oczywiście przywiązanie do firmy jest istotnie - jak często błahostka może zmienić to nastawienie...

To także zwrócenie uwagi na takich jak - po 35 roku życia, którzy poprzez zmiany rynkowe chcą sprzedać swoje umiejętności, swoje pozytywne relacje z Klientami, dbałość o merytoryczną wiedzę. W dobie nowej ustawy, chcą usupełnić potencjał doświadczonych PM. Ci po 35 roku życia stawiają na relacje międzyludzkie - lekarz, PM i apteka.
Apteka - tam rozgrywa się finalizacja. Domknięcie sprzedaży czyli
PIENIĘDZE.
Często emocje - problemy finansowe tych kórzy najbardziej korzystają.
Apteka zawsze będzie powiązana z lekarzem tak jak w Starożytności. Ci po 35 roku życia obok relacji z Klientem, posiadają kontakty z aptekami poprzez szkoły w których rozmawiamy jak zmienia sie rynek. Buduje się wizja w tle zmian globalnych, naszego Państwa.

To nie jest rozprawka humanistów:) sprzedaż jest powiązana z człowiekiem.

I jak zawsze relacje są tu najważniejsze. Historia Nas tego nauczyła, także w sprzedaży.
Pozytywnych długofalowych relacji życzę:)

P.S. dajcie szansę również i tym po 35 roku zycia

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk


Świat oczami lekarza – co reprezentant widzieć powinien - Nowoczesne partnerstwo w relacjach z lekarzami to przede wszystkim szersze spojrzenie na pracę lekarza. Do tej pory tematyka wspierania przychodni w zakresie zarządzania nie była w ogóle podnoszona. Warto więc podjąć działania, które zmierzać będą w stronę odpowiedzialnego wzmacniania kompetencji menedżerskich lekarzy oraz pomocy w dostarczaniu narzędzi ułatwiających zarządzanie gabinetem, a w efekcie obniżaniem kosztów prowadzenia przychodni. 

http://www.youtube.com/watch?v=85sfGblJA7M


Ten ma rację, kto zbuduje relację - Kluczem do dalszych rozważań jest ustalenie punktów styku w komunikacji: reprezentant – lekarz – firma farmaceutyczna. Na bazie zdefiniowania potrzeb każdej ze stron można myśleć dopiero o tworzeniu rozwiązań wypełniających potrzeby poszczególnych interesariuszy.

http://www.youtube.com/watch?v=8vJZlSRusYM

Jaka będzie dalsza rola Reprezentantów? - zmiany prawne, postępujące restrukturyzacje i digitalizacja kontaktów są raczej nieuchronne. Czy dziś Reprezentanci i ich firmy faktycznie rozwiązaują problemy swoich lekarzy czy tylko o tym opowiadają? Czy pomagają im w biznesie i rozwoju?
Tomasz L.

Tomasz L. ortopedia,
traumatologia i
neurochirurgia

Temat: Pharma Small Talk

Czyli prawidłowe , dłuuuugotrwałe relacje

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

Tomasz L.:
Czyli prawidłowe , dłuuuugotrwałe relacje

Wydawać by się mogło, że tak :) Jednak problem polega na tym, że mówią o nich niemal wszyscy, a praktyka rynkowa pokazuje nieco inny obraz. W praktyce bardzo niewiele firm generuje odpowiedzialny, długofalowy marketing w powiązaniu z realną budową relacji na tym poziomie. Pytanie czy nadchodzące zmiany coś w tej kwestii wymuszą?

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

.Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 13.09.11 o godzinie 07:00

konto usunięte

Temat: Pharma Small Talk

.Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 13.09.11 o godzinie 07:00
Tomasz L.

Tomasz L. ortopedia,
traumatologia i
neurochirurgia

Temat: Pharma Small Talk

Jestem przekonany że tak

Następna dyskusja:

Udział w Pharma Small Talk...




Wyślij zaproszenie do