Temat: IKEA
Zgadzam się, że przewagą konkurencyjną MSP w stosunku do takiego molochu jak IKEA jest lokalizacja, przywiązanie klienta do lokalnego dystrybutora, elastyczność. Tylko dzięki temu można wygrać klienta. Minusem często jest mały asortyment takich sklepów. Klient zawsze musi mieć spory wybór produktów. Wcale nie jest to związane z posiadaniem dużych magazynów czy hal ekspozycyjnych. Firma powinna posiadać dużą ilość oferowanych produktów - nawet na specjalne zamówienia, szybki czas realizacji, montaż w domu klienta, dowóz. Ogólnie duża elastyczność. Zazwyczaj lokalne firmy już zaczynają dostrzegać te czynniki gwarantujące sukces na tym rynku. Chociaż w wielu sklepach nadal jest mały asortyment, a obsługa pozostawia wiele do życzenia.
Co do kooperacji polskiego sektora MSP z IKEĄ to jest prawdą, że współpraca ta trwa bardzo długo. Ponad 30 już lat meble sygnowane marką IKEA w większości produkowane są przez mniej lub bardziej znane polskie firmy z branży meblarskiej.