Michał Sankowski

Michał Sankowski Business and
Marketing idea
development: model
biznesowy,...

Temat: zarabianie na użytkownikach- efektywne? ma sens ?

Witam,

trafiłem na taki art z eMarketera.
http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1009014

Jak wszyscy wiemy, obecnie rynek dla dużych jak i małych wydawców stał się bardzo niepewny.
przychody z reklamy prasowej nie sa już takie jak były, reklama internetowa- się dewauuje i dawniejsze krocie zarabiana na CPM-ach już nie wróca, zaś nowe modele bazujące na CPL, CPA, CPS, czy też CPS (za download) są jeszcze zbyt młode by być efektywne- poza tym serwisy nei są layoutowo do nich dostosowane - są dostosowane do bannerów i CPM.

drogą jaką idą wiec wydawcy jest sprzedaż kontentu - sprzedaż poprzez płatne subskrypcje, mikro płatności itp.
ale rynek znów wyprzeda ten trend zmieniając mediów przez które użytkownicy wchodza i knsumują kontent- na coraz bardziej- medium mobilne.

Pytanie: jak sadzicie- za ile lat, przychody wydawców z kanałów mobilnych - przychody pochodzące od użytkowników - będa na tyle duże by móc powiedziec że są core biznesem, że stanowią wlią czesc i przynoszą najwieksze zyski firmom?

M

konto usunięte

Temat: zarabianie na użytkownikach- efektywne? ma sens ?

Niewątpliwie, dostawcy treści w przyszłości będą musieli posiadać wersję mobilną obok "tradycyjnej". W Polsce, obecnie witryna mobilna to oferta dla "pionierów", jednak wkrótce wejdzie do masowego użycia.

Kiedy witryna mobilna będzie ważnym kanałem, trudno ocenić, trudno podać konkretny rok, jednak ten moment na pewno nadejdzie.

Komórka powoli staje się multikomunikatorem z dostępem do informacji.

P.S. Innym sposobem na zwiększenie przychodów z reklam jest "yield management". Słabo wykorzystywany w Polsce sposób zarządzania, a jest szczególnie konieczny w przypadku RTB.



Wyślij zaproszenie do