Marcin Bednarczyk

Marcin Bednarczyk Student, SGGW /
Warsaw University of
Life Sciences

Temat: Mała firma - Kompleksowa obsługa imprez - Jak promować?

Witam,

Posiadam małą firmę. Zajmujemy się kompleksową obsługą imprez w zakresie:
-obsługa barmańska
-obsługa fotograficzna
-nagłośnienie i oświetlenie (DJ, oraz Prezenter)

I tutaj pojawia się moje pytanie - jak się najlepiej promować?
Nie unikam, że początkowo nie mieliśmy żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o typy imprez, które mieliśmy obsługiwać.
Z czasem wyszło, że najlepiej odnajdujemy się w prowadzeniu imprez dla młodzieży (typu studniówki, bale gimnazjalne, imprezy urodzinowe itp). Ale jak wiadomo na tym ciężko jest się dorobić. Studniówki i bale gimnazjalne trafiają się tylko w konkretnych miesiącach, zaś imprezy urodzinowe na dzień dzisiejszy praktycznie w ogóle.

Młodzi zazwyczaj nie mają pieniędzy, rzadko zdarza się, aby rodzice zasponsorowali obsługę za około 2tys zł.

Rzadko, bo w w tym momencie chyba zaniedbałem reklamę.

Posiadam stronę ( http://MusicEssentials.pl )
Ulotki, które zostawiam w wielu miejscach (sklepy osiedlowe, puby, właściwie gdzie tylko się da).
Wizytówki, które rozdaję przy każdej okazji.
Na początku inwestowałem również w reklamę w internecie ( w postaci bannerów na innych stronach ), jednak pomimo wielu odwiedzin z tych właśnie bannerów 0 odzewu (prawdopodobnie ludzie klikali przez przypadek).

Z uwagi na to, że w firmę włożyłem już zbyt dużo, jak na moje możliwości, pieniędzy (pomijając już roczne staranie o dofinansowanie na 40tys z Unii - na szczęście się udało).

O inne zlecenia jest ciężko, bo o ile do szkół mogę jeszcze pojechać osobiście i się zareklamować, o tyle zdobyć zlecenia na np. wesele to ciężka sprawa.

Jest oferia i inne strony gdzie można się zgłaszać, jednak konkurencja robi to na dzień dzisiejszy już chyba za darmo (po prostu widać, że umyślnie starają się zniszczyć innych - ceny jakie proponują zazwyczaj nie starczają nawet na dojazd + zakwaterowanie, zaś klienci na tego typu portalach popadają wręcz w skrajność, jeżeli chodzi o budżety ich zleceń).

Jak więc się reklamować? Im taniej tym dla mnie lepiej, jednak pamiętam o tym, że zazwyczaj cena idzie w parze z efektywnością.

Pragnę zaznaczyć, że nasza oferta w porównaniu do konkurencji jest naprawdę świetna. Dysponujemy świetnym sprzętem, oświetlenie na prawdę budzi podziw, mamy całkiem sporą audiotekę. 3/4 osób oferujących tego typu usługi odstawia, za przeproszeniem, na prawdę dobrą "lipę" - a ceny mają porównywalne do nas.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi,
Marcin Bednarczyk