Wojciech D.

Wojciech D. Inicjator, Rewolucja
w Edukacji

Temat: Kurs ASK - Lekcja 1: Zastosuj podstawowe równanie sprzedaży

Lekcja ta jest pierwszą z cyklu "Jak zwiększyć sprzedaż w firmie".

Aby uzyskać dostęp do kolejnych 13 lekcji wystarczy dołączyć do specjalnie utworzonej grupy "ABC Wzrostu Sprzedaży":
http://www.goldenline.pl/grupa/abc-wzrostu-sprzedazy/

Szczególnie zapraszamy praktyków, związanych ze sprzedażą: przedsiębiorców, zarządzających sprzedażą oraz sprzedawców.

Lekcja 1

„Zastosuj podstawowe równanie sprzedaży”

Celem firmy jest wypracowanie zysku, który zależy oczywiście od tego, ile sprzedamy. Popatrzmy na ten zysk nie jak księgowi, ale jak sprzedawcy, czyli przyjrzyjmy się jak wygląda PODSTAWOWE RÓWNANIE SPRZEDAŻY

Obrazek

Oto lista czynników od których zależy nasz zysk:

Liczba prospektów – Do jak wielu klientów docieramy z naszą ofertą? Jak wielu potencjalnych klientów ją zna? To kwestia informacji, komunikacji, aktywności na zewnątrz – zadanie dla marketingu.

Stopień pozyskania prospektów – Jak wielu z tych, do których dotarła nasza oferta, staje się naszymi klientami, czyli odpowiada na ofertę pozytywnie? To wyzwanie dla sprzedawców i doradców klienta, aby przekonali do naszej oferty.

Liczba transakcji na klienta – Jak wiele transakcji zawieramy z przeciętnym klientem? Czy kupuje on stale u nas, czy na zmianę u różnych dostawców? Czy kupuje u nas tylko część tego, co mógłby, a resztę gdzie indziej? Warto go pozyskać w całości, a to zadanie dla działów obsługi klienta, sprzedawców, marketingu.

Średnia kwota transakcji – Ile złotych zostawia średnio klient podczas transakcji w naszej firmie – patrz uwagi w poprzednim punkcie, ale także: czy klient kupuje lepsze jakościowo produkty, a zatem droższe? Czy nasze produkty są na tyle konkurencyjne? Taką informację zwrotną sprzedawcy powinni dostarczać firmie, a działy produktowe i marketingu powinny wesprzeć sprzedaż ulepszaniem produktów.

Współczynnik procentowy marży ostatecznej – Jak duże są pieniądze ze sprzedaży w stosunku do poniesionych kosztów? Warto znaleźć miejsca, które niepotrzebnie generują zbyt duże koszty. Zoptymalizować produkcję, prześledzić wydawanie pieniędzy.

Dzięki temu równaniu wyraźnie widzimy, że jest wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży!!! To dlatego w opisie grupy piszemy o "zwiększaniu sprzedaży bez jej zwiększania".

Więcej o tym, jak zwiększyć sprzedaż w firmie - w kolejnych odcinkach.
Zapraszamy!Wojciech Dudziak edytował(a) ten post dnia 22.09.10 o godzinie 21:07