Temat: PROW 312 rozliczanie i inne pytania techniczne

Witam

Czy jest tu ktoś, kto zechce zająć się rozliczaniem dotacji z prow?
A konkretnie: jadę ze swojej kasy, nie z pożyczki czy innego finansowania, ale może będzie zewnętrzna kasa.

Mam kilka maszyn i urządzeń, z czego dwie są budowane na zamówienie.
Jedna maszyna będzie dostępna za ~14 miesięcy od zaliczki, reszta do kupienia praktycznie od ręki.

I teraz pytanie: jak to ogarnąć, jak to zrobić. Wniosek mam na jednorazowe rozliczenie, ale może trzeba na dwa rozbić? Żeby ta kasa nie leżała sobie tak samotnie na koncie ARiMR ;-)

Umowa na 15.04 do podpisania, a przed trzeba zastanowić się nad detalami rozliczania.

Czy macie jakieś doświadczenia z rozliczaniem itp? Jak rozkładać wnioski o płatność częściową? Czy po podpisaniu umowy można zmienić z jednorazowej na etapową płatność?
Pzdr MZ

konto usunięte

Temat: PROW 312 rozliczanie i inne pytania techniczne

I teraz pytanie: jak to ogarnąć, jak to zrobić. Wniosek mam na jednorazowe rozliczenie, ale może trzeba na dwa rozbić? Żeby ta kasa nie leżała sobie tak samotnie na koncie ARiMR ;-)

"Kasa nie leży samotnie"
Proponuję, może ktoś też się przyłączy do dyskusji aby to potwierdzić - przy podpisaniu umowy od razu poprosić o aneks zmieniający zakres rzeczowo finansowy na 2 etapy.
Mariusz Mokrzycki

Mariusz Mokrzycki Specjalista ds.
projektów, LGD
Brynica to nie
granica

Temat: PROW 312 rozliczanie i inne pytania techniczne

W rozporządzeniu nie ma nic na ten temat. Najlepiej spytać w oddziale ARIMR.

Moim zdaniem możesz pozostać przy jednoetapowym rozliczeniu (podczas etapu ponosisz wydatki i na końcu się rozliczasz- jeżeli inwestycja jest jednoetapowa to etap może trwać 24 miesiące).
Chyba, że chcesz szybszy zwrot poniesionych wydatków - wtedy możesz wnioskować o aneks i rozliczać się w dwóch etapach - 1 rozliczenie po zakupie maszyn "dostępnych od ręki", 2 rozliczenie po zakupie ostatniej maszyny.
Pozdrawiam, MM

konto usunięte

Temat: PROW 312 rozliczanie i inne pytania techniczne

Witam serdecznie. Widzę że sprawa była dość dawna, ale w tym roku poruszana.

Ja proponuję rozliczenie 2 etapowe. Te co się da zakupić teraz rozliczać jak najszybciej, pieniądz zamrażasz jak będziesz rozliczać po zakończeniu zakupów. Chyba że jest to rybka, ale po co jak się da w coś innego zainwestować lub nawet w 2 etap.
Druga sprawa to jest to obojętne czy rozbijesz na etapy czy nie rozbijesz dla kogoś kto robi wniosek. Wiadomo że łatwiej się robi jednoetapowe wnioski, niż pamiętać o każdym terminie, ale trzeba zastanowić się po co wydawać swoje pieniądze i czekać na zwrot jak można z części maszyn dostać zwrot i przeznaczyć go na maszyny z 2 etapu.
Trzecia sprawa: Znam przypadki gdzie przedsiębiorca lub rolnik kupowali za gotówkę. US też miał do nich coś. Musieli się Panowie wytłumaczyć z jakiego źródła pochodziły pieniądze. Wtedy przemaglują w każdej kwestii i z każdej dziedziny. Dla świętego spokoju jakiś kredycik nie obciążający zbytnio budżetu zaproponowałbym. Czy sprawę już zakończono to przyznam się że nie wiem, ale wiem że siedzieli w papierach prawie rok, a przez rok można dużo znaleźć.

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

PROW - Trzy pytania do...




Wyślij zaproszenie do