Temat: Łańcuch krytyczny, teoria ograniczeń, goldratt
miałem okazję wreszcie przeczytać uważnie artykuł kilka refleksji
PODSUMOWANIE piękna marketingowa nazwa tego co od dawna powinno być stosowane w PM niezależnie od metodologii, jaka jest stosowana
uzasadnienie
1. nie istnieje coś takiego jak tradycyjne techniki zarządzania projektami. każda ze znanych szkół/filozofii PM ewoluuje - podobnie jak ewoluuje otoczenie w jakim realizowany jest projekt
2. "Jeżeli zachodzi konieczność położenia nacisku na wydajność czasową trzeba się liczyć ze zwiększeniem kosztów " nic takiego nie jest obowiązkowe ani w IPMA, ani w PMI, ani też w Prince2. mówi się natomiast (IPMA), że zmiany jednego z boków trójkąta celów - jakość/koszt/czas prowadzą zazwyczaj do zmiany pozostałych np. skrocenie czasu może zarówno zwiększyć ale i zmniejszyć koszty. Rzadko pozostaną bez zmian
3."CCPM czas trwania zadań obniża się do bardziej optymistycznego poziomu, zazwyczaj 50%" a skąd założenie, że ludzie zawsze planują pesymistycznie, zresztą PERT wymyślono już dawno.
4. "Na przykład, jeżeli jeden zasób jest przypisany do trzech zadań jednocześnie, kończy je wszystkie w tym samym czasie, na koniec skumulowanego czasu przypisanego jemu na skończenie tych zadań, lub może nawet później, ponieważ jego uwaga była rozproszona pomiędzy aż trzy zadania. " - a czym się to różni od zarządzania zasobami i rozwiązywaniem konfliktu zasobów nie tylko w przypadku jednego projektu, ale zwłaszcza przy portfolio
5. "CCPM oferuje rozwiązanie tego problemu, ponieważ za pomocą tej techniki możemy nie tylko zwiększyć tempo redukując szacunkowy czas trwania, ale również zwiększyć niezawodność" - beletrystyka nie poparta faktami
6. "w CCPM bazujemy na agresywnym ustalaniu harmonogramu, więc „ciasne ustalanie nieprzekraczalnych terminów” działa jako skuteczne narzędzie motywujące" - wprowadzałem w jakiejś tam firmie system wynagrodzeń w oparciu o PM i obecnie jest on modyfikowany pod tym kątem, bazuję na wytycznych IPMA, ale znam również i podstawy PMI oraz PRINCE - wszędzie jest agresywne planowanie - zwłaszcza w praktyce
PODSUMOWANIE piękna marketingowa nazwa tego co od dawna powinno być stosowane w PM niezależnie od metodologii, jaka jest stosowana