Janusz Lis

Janusz Lis Kierownik projektu,
StowarzyszenieDealer
ów.pl

Temat: Nowy program partnerski - założenia

Witajcie,

Od pewnego czasu przygotowuję się do stworzenia programu partnerskiego w zaprzyjaźnionym sklepie internetowym. Niestety nigdy takiego programu jeszcze nie zakładałem, a ten sposób dotarcia do klientów znam jedynie z drugiej strony - jako uczestnik programów. Stąd też mam do Was, bardziej doświadczonych, kilka pytań.

1. Co będzie lepsze - program partnerski tylko dla firm, czy też włączyć osoby prywatne? Jeśli osoby prywatne, to na jakich zasadach płacić wynagrodzenie? Umowa o dzieło? Umowa zlecenie?

2. Po przejrzeniu obecnych na rynku programów planuję prowizję dla partnera na poziomie 10%, tylko pojawia się pytanie, czy warto iść w stronę prowizji wieczystej, czyli dany kupujący zawsze będzie odprowadzał do partnera 10%? Może ustalić dwa progi? 10% za sprzedaż "z linka" i 5% prowizji wieczystej?

3. Czy warto bawić się w możliwość promowania konkretnych produktów, zamiast całej oferty?

4. Jakie materiały przygotować dla partnerów? Bannery? Teksty reklamowe?

5. Jak dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych partnerów? Wykorzystywać sieci afiliacyjne, czy robić to na własną rękę?

Będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam

Temat: Nowy program partnerski - założenia

Witaj,

Nie wiem jaki to sklep, z jakim towarem itd., więc postaram się odpowiedzieć ogólnie. A więc po kolei..

1. Program partnerski musi być zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. W wielu programach tak naprawdę właśnie ci drudzy decydują o lwiej części przychodów generowanych przez pp. Przecież zarabianie w internecie jest dla wielu osób "tylko" drugim źródłem dochodów - nie każdy ma swoją działalność gospodarczą.

Jeżeli chodzi o rozliczenia, to w Polsce obecnie najczęściej stosuje się
umowę o dzieło i wypłaty na zasadzie rachunków/faktur.

2. Warto zdecydować się na obie prowizje bezpośrednią i wieczną. Prowizja bezpośrednia wpływa na aktywność użytkowników. Wieczna, z kolei, jest elementem pasywnego dochodu, który dla wielu partnerów jest bardzo istotny. Prowizja wieczna jest więc często jednym z elementów decydujących o przystąpieniu (lub nie) do danego programu partnerskiego.

3. Oczywiście! Każdy partner musi mieć możliwość zadecydowania, jakie produkty chce promować. Musi też dostosować reklamy do treści swoich stron. Z resztą, reklama skierowana na dane produkty jest znacznie bardziej efektywna niż promowanie całego sklepu.

4. Im więcej materiałów przygotujesz dla partnerów tym lepiej. Niezbędnym minimum są przykładowe linki (warto też dodać generator linków partnerskich) i bannery. Zdecydowanie warto pomyśleć o eksporcie ofert do XML (dodatkowo może być też RSS, PHP i JSON). Proponuję dodać też przykładowe treści maili i jakieś widgety (np. bestsellery).

5. Uważam, że zdecydowanie lepiej jest bezpośrednio trafiać do partnerów, niż korzystać z "pośrednictwa" sieci afiliacyjnych.

Pozdrawiam
Maciek Nowowiejski
http://www.morph.pl
Janusz Lis

Janusz Lis Kierownik projektu,
StowarzyszenieDealer
ów.pl

Temat: Nowy program partnerski - założenia

Maciej, dzięki wielkie za Twoją odpowiedź. Sklep do którego robię program partnerski to http://natura-akacka.pl
Przy okazji, z racji tego, że jesteś insiderem, a ja dopiero zaczynam, mógłbyś mi przesłać wzór umowy o dzieło jaką stosujesz w swoich programach partnerskich? Czy mógłbym wykorzystać przygotowany przez Ciebie regulamin dla programu https://pp.ementor.pl/regulamin

Pozdrawiam

Temat: Nowy program partnerski - założenia

Janusz Lis:
Maciej, dzięki wielkie za Twoją odpowiedź. Sklep do którego robię program partnerski to http://natura-akacka.pl
Przy okazji, z racji tego, że jesteś insiderem, a ja dopiero zaczynam, mógłbyś mi przesłać wzór umowy o dzieło jaką stosujesz w swoich programach partnerskich? Czy mógłbym wykorzystać przygotowany przez Ciebie regulamin dla programu https://pp.ementor.pl/regulamin

Pozdrawiam


Zgłoś się do mnie na priv i podaj swój adres e-mail. Podeślę Ci wzory dokumentów.
Justyna Staszewska

Justyna Staszewska niemożliwe nie
istnieje!

Temat: Nowy program partnerski - założenia

Janusz Lis:
(...)

5. Jak dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych partnerów? Wykorzystywać sieci afiliacyjne, czy robić to na własną rękę?

Myślę, że Maciej bardzo rzeczowo i wyczerpująco odpowiedział na zadane przez Ciebie pytania, więc nie chcę powielać tych informacji/opinii. Rozwinę tylko ze swojej strony odpowiedź na 5 pytanie. Też wydaje mi się, że pozyskiwanie partnerów na własną rękę i budowanie niezależnego PP (chociażby z wykorzystaniem takich narzędzi, jak Partneo.pl) może być bardziej efektywne. Po pierwsze nie masz żadnych granic, jakie Ci narzuca zewnętrzny gracz - co do progów wypłat czy innych elementów formalnych PP, ale też co do zakresu partnerów, w obrębie których się poruszasz. Dobierając partnerów na własną rękę masz większe prawdopodobieństwo dotarcia do tych ekspertów, którzy trafiają do precyzyjnie wyselekcjonowanych Klientów z Twojej grupy docelowej, a co za tym idzie - PP nabiera większego rozpędu i skutecznie generuje obrót. Przy okazji sieci afiliacyjnych - licz się z tym, że w obrębie Twoich partnerów może być duża rotacja. Głównie z tego względu, że Twoich partnerów regularnie mogą przechwytywać inne firmy z sieci (np. oferując lepsze warunki, na które sam nie będziesz w stanie sobie pozwolić).

Poza tym, przy okazji pozyskiwania partnerów na własną rękę, masz większe prawdopodobieństwo wykorzystania oryginalnych sposobów do dotarcia do Klientów (np. poprzez niszowe blogi - blogi osób, które nigdy do sieci nie dołączyły i o dołączeniu nie myślały, a ich strona doskonale pasuje do Twojego profilu).Justyna Staszewska edytował(a) ten post dnia 03.03.13 o godzinie 16:12

Następna dyskusja:

Nowy Program Partnerski Her...




Wyślij zaproszenie do