Janusz
Lis
Kierownik projektu,
StowarzyszenieDealer
ów.pl
Temat: Nowy program partnerski - założenia
Witajcie,Od pewnego czasu przygotowuję się do stworzenia programu partnerskiego w zaprzyjaźnionym sklepie internetowym. Niestety nigdy takiego programu jeszcze nie zakładałem, a ten sposób dotarcia do klientów znam jedynie z drugiej strony - jako uczestnik programów. Stąd też mam do Was, bardziej doświadczonych, kilka pytań.
1. Co będzie lepsze - program partnerski tylko dla firm, czy też włączyć osoby prywatne? Jeśli osoby prywatne, to na jakich zasadach płacić wynagrodzenie? Umowa o dzieło? Umowa zlecenie?
2. Po przejrzeniu obecnych na rynku programów planuję prowizję dla partnera na poziomie 10%, tylko pojawia się pytanie, czy warto iść w stronę prowizji wieczystej, czyli dany kupujący zawsze będzie odprowadzał do partnera 10%? Może ustalić dwa progi? 10% za sprzedaż "z linka" i 5% prowizji wieczystej?
3. Czy warto bawić się w możliwość promowania konkretnych produktów, zamiast całej oferty?
4. Jakie materiały przygotować dla partnerów? Bannery? Teksty reklamowe?
5. Jak dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych partnerów? Wykorzystywać sieci afiliacyjne, czy robić to na własną rękę?
Będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam