Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: [szkolenie]Zarządzanie cyklem projektu według PCM 3-4...

Zapraszam serdecznie:

"ZARZĄDZANIE CYKLEM PROJEKTU WEDŁUG PCM"

http://www.szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/z...

17-18 lutego 2011
Kraków


W 1992 roku Komisja Europejska rozpoczęła pracę nad własną,
autorską metodologią zarządzania projektami. Nadano jej nazwę
Project Cycle Management (PCM) - w polskim tłumaczeniu -
Zarządzanie Cyklem Projektu (ZCP). PCM jest oficjalną metodyką
zarządzania projektami i programami realizowanymi z zaangażowaniem

środków europejskich. Dyrektoriaty Generalne I oraz VIII (obecnie

EuropeAid) Komisji Europejskiej stosują ją w ramach wszystkich
programów pomocy zewnętrznej. Przyjmuje ona założenie, że
projekt jest działaniem cyklicznym, który ma pięć faz:
programowanie, identyfikacja, formułowanie, wdrażanie oraz
ewaluacja i audyt.

Program tego szkolenia, zawiera między innymi: Podstawy wiedzy o
zarządzaniu projektami wg standardu PMC, praktyczne wskazania
dotyczące metod, technik i procedur oraz przedstawienie na
przykładach aktualnie stosowanych rozwiązań w tym zakresie.
Wszystkie ćwiczenia i studia przypadków będą oparte na zakresie

działań Priorytetu III POKL. Najistotniejszym przesłaniem i celem

szkolenia jest przedstawienie wraz z zasobami wiedzy, skutecznych
sposobów jej wdrażania w konkretnych projektach. Chodzi po prostu

o to, by zniwelować różnicę między tym, co chcemy osiągnąć a

tym, co potrafimy osiągnąć.

Motto: „ Istnieje zaledwie luźny i niedoskonały związek między

tym, co wiemy, a umiejętnością wykorzystania tej wiedzy w
działaniach” ( Jeffrey Pfeffer )

Odrobina dystansu: Połączenie wiedzy, umiejętności i
doświadczenia stanowi nieodzowny warunek powodzenia w skutecznym
zarządzaniu projektami, ale nie jest tego gwarancją. Dotyczy to
także narzędzi, nawet tych najbardziej trendy oraz
wyspecjalizowanych metodyk. Pamiętamy o tym i uwzględniamy te
zagrożenia, prowadząc to szkolenie


Korzyści dla uczestników

Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowania metodyki
standardu PCM, identyfikacji innowacyjnych cech projektów i oceny

ich korelacji z wymogami POKL. Opanowanie podstawowych zasad
przygotowania konkursów na projekty innowacyjne i ponadnarodowe z

uwzględnieniem trybu i metodyki ich rankingowania oraz
monitorowania i końcowego rozliczenia. Uzupełniającym ważnym
celem tego szkolenia będzie również przekazanie wiedzy
dotyczącej zagrożeń na etapie projektowania, realizacji i
rozliczenia projektów unijnych oraz umiejętności skutecznego
przeciwdziałania tym zagrożeniom. W praktyce będzie to polegać

na prezentacji wykorzystania PCM, jako zsynchronizowanego systemu
zarządzania ryzykiem projektów oświatowych uwzględniającego:

* Model organizacyjny zapewniający hierarchicznie
uporządkowany i drożny przepływ informacji od projektanta do
realizatora i grupy nadzorującej w relacjach zwrotnych.
* Metodyki przygotowania zaplecza kadrowego do wdrożenia,
oceny, monitoringu i rozliczania końcowego.
* Przekazanie podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania

do obsługi finansowej, doradztwa i audytu pakietu procedur,
produktów oraz nadzoru zapewniającego sprawny przebieg wdrożenia

i ewaluacji projektu.

Zostanie to przedstawione w ścisłym związku ze specyfiką
projektów oświatowych z Priorytetu III POKL, przy uwzględnieniu w

sposób kompleksowy cech charakterystycznych funduszy pomocowych UE.

Dotyczy to w szczególności ich charakteru prawnego,
organizacyjnego i finansowego. Poznanie poprzez analizę przypadków

– rozwiązań proceduralnych i merytorycznych w zakresie
przygotowania konkursów. Przećwiczenie wszystkich wymienionych
zagadnień na studiach przypadków.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia

Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji power-point z
omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia
będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane
studia przypadków. Przewidziane są praktyczne warsztaty we
wszystkich aspektach szkolenia. Szkolenie prowadzone jest aktywnymi

metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej
oraz rzeczywistych projektów z zakresu Priorytetu III POKL,
będących w fazie przygotowania lub wdrożenia. Uzupełnieniem
wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy
sylwetki zawodowej, podatności na działania manipulacyjne, test
NPL oraz moderowana dyskusja.


Cena 1380 zł netto.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu:
Łukasz Michałek
AVENHANSEN Sp. z o.o.

lmichalek@avenhansen.pl
+48 515 212 452
+48 12 399 41 91

http://www.szkolenia.avenhansen.pl