Łukasz
M.
Szukam dobrej
inwestycji....
Temat: [szkolenie]Zarządzanie cyklem projektu według PCM 3-4...
Zapraszam serdecznie:"ZARZĄDZANIE CYKLEM PROJEKTU WEDŁUG PCM"
http://www.szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/z...
17-18 lutego 2011
Kraków
W 1992 roku Komisja Europejska rozpoczęła pracę nad własną,
autorską metodologią zarządzania projektami. Nadano jej nazwę
Project Cycle Management (PCM) - w polskim tłumaczeniu -
Zarządzanie Cyklem Projektu (ZCP). PCM jest oficjalną metodyką
zarządzania projektami i programami realizowanymi z zaangażowaniem
środków europejskich. Dyrektoriaty Generalne I oraz VIII (obecnie
EuropeAid) Komisji Europejskiej stosują ją w ramach wszystkich
programów pomocy zewnętrznej. Przyjmuje ona założenie, że
projekt jest działaniem cyklicznym, który ma pięć faz:
programowanie, identyfikacja, formułowanie, wdrażanie oraz
ewaluacja i audyt.
Program tego szkolenia, zawiera między innymi: Podstawy wiedzy o
zarządzaniu projektami wg standardu PMC, praktyczne wskazania
dotyczące metod, technik i procedur oraz przedstawienie na
przykładach aktualnie stosowanych rozwiązań w tym zakresie.
Wszystkie ćwiczenia i studia przypadków będą oparte na zakresie
działań Priorytetu III POKL. Najistotniejszym przesłaniem i celem
szkolenia jest przedstawienie wraz z zasobami wiedzy, skutecznych
sposobów jej wdrażania w konkretnych projektach. Chodzi po prostu
o to, by zniwelować różnicę między tym, co chcemy osiągnąć a
tym, co potrafimy osiągnąć.
Motto: „ Istnieje zaledwie luźny i niedoskonały związek między
tym, co wiemy, a umiejętnością wykorzystania tej wiedzy w
działaniach” ( Jeffrey Pfeffer )
Odrobina dystansu: Połączenie wiedzy, umiejętności i
doświadczenia stanowi nieodzowny warunek powodzenia w skutecznym
zarządzaniu projektami, ale nie jest tego gwarancją. Dotyczy to
także narzędzi, nawet tych najbardziej trendy oraz
wyspecjalizowanych metodyk. Pamiętamy o tym i uwzględniamy te
zagrożenia, prowadząc to szkolenie
Korzyści dla uczestników
Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowania metodyki
standardu PCM, identyfikacji innowacyjnych cech projektów i oceny
ich korelacji z wymogami POKL. Opanowanie podstawowych zasad
przygotowania konkursów na projekty innowacyjne i ponadnarodowe z
uwzględnieniem trybu i metodyki ich rankingowania oraz
monitorowania i końcowego rozliczenia. Uzupełniającym ważnym
celem tego szkolenia będzie również przekazanie wiedzy
dotyczącej zagrożeń na etapie projektowania, realizacji i
rozliczenia projektów unijnych oraz umiejętności skutecznego
przeciwdziałania tym zagrożeniom. W praktyce będzie to polegać
na prezentacji wykorzystania PCM, jako zsynchronizowanego systemu
zarządzania ryzykiem projektów oświatowych uwzględniającego:
* Model organizacyjny zapewniający hierarchicznie
uporządkowany i drożny przepływ informacji od projektanta do
realizatora i grupy nadzorującej w relacjach zwrotnych.
* Metodyki przygotowania zaplecza kadrowego do wdrożenia,
oceny, monitoringu i rozliczania końcowego.
* Przekazanie podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania
do obsługi finansowej, doradztwa i audytu pakietu procedur,
produktów oraz nadzoru zapewniającego sprawny przebieg wdrożenia
i ewaluacji projektu.
Zostanie to przedstawione w ścisłym związku ze specyfiką
projektów oświatowych z Priorytetu III POKL, przy uwzględnieniu w
sposób kompleksowy cech charakterystycznych funduszy pomocowych UE.
Dotyczy to w szczególności ich charakteru prawnego,
organizacyjnego i finansowego. Poznanie poprzez analizę przypadków
– rozwiązań proceduralnych i merytorycznych w zakresie
przygotowania konkursów. Przećwiczenie wszystkich wymienionych
zagadnień na studiach przypadków.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji power-point z
omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia
będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane
studia przypadków. Przewidziane są praktyczne warsztaty we
wszystkich aspektach szkolenia. Szkolenie prowadzone jest aktywnymi
metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej
oraz rzeczywistych projektów z zakresu Priorytetu III POKL,
będących w fazie przygotowania lub wdrożenia. Uzupełnieniem
wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy
sylwetki zawodowej, podatności na działania manipulacyjne, test
NPL oraz moderowana dyskusja.
Cena 1380 zł netto.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu:
Łukasz Michałek
AVENHANSEN Sp. z o.o.
lmichalek@avenhansen.pl
+48 515 212 452
+48 12 399 41 91
http://www.szkolenia.avenhansen.pl