Artur S.

Artur S. specjalista ds.
handlowych /
marketingu

Temat: zakazana (?) reklama w serwisie internetowym

Witam, wraz ze znajomymi prowadzę serwis internetowy o mieście aleksandrów łódzki: http://alemiasto.pl

W ofercie serwisu mamy również pozycje reklamowe.. a także artykuł sponsorowany. Otrzymaliśmy zlecenie od Pizzerii Presto o zamieszczeniu tekstu nt. wina novello.

Mam obiekcie do tego, czy takowa wiadomość może się pojawić na stronie - chodzi o ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Z GÓRY DZIĘKUJE ZA POMOC


Jego treść, w całości zamieszczam poniżej:
b]Pizzeria Trattoria Presto zaprasza wszystkich amatorów wina na pachnące świeżością Novello[/b]. Ten wyjątkowy czerwony trunek zrobiony jest z winogron zebranych zaledwie przed kilkoma tygodniami we Włoszech.<br>
Zgodnie z tradycją, sprzedaż Novello trwa do końca karnawału , a
pierwsze butelki powinny być otwierane 6 listopada.<br><br>

Jak co roku z okazji wejścia na rynek młodego wina na całym świecie we
włoskich restauracjach, pizzeriach, winiarniach odbywają się imprezy
połączone z degustacją oraz promocyjną sprzedażą tego napoju.
Novello to wino szczególnie preferowane przez młodych ludzi i kobiety.
Gardzą nim natomiast koneserzy wina, drwiąc z szybkiego tempa jego produkcji i złej - ich zdaniem - jakości. To, co jego wielbiciele uznają za walory - aromatyczny bukiet smakowy i lekkość, koneserzy uważają za jego wady.<br><br>

Ponieważ ma zaledwie kilka tygodni, jest dość słabe, ale potrafi zaszumieć w głowie. Jest rześkie i trochę musujące w smaku. Novello jest jedynym czerwonym winem, które podajemy schłodzone. Pasuje do wszystkich potraw kuchni włoskiej, od serów po pasty, pizzy oraz mięsa.
Bardzo ciekawy jest proces jego powstawania, gdyż proces fermentacji soku odbywa się wewnątrz nienaruszonych gron w osłonie dwutlenku węgla w
hermetycznych kadziach. Dopiero po zakończeniu procesu fermentacji wyciska się gotowe wino z gron i przelewa do butelek. Tak powstaje Novello, już od 30 lat.<br><br>

O jego smaku możesz się przekonać w Pizzerii Trattorii Presto tylko przez kilka tygodni (do wyczerpania zapasów). Początek biesiady 10,11 listopada, gdzie do każdej butelki wina pyszna przystawka ser z pieca gratis. Zapraszamy!
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: zakazana (?) reklama w serwisie internetowym

'USTAWA

z dnia 26 października 1982 r.

o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

(tekst jednolity)'

'Art. 2 ze znaczkiem 1. Użyte w ustawie określenia oznaczają: (...)

3) reklama napojów alkoholowych - publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych;
za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi,'

'Art. 131. 1. Zabrania się reklamy i promocji na obszarze kraju napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem iż nie jest kierowana do małoletnich lub prowadzona poprzez budowanie skojarzeń z:
1) atrakcyjnością seksualną,
2) relaksem lub wypoczynkiem,
3) sportem,
4) nauką, pracą lub sukcesem zawodowym,
5) zdrowiem lub sukcesem życiowym.
2. Reklama i promocja piwa, o której mowa w ust. 1, nie może być prowadzona:
1) w telewizji, radiu, kinie i teatrze między godziną 600 a 2300,
2) na kasetach wideo i innych nośnikach,
3) w prasie młodzieżowej i dziecięcej,
4) na okładkach dzienników i czasopism,
5) na słupach, tablicach oraz innych stałych i ruchomych powierzchniach wykorzystywanych do reklamy,
6) przy udziale małoletnich.
3. Zabrania się reklamy, promocji produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego.
4. Zabrania się reklamy i promocji przedsiębiorców oraz innych podmiotów, które w swoim wizerunku reklamowym wykorzystują nazwę, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie związane z napojem alkoholowym, jego producentem lub dystrybutorem.
5. Zabrania się informowania o sponsorowaniu przez producentów i dystrybutorów napojów zawierających do 18% alkoholu imprez sportowych, koncertów muzycznych oraz innym imprez masowych w jakikolwiek inny sposób niż poprzez umieszczanie na zaproszeniu, bilecie, plakacie lub tablicy informacyjnej związanej z określoną imprezą nazwy lub znaku towarowego producenta lub dystrybutora, z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Informowanie, o którym mowa w ust. 5, może być prowadzone w radiu i telewizji pod warunkiem, iż będzie ograniczone wyłącznie do podania nazwy producenta lub dystrybutora napojów zawierających do 18% alkoholu, a informacja ta nie będzie prezentowana w telewizji przez osobę fizyczną lub z wykorzystaniem wizerunku postaci ludzkiej.
7. Zabrania się informowania o, innym niż określone w ust. 5, sponsorowaniu przez producentów i dystrybutorów napojów zawierających do 18% alkoholu oraz informowania o sponsorowaniu przez producentów i dystrybutorów napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
8. Zakaz określony w ust. 1 dotyczy również wydawnictw promocyjno-reklamowych przekazywanych przez producentów, dystrybutorów lub handlowców napojów alkoholowych klientom detalicznym.

9. Zakazy określone w ust. 1-8 nie obejmują reklamy i promocji napojów alkoholowych prowadzonej wewnątrz pomieszczeń hurtowni lub punktów prowadzących wyłącznie sprzedaż napojów alkoholowych oraz wewnątrz punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu sprzedaży.
10. Zakazy określone w ust. 1-8 dotyczą osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, które uczestniczą w prowadzeniu reklamy w charakterze zleceniodawcy, zleceniobiorcy i realizatora niezależnie od sposobu i formy jej prezentacji.'
/zrodlo: http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2002/1231.htm/

wiec - moim zdaniem - w internecie nie wolno :-)marek jerzy K. edytował(a) ten post dnia 11.11.09 o godzinie 13:22

Następna dyskusja:

Reklama-poczta elektroniczna




Wyślij zaproszenie do