Monika Kandula

Monika Kandula Gospodyni domowa,
rentier

Temat: Pytanie odnośnie zamówienia

Firma przysyła ofertę handlową niezamówioną na adres korespondencyjny domowy. W materiałach jest propozycja zakupu towaru za 100 zł. Klient skreśla tę kwotę na zamówieniu i odsyła z ceną 50zł.
Przychodzi paczka z towarem. Klient odbiera paczkę, otwiera, jest towar, ale materiały i wydrukowany przekaz jest na 100 zł.

Którą cenę klient ma płacić ?

Temat: Pytanie odnośnie zamówienia

Monika Kandula:
Firma przysyła ofertę handlową niezamówioną na adres korespondencyjny domowy. W materiałach jest propozycja zakupu towaru za 100 zł. Klient skreśla tę kwotę na zamówieniu i odsyła z ceną 50zł.
Przychodzi paczka z towarem. Klient odbiera paczkę, otwiera, jest towar, ale materiały i wydrukowany przekaz jest na 100 zł.

Którą cenę klient ma płacić ?

IMO dwie opcje:
- zaplaci 50 zl i niech sklep sobie pozywa klienta, jak mu udowodni, ze zlozyl zamowienia za 50 zl nie zas za 100?
- nie placic bo dostalas towar niezamowiony i wyslali go na swoje ryzyko
Karol Ziemba

Karol Ziemba Radca Prawny

Temat: Pytanie odnośnie zamówienia

Opcja nr 2 jest moim zdaniem błędna - klienta złożył ofertę zawarcia umowy za 50 zł a firma tą ofertę przyjęła realizując zlecenie (nie był to zatem niezamówiony towar).

Pozostaje kwestia udowodnienia tego - czy klient udowodni, że odesłał materiały z przekreśloną ceną 100 zł i propozycją 50 zł.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Analityk ds spraw
trudnych

Temat: Pytanie odnośnie zamówienia

Karol Ziemba:
Pozostaje kwestia udowodnienia tego - czy klient udowodni, że odesłał materiały z przekreśloną ceną 100 zł i propozycją 50 zł.

Zazwyczaj jeśli klient próbuje w ten sposób negocjować cenę, to zostawia sobie xerokopię tego wysłanego zamówienia.
Wg mojej wiedzy w tego typu firmach a jest ich na rynku polskim kilka, dział wysyłkowy i ludzie tam pracujący nie czytają tego co tam jest napisane w środku. Podobno system jest taki, że po wysłaniu ofert po ludziach wracają zamówienia do firmy, pracownik jedynie skanuje kod kreskowy z listu ze środka, drukują się nalepki i informacje co zapakować i idzie to do pakowania i wysyłki.
Ale to problem firmy wysyłkowej.

To samo firmy windykacyjne. Potrafią tylko wysyłać automatyczne listy i dzwonić z numeru zastrzeżonego.
Arkadiusz Dudkiewicz

Arkadiusz Dudkiewicz radca prawny,
rzeczoznawca
majątkowy, doradca
podatkowy, ...

Temat: Pytanie odnośnie zamówienia

Monika Kandula:
Firma przysyła ofertę handlową niezamówioną na adres korespondencyjny domowy. W materiałach jest propozycja zakupu towaru za 100 zł. Klient skreśla tę kwotę na zamówieniu i odsyła z ceną 50zł.
Przychodzi paczka z towarem. Klient odbiera paczkę, otwiera, jest towar, ale materiały i wydrukowany przekaz jest na 100 zł.

Którą cenę klient ma płacić ?

Witam,

wobec kategorycznego brzmienia art. 68 k.c. ta dyskusja nie ma większego sensu. Z chwilą "przerobienia" oferty namolnej firemki, powstała nowa oferta jej Klienta. Po czym, jej odebranie przez tą firemkę i ekspedycja towaru do Klienta wskazuje na akceptację zmienionych warunków umowy.

Nie ma przy tym oczywiście zastosowania przepis o zmianach w ofercie niemających wpływu na treść tej oferty.

Moim zatem zdaniem ta firma sama strzeliła sobie w stopę tego typu działaniem ;)

Zaznaczam, że to dotyczy obrotu profesjonalnego. Przy obrocie konsumenckim nasza case'owa firemka jeszcze bardziej się pogrążyła.

Pozdrawiam,

Arkadiusz Dudkiewicz



Wyślij zaproszenie do