Łukasz D. ITdoors.pl
Temat: Oprogramowanie - wyłączenie funkcjonalności po upływie...
Witam,Mam pytanie związane z produkcją i używaniem oprogramowania komputerowego (dla podmiotów gospodarczych). Kupując oprogramowanie przez pierwszy rok mamy prawo do nowych wersji, wsparcia technicznego itp. itd. Po upływie roku mamy dwie możliwości - albo wykupić aktualizację na kolejny rok, za x % wartości licencji lub zakończyć wsparcie i pozostać na wersji, która była aktualna na ostatni dzień naszego wsparcia (czyli jeżeli kupiliśmy program 1.1.2011 to nie wykupując aktualizacji możemy korzystać z wersji, która była wersją najnowszą na 1.1.2012). Oprogramowanie rozprowadzane jest w modelu producent (firma) -> partner producenta (sprzedawca, firma) -> klient końcowy (firma).
Moje pytanie jest proste - czy producent, po wygaśnięciu wsparcia i decyzji klienta o zakończeniu aktualizacji programu może wyłączyć wcześniej działające funkcje, powołując się na fakt, iż funkcje te nie stanowią podstawy działania programu? W momencie zakupu oprogramowania nigdzie nie było informacji o takich skutkach niewykupienia aktualizacji, a z powodu braku tejże aktualizacji producent stwierdził, iż nie ma prawa do reklamacji. Gdyby klient chciał teraz wykupić aktualizację, aby odzyskać funkcjonalności musi zapłacić więcej niż w momencie ważnej aktualizacji.Łukasz D. edytował(a) ten post dnia 02.01.12 o godzinie 15:00