Łukasz D.

Łukasz D. ITdoors.pl

Temat: Oprogramowanie - wyłączenie funkcjonalności po upływie...

Witam,

Mam pytanie związane z produkcją i używaniem oprogramowania komputerowego (dla podmiotów gospodarczych). Kupując oprogramowanie przez pierwszy rok mamy prawo do nowych wersji, wsparcia technicznego itp. itd. Po upływie roku mamy dwie możliwości - albo wykupić aktualizację na kolejny rok, za x % wartości licencji lub zakończyć wsparcie i pozostać na wersji, która była aktualna na ostatni dzień naszego wsparcia (czyli jeżeli kupiliśmy program 1.1.2011 to nie wykupując aktualizacji możemy korzystać z wersji, która była wersją najnowszą na 1.1.2012). Oprogramowanie rozprowadzane jest w modelu producent (firma) -> partner producenta (sprzedawca, firma) -> klient końcowy (firma).

Moje pytanie jest proste - czy producent, po wygaśnięciu wsparcia i decyzji klienta o zakończeniu aktualizacji programu może wyłączyć wcześniej działające funkcje, powołując się na fakt, iż funkcje te nie stanowią podstawy działania programu? W momencie zakupu oprogramowania nigdzie nie było informacji o takich skutkach niewykupienia aktualizacji, a z powodu braku tejże aktualizacji producent stwierdził, iż nie ma prawa do reklamacji. Gdyby klient chciał teraz wykupić aktualizację, aby odzyskać funkcjonalności musi zapłacić więcej niż w momencie ważnej aktualizacji.Łukasz D. edytował(a) ten post dnia 02.01.12 o godzinie 15:00
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Oprogramowanie - wyłączenie funkcjonalności po upływie...

Przeczytać dokładnie umowę licencyjną i zastanowić się czy nie ma tam wytrychu, jeżeli nie ma to zażądać włączenia funkcji w terminie 7 dni pod rygorem wystąpienia na drogę sądową... obawiam się, że bez ścisłej współpracy prawnika z informatykiem nie da się odpowiedzieć precyzyjniej na to pytanie :)
Łukasz D.

Łukasz D. ITdoors.pl

Temat: Oprogramowanie - wyłączenie funkcjonalności po upływie...

Błażej Sarzalski:
Przeczytać dokładnie umowę licencyjną i zastanowić się czy nie ma tam wytrychu, jeżeli nie ma to zażądać włączenia funkcji w terminie 7 dni pod rygorem wystąpienia na drogę sądową... obawiam się, że bez ścisłej współpracy prawnika z informatykiem nie da się odpowiedzieć precyzyjniej na to pytanie :)

Mam potwierdzenie od producenta, że nigdzie nie ma o tym mowy. Dopiero po moim zgłoszeniu dokumentacja zostanie zaktualizowana. Ale funkcjonalność nie będzie przywrócona, gdyż "nie ma prawa do reklamacji". Bardziej chodzi mi o ustalenie czy istnieje przypadek (gdy nie ma mowy o nim w umowie, licencji, dokumentacji itp.) gdy producent może wyłączyć coś za co zapłaciliśmy?Łukasz D. edytował(a) ten post dnia 02.01.12 o godzinie 15:50
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Oprogramowanie - wyłączenie funkcjonalności po upływie...

Nie ma czegoś takiego jak brak prawa do reklamacji, albo dostarczają pełne oprogramowanie, albo mogą się kiziać-miziać i płacić odszkodowanie...

konto usunięte

Temat: Oprogramowanie - wyłączenie funkcjonalności po upływie...

Błażej Sarzalski:
albo mogą się
kiziać-miziać

^^
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Oprogramowanie - wyłączenie funkcjonalności po upływie...

Natalia Wojciechowska:
Błażej Sarzalski:
albo mogą się
kiziać-miziać

^^

? :)

Następna dyskusja:

Oprogramowanie dla prawnika




Wyślij zaproszenie do