konto usunięte

Temat: Opóźniony lot o 8 godzin-odszkodowanie?

Witam!

W dniu 30 LIPCA 2008 leciałem liniami lotniczymi wizzair z Pyrzowic do Dortmundu. Samolot miał odlecieć o godzinie 6 a odleciał dopiero o 14:15. Czy w związku, że opóźnienie było tak znaczne mogę domagać się odszkodowania? (Dostałem na lotnisku dokument potwierdzający, że samolot miał lecieć o 6 a odleciał o 14.15 dopiero)

Jeśli mogę się domagać, to gdzie mam iść, by to załatwić?

Pozdrawiam,
DawidDawid S. edytował(a) ten post dnia 05.08.08 o godzinie 12:13

konto usunięte

Temat: Opóźniony lot o 8 godzin-odszkodowanie?

zgodnie z Ogólnymi warunkami przewozu pasażerów i bagażu WizzAir na potrzeby odpowiedzi troche skróconych, odpowiedź niestety brzmi nie:

(15.2.1) Jeżeli Wizz Air ma uzasadnione powody, by przewidywać, że lot będzie opóźniony w stosunku do planowej godziny odlotu podanej w Planie Podróży o cztery lub więcej godzin w przypadku wszystkich innych lotów niż loty wewnątrzwspólnotowe dłuższych niż 1.500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości pomiędzy 1.500 a 3.500 kilometrów Wizz Air zaoferuje Pasażerowi:
- posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania dla Pasażerów obecnych na terenie lotniska w trakcie opóźnienia;
- dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub e-mailowe albo zwrot kosztów za tego typu komunikację.
- gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin, zwrot w terminie siedmiu dni, Ceny Całkowitej po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży Pasażera, wraz z lotem powrotnym liniami Wizz Air lub innymi liniami nisko-kosztowymi na tej samej trasie do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym terminie
18.2 REKLAMACJE
Reklamacje związane z przewozem lotniczym (inne niż reklamacje dotyczące bagażu) powinny być złożone na piśmie niezwłocznie po zakończeniu lotu, w związku z którym Klient chce złożyć reklamację, lecz nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dowiedzenia się o okolicznościach stanowiących podstawę reklamacji. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie straty i szkody powstałe w wyniku opóźnienia w zgłoszeniu reklamacji. Wizz Air dokona oceny reklamacji na podstawie Ogólnych Warunków Przewozu obowiązujących w chwili zawarcia Umowy.


po pierwsze, zwrot się by Ci się należał gdyby już odbyta podróż, nie służyła już jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży [trudne do udowodnienia w przypadku powrotu do domu]. po drugie termin na złożenie reklamacji już minął - we wrześniu dowiedziałeś się, że lot będzie opóżniony.
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Opóźniony lot o 8 godzin-odszkodowanie?

Aleksandra S.:
>po drugie termin na złożenie reklamacji już
minął - we wrześniu dowiedziałeś się, że lot będzie opóżniony.
pozdrawiam


Mój błąd...Chodziło mi o 30 lipiec (tego roku) <gafa>

Informacja o tym, że samolot bedzie opoźniony pojawiła się koło 5 rano (odlot miał być o 6), lecz pisali, że odlecimy koło 10, i później co godzinę przedłużali i aż do 14...

Wizzair dał "kupony" za które można było "coś" kupić na lotnisku za 8zł (2 euro), lecz po dojściu do bufetu okazało się, że można ten kupon wymienić jedynie na bułkę z serem+soczek... To mamy 8zł na wykorzystanie w bufecie, czy nie? W Dortmundzie swego czasu dali 2 euro i mogłem za to kupić co chcę (lecz samolot byl opóźniony tylko 2 godziny wtedy i było to do Rzymu)Dawid S. edytował(a) ten post dnia 05.08.08 o godzinie 12:23

konto usunięte

Temat: Opóźniony lot o 8 godzin-odszkodowanie?

w takim razie musisz udowodnić, że podróż nie służyła już jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży... to będzie trudne, tzn. nie każdy przypadek dużego opóźnienia lotu spełnia ten warunek. tylko przykładowo w sytuacji gdy leciałeś na koncert [posiadasz niewykorzystany bilet] i przez opóźnienie lotu nie mogłeś w nim uczestniczyć, wtedy twoja podróż już nie służyła celowi związanemu z pierwotnym planem.
...czy gra jest tego warta? Wizz Air zastrzega, że termin odpowiedzi na e-maila wynosi do 4 tygodni, czyli rozpatrzenie reklamacji o wiele dłużej, a w razie pozytywnego rozpatrzenia uzyskasz co najwyżej zwrot ceny biletu [w najlepszym wypadku], więcej wydasz na telefony do Call Center.Aleksandra S. edytował(a) ten post dnia 05.08.08 o godzinie 13:49

konto usunięte

Temat: Opóźniony lot o 8 godzin-odszkodowanie?

Witam,

niestety również w świetle Rozporządzenia (WE) Nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. (art. 6) odszkodowanie niestety się nie należy. Można się ubiegać o odszkodowanie jedynie w wypadku odwołania lotu. (art. 7 Rozporządzenia.)

W przypadku opóźnienia pasażerowie otrzymują od przewoźnika pomoc - bezpłatne posiłki oraz napoje w ilosciach adekwatnych do czasu oczekiwania. W sytuacji, gdy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin (tak jak w danej sytuacji)- pasażerowie mogą żądać zwrotu pełnego kosztu biletu w terminie 7 dni po cenie, za jaką został kupiony za część lub części nie odbytej podróży oraz za cześć lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi zwiazanemu z pierwotnym planem podróży pasażera.(Art. 8 ust. 1 Rozporządzenia). I tak, jak już wspomniała o tym powyżej koleżanka, wykazanie tego, iż podróż nie służyła jakiemukolwiek celowi będzie sporym wyzwaniem.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Opóźniony lot o 8 godzin-odszkodowanie?

OK, Dziękuję za informacje ;)

Pozdrawiam, Dawid

Następna dyskusja:

ODSZKODOWANIE ZA SZKODY MOR...




Wyślij zaproszenie do