Jan Hochzeiger

Jan Hochzeiger właściciel firmy

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

nieaktualne.Jan Hochzeiger edytował(a) ten post dnia 13.03.11 o godzinie 23:36

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Jest to dla mnie zaskakujące, że masz takie nienajlepsze doświadczenia.

Ja w zasadzie od zawsze działam na zasadzie telefoniczno - mailowej i to jest główny kanał komunikacji z Klientem. Często nawet sprawy sądowe się prowadzi nie widząc Klienta na oczy, a wszystkie dokumenty przechodzą mailem w skanach. Szczerze mówiąc myślałem, że to jest coś najnaturalniejszego w naszej branży, ale może u was w Wawie działa się inaczej :)

pozdrawiam
Filip

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Chyba kazda srednia i duza kancelaria wspolpracuje z klientami na tych zasadach (mail/telefon).

konto usunięte

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Filip Nowakowski:
Jest to dla mnie zaskakujące, że masz takie nienajlepsze doświadczenia.

Ja w zasadzie od zawsze działam na zasadzie telefoniczno - mailowej i to jest główny kanał komunikacji z Klientem. Często nawet sprawy sądowe się prowadzi nie widząc Klienta na oczy, a wszystkie dokumenty przechodzą mailem w skanach. Szczerze mówiąc myślałem, że to jest coś najnaturalniejszego w naszej branży, ale może u was w Wawie działa się inaczej :)

pozdrawiam
Filip

Podzielam zdziwienie kolegi. W dużych, ale także już w mniejszych kancelariach obsługa tego typu jest standardem. Idziemy nieuchronnie w stronę nowoczesnej komunikacji i szczerze powiedziawszy moja cała dotychczasowa praktyka opiera się głównie na kontaktach telefonicznych i mailowych (nawet jeżeli tego nie lubię, bo muszę przyznać, że kontakt z żywym klientem czasami pozwala szybciej załatwić pewne sprawy i lepiej się porozumieć).
Ewa Kilian

Ewa Kilian Symbiosis Centrum
Dermatologii

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Taka wspólpraca jest normalnością w ramach stałej obsługi prawnej, nie natomiast jeżeli udasz się na "konsultację" do prawnika, rozliczając się przy tym za jedną wizytę, a oczekując dyspozycji telefonicznej i mailowej 24h

Przeporaszam za oczywistą oczywistość w mojej wypowiedzi
ale dla wielu nie jest to oczywistość :)

Pozdrawiam
Ewa Kilian
Marek Zarządzki Radca Prawny

Marek Zarządzki Radca
Prawny
Radca.Prawny
Marek.Zarządzki.Pełn
omocnik
Procesowy.Obrońc...

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Przedsiębiorca zainteresowany "stałym łączem" "stałą dyspozycyjnością" swojego doradcy prawnego z Kancelarii Radcy Prawnego przez logikę oczekiwań winien i na ogół posiada - umowę stałej obsługi prawnej.

Umowa stałej obsługi prawnej zobowiązuje Radcę prawnego - do stałej dyspozycyjności wg ustaleń, zwyczajowej relacji i zdrowego rozsądku.

Interes i obopólna korzyść wynika z faktu, że:

-Radca prawny wspiera biznesowe poczynania firmy doświadczeniem i wyczuciem prawniczym oraz ochroną przed nierozważnymi krokami /umowy,decyzje,kontrakty/.

-Stała umowa obsługi prawnej - czyli ryczałt radcy prawnego - to należna kwota pieniężna w wysokości ustalonej z góry — bez rozliczania kosztów poszczególnych czynności, zobowiązuję i buduje stabilizację obu partnerskich stron.

Każdy biznes z przyszłością wspiera tzw. programy lojalnosciowe.

Dlatego o tym że ta symbioza przedsiębiorcy/biznesu z stałą obsługą Kancelarii Radcy Prawnego ubogaca i rozwija obie strony nie trzeba nikogo przekonywać.

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Bartosz K.:
Chyba kazda srednia i duza kancelaria wspolpracuje z klientami na tych zasadach (mail/telefon).

A także spora część małych, zwłaszcza tych nastawionych prawie wyłącznie na stałą obsługę przedsiębiorcy.

W sumie to dziwne, ale do chwili obecnej sądziłem, że obsługa o jakiej piszesz to raczej standard...
Jan Hochzeiger

Jan Hochzeiger właściciel firmy

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Może i standard jednak ja mam inne doświadczenia. Kontakt z niektórymi kancelariami to jak rozmowa ze ścianą.

Nie mam takich spraw dużo, 1-2 na miesiąc. Czy to jest opłacalne na stała obsługę ? Jakie są tego koszta ? Przynajmniej orientacyjnie.

Kogo możecie polecić z Wwy ?
Katarzyna P.

Katarzyna P. radca prawny -
TemidaJestKobieta.p
i MedycznePrawo.pl

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Jan Hochzeiger:
Może i standard jednak ja mam inne doświadczenia. Kontakt z niektórymi kancelariami to jak rozmowa ze ścianą.

Nie mam takich spraw dużo, 1-2 na miesiąc. Czy to jest opłacalne na stała obsługę ? Jakie są tego koszta ? Przynajmniej orientacyjnie.

Kogo możecie polecić z Wwy ?

Myślę, że kancelaria spoza Wawy policzy mniej.
A koszt? Wszystko zależy od wynegocjowanych stawek. Najczęściej jest to pewien stały ryczałt " za gotowość" - płacisz czy masz sprawę, 1, 3, 5, albo 0 w danym miesiącu, plus dodatkowe koszty związane z obsługą sądową( jeżeli sprawa trafi do sądu). Bieżąca obsługa mieści się w ryczałcie.
Zapłacisz mniej jeżeli potrzebujesz obsługi zdalnej, więcej jeżeli zażądasz obecności prawnika u siebie w firmie.
Piotr Orlik

Piotr Orlik radca prawny

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Pomoc prawna zdalna czy niezdalna - rzecz raczej w tym, by odpowiedź udzielona "zdalnie" była równie "wysokowartościowa". Technika kontaktów się liczy, przede wszystkim chodzi o wygodę klienta (osobiście uważam, że doradcy także). Problem w dzwonieniu do prawnika może polegać na tym, że po niewczasie powstanie spór, co kto powiedział, zwłaszcza gdy coś "nie wyjdzie" :) Sugeruję już porozumiewać się za pomocą maila. Wygodne dla obu stron, bo można później sprawdzić, jaka była treść pytania i udzielonej odpowiedzi. Nawet po dłuższym czasie od rozmowy.
Paweł Budrewicz

Paweł Budrewicz wizja + działanie

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Wydaje mi się, że nie zostały do końca precyzyjnie określone oczekiwania wobec takiej współpracy.

Z doświadczenia powiem, że współpraca mailowa jest najwygodniejszą i najbardziej efektywną formą współpracy w zakresie doradztwa prawnego. Umożliwia błyskawiczne ustalenie, co jest tematem zagadnienia prawnego, pozyskanie ewentualnych dokumentów od klienta (dokumentów w szerokim tego słowa rozumieniu) oraz udzielenie wyczerpującej odpowiedzi.

Oczywiście, jeżeli jako prawnik nie jestem w stanie odpowiedzieć ani teraz-zaraz, ani w jakimś sensownym czasie (wbrew pozorom prawnik to też człowiek - czasem choruje, żeni się albo nurkuje na Seszelach), to daję sygnał, kiedy mniej więcej będę dostępny.

Co może stanowić problem z punktu widzenia prawnika?
Klientom zdarza się wysłać maila z kilkumegowym pdfem i po 15 minutach zadzwonić z pytaniem, co myślę o sprawie. A ja na przykład wychodzę właśnie z sądu. Albo wysyłają maila o godz. 21:00 z pytaniem, czy na jutro na 9:00 rano zaopiniuję umowę. Zdarza się też, że klient dusi, bo sprawa pilna i paląca, po czym po dwóch miesiącach od otrzymania porady/opinii oznajmia, że jeszcze się z nią nie zapoznał.

Skąd to się bierze? Moim zdaniem z niezrozumienia, na czym polega praca prawnika. Nierzadko żeby udzielić jednoznacznej odpowiedzi "tak/nie" (o ile taka odpowiedź jest możliwa), trzeba poświęcić godzinę albo dwie na pracę umysłową. Zawsze powtarzam, że pośpiech jest najgorszym doradcą (nie tylko w sprawach prawnych). Lepiej jest pięć razy sprawdzić niż raz żałować. Ile razy zdarzyło mi się zajrzeć do ustawy "na pewniaka", tzn. szukając potwierdzenia moich wspaniałych tez (bo przecież przepis znam niemal na pamięć), a tu niespodzianka - treść jest jednak inna. Niewiele inna, ale inna - wystarczająco, aby moja piękna teza legła w gruzach.

Można powiedzieć, że częściowym rozwiązaniem jest korzystanie z usług dużych kancelarii - jeśli nie ma mecenasa X, to jest mecenas Y albo aplikant albo zastępca aplikanta albo znajomy zastępcy aplikanta. Pytanie tylko, czy to o to chodzi - czy zależy nam na poradzie radcy prawnego, czy kancelarii, bo to niekoniecznie jest to samo.
Nie chciałbym być źle zrozumiany, ale istotą zawodu jest zaufanie do żywego człowieka - dlatego jeden z moich klientów korzysta z moich usług (zrezygnował z większej kancelarii), bo chce mieć pewność, że ustala wszystko ze mną, mnie przekazuje dokumenty, to ja prowadzę całą sprawę i to ja odpowiadam za wszystko, co się w sprawie dzieje. Tyle że ja czasami nie mogę odebrać telefonu, bo np. siedzę w sądzie (najdłużej na jednej rozprawie tkwiłem 4 godziny z jedną 15-minutową przerwą - hardcore!). Cóż, każdy kij ma dwa końce.

Pytanie jest zatem takie - kogo/czego potrzebujesz? Czy problemy w Twoim biznesie są niestandardowe i wymagają od prawnika znacznej inwencji twórczej, czy posługujesz się trzema schematami, a prawnik ma tylko powiedzieć, którego schematu użyć? Czy najpierw próbujesz rozwiązać problem samemu, a potem za pięć dwunasta wysyłasz maila o poradę w alarmistycznym tonie, czy pytasz prawnika od razu, kiedy tylko spotykasz nieznaną Ci sytuację? I tak dalej, i tak dalej. Kiedy poznasz odpowiedzi na te pytania, bez problemu znajdziesz odpowiedniego prawnika.
Grażyna M.

Grażyna M.
ekonomista/bankowość
,księgowość/-świat
cyfr..czyli "
tabe...

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Witam

Wyjaśnię na wstępie.."prawnikiem" nie jestem co nie oznacza,ze obcy to dla mnie temat..po dyskusji powyżej mam jedną sugestię..panowie proste pytanie i prosta odpowiedz..dzwonię i potrzebuję..dalsze postępowanie to wiem ,albo "nisza" na rynku..szukam kto wie..pozdrawiam.
G.M
Paweł Budrewicz

Paweł Budrewicz wizja + działanie

Temat: Kancelaria do obsługi zdalnej

Grażyna M.:
po dyskusji powyżej mam jedną sugestię..panowie proste pytanie
i prosta odpowiedz..dzwonię i potrzebuję..

Tak właśnie wygląda typowe podejście. Halo, piekarnia? Macie bułki? To dwie poproszę. Skoro pytanie jest proste, to po co komu prawnik? Google nie wystarczy? No i zdefiniujmy, co to znaczy "proste" - najlepiej poprzez przykład takiego pytania. Może się okazać, że ktoś rzeczywiście potrzebuje prawnika do odpowiedzi na pytania: czy osoba fizyczna po zarejestrowaniu działalności gospodarczej staje się osobą prawną, czym się różni kontrakt od umowy albo czy jak w umowie nie ma informacji, że stosuje się kodeks cywilny, to rzeczywiście się go nie stosuje? To są autentyczne pytania, jakie mi kiedyś zadano. Zgadzam się - to są proste kwestie.
dalsze postępowanie to wiem ,albo "nisza" na rynku..szukam kto wie..pozdrawiam.

Zgubiłem wątek tej wypowiedzi. Ale nie szkodzi - jakoś przeboleję stratę.Paweł Budrewicz edytował(a) ten post dnia 06.11.10 o godzinie 15:29

Następna dyskusja:

Kancelaria Lorica iuris




Wyślij zaproszenie do