Piotr Nowak Student,
konto usunięte
Temat: Treść świadectwa pracy w przypadku zmiany...
"Zajmowane stanowiska lub pełnione funkcjeW ust. 2 świadectwa pracy pracodawca jest zobowiązany wskazać, jaką pracę wykonywał pracownik. W tym miejscu świadectwa pracy należy zatem podać, jakie stanowiska zajmował pracownik oraz jakie pełnił funkcje.
Błąd 1. Niepodanie wszystkich stanowisk/funkcji zajmowanych przez pracownika
W praktyce część pracodawców błędnie ogranicza się do podania w tym miejscu ostatnio zajmowanego stanowiska lub stanowiska, które pracownik zajmował na początku zatrudnienia.
Należy zatem pamiętać, że wymagane jest podanie zarówno ostatniego stanowiska pracy (lub funkcji), jak i wszystkich stanowisk wcześniejszych, od początku zatrudnienia u pracodawcy wystawiającego świadectwo pracy. Na obowiązek podania wszystkich stanowisk wskazuje zapis przy ust. 2 „zajmowane stanowiska lub pełnione funkcje” we wzorze świadectwa pracy zamieszczonego w rozporządzeniu w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy... Posłużenie się liczbą mnogą wyraźnie wskazuje pracodawcy, że chodzi o kompletną informację w zakresie całego przebiegu zatrudnienia.
WAŻNE!
Pracodawca powinien wymienić w świadectwie pracy wszystkie stanowiska pracy zajmowane przez pracownika w czasie całego zatrudnienia.
Nie wynika to bezpośrednio z przepisów, ale przyjmuje się, że poszczególne stanowiska lub funkcje należy podać w porządku chronologicznym. Przepisy nie wymagają, aby pracodawca wymieniając poszczególne stanowiska pracy wskazywał okres, w jakim pracownik świadczył pracę na poszczególnych stanowiskach. Można to uczynić dla większej przejrzystości przebiegu zatrudnienia pracownika."
http://kadry.infor.pl/poprzednie_tematy_dnia/658408,10...
Powinny być wszystkie stanowiska wymienione, czy będą to inna sprawa. W razie czego zawsze można się zwrócić o sprostowanie świadectwa pracy, tylko to chyba dość rzadko praktykowane jest, skoro ewentualnie ktoś dostanie świadectwo z całościowym okresem zatrudnienia na najwyższym stanowisku.
konto usunięte
Temat: Treść świadectwa pracy w przypadku zmiany...
Kodeks pracyArt. 97 par. 2 kp W świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na żądanie pracownika w świadectwie pracy należy podać także informację o wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.
W par 2 wynika, że w świadectwie pracy pracodawca jest zobowiązany wskazać, jaką pracę wykonywał pracownik. W tym miejscu świadectwa pracy należy zatem podać, jakie stanowiska zajmował pracownik oraz jakie pełnił funkcje.
Należy zatem pamiętać, że wymagane jest podanie zarówno ostatniego stanowiska pracy (lub funkcji), jak i wszystkich stanowisk wcześniejszych, od początku zatrudnienia u pracodawcy wystawiającego świadectwo pracy. Na obowiązek podania wszystkich stanowisk wskazuje zapis przy par.. 2 „zajmowane stanowiska lub pełnione funkcje” we wzorze świadectwa pracy zamieszczonego w rozporządzeniu w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy... Posłużenie się liczbą mnogą wyraźnie wskazuje pracodawcy, że chodzi o kompletną informację w zakresie całego przebiegu zatrudnienia.
Piotr Nowak Student,
Temat: Treść świadectwa pracy w przypadku zmiany...
Dziękuję za wyjaśnienie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.01.15 o godzinie 09:25Podobne tematy
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » Odzyskanie świadectwa pracy -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » Zmiany w prawie pracy 2016 -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » co się dzieje z nie wykorzystanym urlopem w momencie... -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » wypowiedzenie za chęć zmiany pracy -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » Zmiany w prawie pracy 2013 -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » Istotne zmiany w prawie pracy -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » sprostowanie świadectwa pracy -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » odprawa rentowa - korekta świadectwa pracy czy nie? -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » Jak liczy się termin siedmiodniowego uprzedzenia w... -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » Sprostowanie świadectwa pracy -
Następna dyskusja: