Agnieszka
Marciniak
Human Resources &
Development Manager
Temat: święto w innym kraju - delegacja - dzień wolny od pracy
Witam,może ktoś z Was spotkał się z poniższą sytuacją i jest w stanie podpowiedzieć jak powinnam podejść do takiego tematu:
w moim miejscu pracy mamy sporą ilość projektów zagranicznych gdzie delegujemy pracowników na jakiś czas poza granice PL. Zdarza się iż pracownik będąc w kraju delegowanym trafia na święto które jest dla tamtejszych pracowników dniem wolnym od pracy a przez to miejsce pracy (biuro, itp.) do którego tam udają się do pracy jest nieczynne i z wiadomych powodów nie są w stanie świadczyć pracy, zaś u nas (w PL) nie ma takiego święta i jest to dla nas normalny dzień pracy.
Jak powinniśmy postąpić w takiej sytuacji tak by żadna ze stron nie była pokrzywdzona (pracownik / pracodawca) i czy np. udzielić pracownikowi urlopu wypoczynkowego na ten dzień? Oraz co w sytuacji jeśli pracownik nie godzi się na urlop na ten dzień gdyż np. mówią iż to nie ich wina że w tym kraju jest jakieś święto a oni pojechali tam pracować nie zaś odpoczywać.
Próbowałam znaleźć jakiechś przepisów, interpretacji ale jakoś mi się nie udało. Może ktoś z Was ma pomysł? Jeśli nie to pewnie będę musiała "uderzyć" do prawnika.
:)