Marcin
Horemski
Kierownik biura,
specjalista ds. BHP
Temat: Regulamin pracy
Witam.Czy takie brzmienie jednego z paragrafów regulaminu pracy jest zgodne z prawem pracy?
W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy, pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania, nie później jednak niż w godzinie rozpoczęcia pracy w pierwszym dniu nieobecności. Powyższa zasada dotyczy także przypadków przedłużenia nieobecności. W przypadku powrotu do pracy z nieobecności chorobowej pracownik powinien zawiadomić pracodawcę najpóźniej w ostatnim dniu nieobecności.
W przypadku nieobecności chorobowej pracownik powinien w pierwszym dniu nieobecności udostępnić pracodawcy dane z druku ZUS ZLA (faksem, mailem, itp.)
a oryginał wysłać pocztą w terminie do 2 dni kalendarzowych.
Nie zastosowanie się do powyższych zasad stanowi poważne naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych.